Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: Myszon
2015-11-03, 13:07
Światła mijania i długie
MarcinP 
świeżak
beny_mp


Wiek: 42
Dołączył: 03 Lis 2015
Posty: 6
Skąd: Wrocław
  Wysłany: 2015-11-03, 09:43   Światła mijania i długie

Witam
To mój pierwszy post w historii :->

Samurai 1.3, 1996. Mam problem ze światłami mijania i długimi. Gdy włączę światła mijania to raz się zapalą (załącza się przekaźnik) a raz nie, taka loteria. A gdy już mi się uda zapalić światła mijania i włączę światła długie to mijania gasną i nic się nie zapala ale kontrolka od świateł długich na desce świeci. Sprawdzałem przełącznik zespolony, rozebrałem go na moje oko wszystko w porządku. Ale dalej nie mogąc sobie poradzić z tym problemem kupiłem używany przełącznik zespolony z tego samego modelu. Gość zapewniał że przed rozebraniem przełącznik mu świecił, także wykluczam już problem z nim. Instalacja jest lekko przerobiona dołożone są halogeny z przodu i szperacz z tyłu. Halogeny mogły się załączać razem z długimi albo oddzielnie. Szperacz razem ze wstecznym albo wymuszony. Nie widzę tam żadnego zwarcia, po odpinałem od nich kable i dalej jest ten sam problem. Masa wygląda na OK. Czy ktoś miał podobną sytuację
_________________
Pozdrawiam
Marcin P
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-11-03, 11:11   

Cześć,

lektura obowiązkowa -> http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=151 :)

"dobry obyczaj" -> http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=55

A co do zasadniczego problemu elektrycznego ja bym zaczął od odpięcia udziwnień typu halogeny i szperacze i sprawdził jak to działa. Niestety jak wiązka oryginalna przerabiana to póki nie dojdziesz sam (!) jak to wygląda w całości będzie trudno coś podpowiedzieć. Próbowałbym też testować pojedyncze obwody mijania/długie z pominięciem włącznika i tak po kolei eliminował kolejne potencjalne usterki.

Pierwsze co się na usta cisnęło to sprawdzić masę(y) tych obwodów, ale zasugerowałeś że jest ok. Kable do obejrzenia, szczególnie w miejscach gdzie są jakieś przepusty porobione czy się nie przetarły itp.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
BM 
nowicjusz



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 43
Skąd: KRK
Wysłany: 2015-11-03, 15:34   

W Samuraju jest inaczej niż w większości aut, plus jest na stałe podłączony (przez bezpiecznik) do reflektorów, natomiast sterowanie krótkie /długie odbywa się przez zmianę masy. Więc sprawdzić czy dochodzi plus do reflektora i czy jest dobrze wpięty w kostce przy żarówce (czy ktoś coś nie po przepinał, ma być w tym miejscu gdzie większość aut ma masę), jeżeli OK to szukać dalej w kierunku przełącznika świateł, zwłaszcza czy jest dobra masa doprowadzona do samego przełącznika. Jakiekolwiek przetarcia i zmasowania kabli sterujących między reflektorem a przełącznikiem nie robią zwarcia tylko powodują świecenie reflektora.
BM
_________________
Suzuki SJ413 - "wielkie" małe auto
 
     
MarcinP 
świeżak
beny_mp


Wiek: 42
Dołączył: 03 Lis 2015
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-11-03, 16:02   

Sprawdzę jeszcze raz kable od lamp do przełącznika, ale dziwi to że raz się uda zawiesić mijania a raz nie, po załączeniu przekaźnik trzyma, a jak byłby gdzieś kabel poluzowany to by się raz na jakiś czas rozlaczyl?
_________________
Pozdrawiam
Marcin P
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-11-03, 16:30   

podmień przekaźnik na testy
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
MarcinP 
świeżak
beny_mp


Wiek: 42
Dołączył: 03 Lis 2015
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-11-03, 16:40   

Podmienialem wszystkie przekaźniki i sprawdzałem
każdy na krótko, działają dobrze
_________________
Pozdrawiam
Marcin P
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-03, 16:47   

MarcinP napisał/a:
Podmienialem wszystkie przekaźniki i sprawdzałem
każdy na krótko, działają dobrze


Czy aby na pewno w samuraiu mijania idą przez przekaźnik?
_________________
szym
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-11-03, 23:32   

W samcu w oryginalnej instalacji niema przekaźników świateł dlatego wypalają się przełączniki przy kierownicy.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-04, 13:11   

moziembl napisał/a:
W samcu w oryginalnej instalacji niema przekaźników świateł dlatego wypalają się przełączniki przy kierownicy.


Czyli u kolegi jest coś namodzone skoro jest przekaznik do mijania.
Pozostaje prześledzenie wszystkiego krok po kroku z miernikiem i ewentualny powrót do rozwiązania seryjnego.

Pozdrawiam,
_________________
szym
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-11-04, 13:34   

Drugie rozwiązanie odradzam predzej czy puźniej konczy sie wypaleniem wlacznika przy kierownicy
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2015-11-04, 18:42   

podepnę się pod temat.
Świeci mi się kontrolka od długich (cały czas, nawet po wyłączeniu zapłonu) gaśnie jak włączę...długie :-)
Gdzie szukać zwary? w liczniku? w przełączniku?
 
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-04, 21:33   

Hałas napisał/a:
podepnę się pod temat.
Świeci mi się kontrolka od długich (cały czas, nawet po wyłączeniu zapłonu) gaśnie jak włączę...długie :-)
Gdzie szukać zwary? w liczniku? w przełączniku?


Hałas,

Mam ten sam problem - chwilowo się poddałem, ale wydaje się to być problemem masy. Jak już zrobię tysiąc innych rzeczy to za nią się znów wezmę. A w międzyczasie może ktoś Cię uratuje :)

A kontrolka może świecić się bez kluczyka, bo i długimi mignąć bez stacyjki można. U mnie świeciła cały czas, gasła po właczeniu długich :)

Pozdrawiam,
_________________
szym
Ostatnio zmieniony przez szymszym 2015-11-06, 15:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-11-04, 21:47   

Kolega Kobzi http://samurai.org.pl/viewtopic.php?p=44824#44824 miał ten sam problem, ale nie pochwalił się rozwiązaniem. Wcześniej w tamtym temacie pada kilka porad i sugestii i np jest taka że są trzy bezpieczniki - jeden do kontrolki, jeden do lewego światła i jeden do prawego. Może prócz masy bezpiecznik do sprawdzenia.

Kolega Kobzi logował się dziś więc może PW da jakiś trop jeśli problem rozwiązał.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
MarcinP 
świeżak
beny_mp


Wiek: 42
Dołączył: 03 Lis 2015
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-11-07, 22:15   

Mój problem rozwiązany, po długich poszukiwaniach odpinaniu kostek, badaniu poszczególnych kabli, natrafiłem na nie stykajacy przewód + na łączeniu w przerobionej instalacji na przekaźnikach, taka pięrdola a przysporzyla mi nie lada nerwów. Dzięki za odpowiedzi
_________________
Pozdrawiam
Marcin P
 
     
rafkon78 
świeżak



Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 16
Skąd: Konarzewo
Wysłany: 2015-11-11, 20:38   

szymszym napisał/a:
Hałas napisał/a:
podepnę się pod temat.
Świeci mi się kontrolka od długich (cały czas, nawet po wyłączeniu zapłonu) gaśnie jak włączę...długie :-)
Gdzie szukać zwary? w liczniku? w przełączniku?


Hałas,

Mam ten sam problem - chwilowo się poddałem, ale wydaje się to być problemem masy. Jak już zrobię tysiąc innych rzeczy to za nią się znów wezmę. A w międzyczasie może ktoś Cię uratuje :)

A kontrolka może świecić się bez kluczyka, bo i długimi mignąć bez stacyjki można. U mnie świeciła cały czas, gasła po właczeniu długich :)

Pozdrawiam,


Witam Panów,

Miałem ten sam problem... Przyczyną była żarówka od oświetlenia wnętrza :) Wyciągnięcie żarówki rozwiązało problem :))
_________________
Samurai '98 1,3 lift 2'' TG 4,16 Wspomaganie Blokada przód/tył simexy tarcze Alfa tył
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-11, 21:44   

rafkon78 napisał/a:

Witam Panów,

Miałem ten sam problem... Przyczyną była żarówka od oświetlenia wnętrza :) Wyciągnięcie żarówki rozwiązało problem :))


a bo tam jest wspólne zasilanie dla zarówki w kabinie, tej kontrolki, zegarka, klaksonu i przeciwmglowego. I wszystko sterowane masą - ma się co popierniczyć. U mnie porzedni właściciel namotał z większością tych elementów. Po mału odkręcam, została kontrolka.

BTW.
Zna ktoś symbol żaróweczek z deski rozdzielczej? Musze sobie dokupić:)

Pozdrawiam,
_________________
szym
 
     
krzemień 
świeżak
Krzemień



Wiek: 44
Dołączył: 29 Lip 2015
Posty: 10
Skąd: Zakopane
Wysłany: 2016-02-07, 09:25   

U mnie podobna sytuacja, wyciągnąłem podswietlenie zegarka i kontrolka długich juz sie nie zapala. A światła sam przerobiłem na przekaźnik i dużo mocniej teraz świecą. Ogolnie dobrze było by całe sterowanie masą wywalić.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.