Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Wibracje przednie koła
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-25, 21:45   

Zawias napisał/a:
Przy seryjnym zawieszeniu i układzie kierowniczym to wina luzów różnych elementów.


plus wyważenie kółek?
_________________
szym
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-11-25, 21:54   

Wyważenie też, ale w mniejszym stopniu.
Ja mam niewyważone nalewki typu szumex i nic się nie telepie /amora skrętu brak/.
Najgorsze są opony "kwadratowe" ze starości albo badziewnie wykonane nalewki, z tym już się nic nie da zrobić.
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2015-11-26, 09:15   

Wszystko zalezy od rozmiaru opon :D U mnie co bysmy nie probowali to i tak nie udalo sie wyeliminowac bicia. Przy 50-60 wpada w wibracje na asfalcie. Jak uda sie przekroczyc to granice to jest w porzadku, nawet przy 100 z gorki bylo ok. Wiadomo tez kwestia ile powietrza w kole. Jak mam dobite te 1.5 bara to bicie jest do przezycia. Ale w okolicach 1b to juz miota nim jak szatan :( Nie wiem tez czy jedna opone nie mam troche krzywa bo byla jakby z innego zestawu. W moim wypadku trzeba sie chyba jednak przyzwyczaic i tyle.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-11-26, 09:24   

pacmano napisał/a:
Nie wiem tez czy jedna opone nie mam troche krzywa bo byla jakby z innego zestawu. W moim wypadku trzeba sie chyba jednak przyzwyczaic i tyle.


Może zamienić koła przód <-> tył ?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2015-11-26, 10:01   

Mozna sprobowac ale watpie Sam ze to rozwiaze problem. Chyba trzeba czekac na wymiane opon, ale do tego mi sie nie spieszy ;)
 
     
Myszon 
niby że szefo


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 868
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2015-11-26, 10:34   

To może dorzucę 50gr do tematu. Moje nalewki kopia simexa Malatesta Kajman 265/75 również telepały a wyważanie nic nie pomagało. Po dogłębnym przyjrzeniu się oponą okazało się że są po prostu nierówne tj. niewycentrowane - po prostu nalewka i tyle. Nie ma opcji wyważenia itp. musi bić na asfalcie przy pewnej prędkości i koniec. Ale ale w sumie to jest opona hardcorowo terenowa więc jazda z duża prędkością po asfalcie nie jest dla niej naturalnym środowiskiem. W terenie natomiast nie czuć niczego niedobrego.

Jedyną metodą było by w tym wypadku toczenie opony jak na tokarce tj. obciąć nadwyżkę bieżnika.

PS.
Po zamontowaniu springa nie czuć znacznych wibracji :-)
_________________
Suka 1.6 16V Kajman 31", 5,125, Springi, DW 10000lbs, sprzęgło FSO Dron Kielce
 
     
wodzu_wo 
świeżak


Dołączył: 08 Cze 2014
Posty: 13
Skąd: Mława
Wysłany: 2015-11-26, 19:51   

Miałem taką sytuacje z telepaniem przodu przy prędkości miedzy 50 a 70 km/h że mało kierownicy mi nie wyrwało z rąk tak ja w opisywanych postach wyżej zaznaczam że mam koła kopia simex i po zamontowaniu amortyzatora skrętu , wyważaniu i zmiany kół na inne też nic to nie zmieniło lecz sytuacja się zmieniła o 100% po zdemontowaniu dystansów kół telepanie ustało i teraz czy jadę 50 czy 100km/h nie mam problemu z utrzymaniem kierownicy.Wniosek mój jest taki że po zamontowaniu dystansów płaszczyzna felgi odsuwa się od osi zwrotnicy i wtedy koła wpadają w wibrację (telepanie) przy których to jazda takim pojazdem po asfaltowych drogach jest bardzo utrudniona i niebezpieczna.Tyle z mojej strony jeśli chodzi o tę przypadłość.
Może komuś to pomoże.
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2015-11-26, 20:13   

wodzu_wo napisał/a:
Wniosek mój jest taki że po zamontowaniu dystansów płaszczyzna felgi odsuwa się od osi zwrotnicy i wtedy koła wpadają w wibrację (telepanie) przy których to jazda takim pojazdem po asfaltowych drogach jest bardzo utrudniona i niebezpieczna.Tyle z mojej strony jeśli chodzi o tę przypadłość.
Może komuś to pomoże.



Pochopna teoria. To że z dystansem robi się dźwignia to ogólnie wiadomo ale niewiele to ma wspólnego z telepaniem kół. Może warto sprawdzić dystanse pod kątem precyzji wykonania (no chyba nie od kowala) i felgi czy nie ugięte bo wtedy dystans spotęguje odczucie. Mogło też błocko układać się gdzieś na kole lub gdzieś w przestrzeni wirującej. Mam dystanse 40mm na stronę i żadnych wibracji :-P
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
wodzu_wo 
świeżak


Dołączył: 08 Cze 2014
Posty: 13
Skąd: Mława
Wysłany: 2015-11-26, 21:17   

KRZYKKU napisał/a:
wodzu_wo napisał/a:
Wniosek mój jest taki że po zamontowaniu dystansów płaszczyzna felgi odsuwa się od osi zwrotnicy i wtedy koła wpadają w wibrację (telepanie) przy których to jazda takim pojazdem po asfaltowych drogach jest bardzo utrudniona i niebezpieczna.Tyle z mojej strony jeśli chodzi o tę przypadłość.
Może komuś to pomoże.



Pochopna teoria. To że z dystansem robi się dźwignia to ogólnie wiadomo ale niewiele to ma wspólnego z telepaniem kół. Może warto sprawdzić dystanse pod kątem precyzji wykonania (no chyba nie od kowala) i felgi czy nie ugięte bo wtedy dystans spotęguje odczucie. Mogło też błocko układać się gdzieś na kole lub gdzieś w przestrzeni wirującej. Mam dystanse 40mm na stronę i żadnych wibracji :-P


Dystanse były dwukrotnie sprawdzane na tokarni i tolerowane bo też podejrzewałem złe wykonawstwo.
Felgi były zamieniane z tyłu na przód i odwrotnie nawet zakładałem drugi zestaw i też nic.(cały czas poruszam tu temat jazdy po asfalcie bo po innych drogach tego problemu nie miałem) a u ciebie jak jest z jazdą po drogach asfaltowych przy max prędkości.
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2015-11-26, 22:28   

U mnie Vmax. to niewiele ponad 100km/h bo mam zwolnione mosty i reduktor. Dodatkowo przy lifcie 8" bardzo trudno jest uzyskać poprawnie działający układ napędowy żeby nie bujało, ściągało czy wibrowało. Po dłuższych zabawach z wałami wstawiłem na tył potrójny kardan z Toy'ki, zmieniłem kąty na główkach i opuściłem reduktor. Teraz mogę powiedzieć że jest jak trzeba, nic nie wibruje nie tłucze się a samochód prowadzi się OK pomimo nalewek Globguma 31" simex a oprócz dystansów 40mm na stronę mam felgi et-26 nawiasem mówiąc nie wyważane bo nie ma sensu. Na asfalcie huczą opony reszta jak w osobówce :-P
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
Terenowiec 
nowicjusz


Dołączył: 07 Paź 2013
Posty: 26
Skąd: WWA
Wysłany: 2015-11-26, 22:43   

sokratesb napisał/a:
Zmniejszyłem luz na przekładni i nie ma problemu. Tylko raz na jakiś czas, jak wjadę w jakąś specyficzną dziurę, przy dużej prędkości, to szarpnie kilka razy lekko w jedną i drugą.


Czy przed zmniejszeniem luzu na przekładni widać było, że ruszasz na postoju delikatnie kierownicą, a koła wciąż stoją w miejscu?
_________________
"Ass, gas or cash - no one rides for free"
 
     
Myszon 
niby że szefo


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 868
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2015-11-27, 09:13   

Jeszcze mi się przypomniała taka przypadłość jak miałem jeszcze resory. Miałem taki motyw że tak jak kolega pisze wyżej - kierownice chciało wyrwać z rąk - przyczyną były niedokręcone cybanty resorów.
_________________
Suka 1.6 16V Kajman 31", 5,125, Springi, DW 10000lbs, sprzęgło FSO Dron Kielce
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-11-27, 11:18   

wodzu_wo napisał/a:
KRZYKKU napisał/a:
wodzu_wo napisał/a:
Wniosek mój jest taki że po zamontowaniu dystansów płaszczyzna felgi odsuwa się od osi zwrotnicy i wtedy koła wpadają w wibrację (telepanie) przy których to jazda takim pojazdem po asfaltowych drogach jest bardzo utrudniona i niebezpieczna.Tyle z mojej strony jeśli chodzi o tę przypadłość.
Może komuś to pomoże.



Pochopna teoria. To że z dystansem robi się dźwignia to ogólnie wiadomo ale niewiele to ma wspólnego z telepaniem kół. Może warto sprawdzić dystanse pod kątem precyzji wykonania (no chyba nie od kowala) i felgi czy nie ugięte bo wtedy dystans spotęguje odczucie. Mogło też błocko układać się gdzieś na kole lub gdzieś w przestrzeni wirującej. Mam dystanse 40mm na stronę i żadnych wibracji :-P


Dystanse były dwukrotnie sprawdzane na tokarni i tolerowane bo też podejrzewałem złe wykonawstwo.
Felgi były zamieniane z tyłu na przód i odwrotnie nawet zakładałem drugi zestaw i też nic.(cały czas poruszam tu temat jazdy po asfalcie bo po innych drogach tego problemu nie miałem) a u ciebie jak jest z jazdą po drogach asfaltowych przy max prędkości.


Wodzu,
Po prostu zmieniła ci się masa drgająca i przestało wpadać w rezonans.
Jakbyś założył identyczne dystanse zrobione z czegoś dużo lżejszego (lub dużo cięższego), to pewnie też by ustąpiło telepanie.

[ Dodano: 2015-11-27, 11:19 ]
Myszon napisał/a:
Jeszcze mi się przypomniała taka przypadłość jak miałem jeszcze resory. Miałem taki motyw że tak jak kolega pisze wyżej - kierownice chciało wyrwać z rąk - przyczyną były niedokręcone cybanty resorów.



Na sprężynach też występuje ten efekt, więc nie czepiał bym się cybantów (aczkolwiek dokręcone powinny być porządnie)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.