Wysłany: 2015-12-08, 20:18 Obroty wałka PTO na reduktorze
Niedawno kupiłem Santane 1.9 TD Long z 1999r. Chcę do reduktora dołożyć wyjście PTO do zasilania pompy hydraulicznej i dalej do pracy układu hydraulicznego małej wiertnicy. Mam problem z doborem pompy. Potrzebuję znać obroty wałka na dodatkowym wyjściu mocy. Panowie jesteście w stanie je przeliczyć? Zakładając że mam 1500 obr/min na silniku na pierwszym biegu to jakie obroty wyjdą na wyjściu wałka PTO?
Analogicznie jakby to wyglądało na drugim biegu? Zakładam, że mam jeszcze fabryczną skrzynię i reduktor.
Wystarczy sprawdzić jakie są przełożenia na poszczególnych biegach i podstawić odpowiednio dane i będziesz miał wynik. Przy PTO jakie jest przełożenie w reduktorze chyba niema znaczenia.
przełożenia reduktora masz takie: L 2.268 oraz H 1.409
jeśli na silniku masz 1500 obr to -> ze skrzyni na jedynce wychodzi 1500/3,4 = 441 obrotów na reduktor. Dalej przy L na reduktorze masz 441/2.268 ~ 195 obrotów na wyjściu z reduktora lub analogicznie 313 obrotów na H.
Upewnij się tylko, może PW do kolegi Slavok, w jaki sposób realizowane jest to PTO czy to wyjście nie ma jakiegoś dodatkowego przełożenia i czy zależy od L i H na reduktorze bo tego nie wiem.
ps. Specem od matematyki na forum jest użytkownik Sokratesb, który w ramach ćwiczenia chętnie Ci pewnie przeliczy wartości obrotów na pozostałych biegach ;) Aaaa no i pokaż więcej fotek tej uroczej Suzanny :)
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
przełożenia reduktora masz takie: L 2.268 oraz H 1.409
jeśli na silniku masz 1500 obr to -> ze skrzyni na jedynce wychodzi 1500/3,4 = 441 obrotów na reduktor. Dalej przy L na reduktorze masz 441/2.268 ~ 195 obrotów na wyjściu z reduktora lub analogicznie 313 obrotów na H.
Upewnij się tylko, może PW do kolegi Slavok, w jaki sposób realizowane jest to PTO czy to wyjście nie ma jakiegoś dodatkowego przełożenia i czy zależy od L i H na reduktorze bo tego nie wiem.
ps. Specem od matematyki na forum jest użytkownik Sokratesb, który w ramach ćwiczenia chętnie Ci pewnie przeliczy wartości obrotów na pozostałych biegach ;) Aaaa no i pokaż więcej fotek tej uroczej Suzanny :)
Pto ma predkosc taka jak skrzynia, nie ma dodatkowej przekladni po drodze
Pomógł: 8 razy Wiek: 27 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 1497 Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2015-12-08, 22:51
Przy wspomnianej prędkości obrotowej silnika, z przystawki będziesz miał
1 bieg - 441 obrotów
2 bieg - 827 obrotów
3 bieg - 1132 obroty
4 bieg - 1500 obrotów
5 bieg - 1863 obroty
wsteczny - 464 obroty
Samcio jest ładny ale tylko na zdjęciu.
Poprzedni właściciel zaczął go remontować (pomalował budę) ale potem odpuścił.
Synchronizator pierwszego biegu padnięty, sprzęgła to to nie ma już, reduktor lekko wyje.
Przewody hamulcowe do wymiany. Do tego burty paki całe pordzewiałe.
Nic tylko mieć nadzieję, że z tego sprzętu będzie trochę radości.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-12-10, 17:26
Gany napisał/a:
Samcio jest ładny ale tylko na zdjęciu.
Poprzedni właściciel zaczął go remontować (pomalował budę) ale potem odpuścił.
Synchronizator pierwszego biegu padnięty, sprzęgła to to nie ma już, reduktor lekko wyje.
Przewody hamulcowe do wymiany. Do tego burty paki całe pordzewiałe.
Nic tylko mieć nadzieję, że z tego sprzętu będzie trochę radości.
Haaaaa!! Klasycznie znaczy się! Dokładnie te same niedomagania mógłbym wskazać u siebie po zakupie! Sprzęgło wymienione, przewody wymienione, reduktor zrobił Sławek, synchronizator też (choć jeszcze skrzynia leżakuje w kartonie :D), burty oryflowane, lakier miejscami odświeżony miejscami nie bardzo.
Na pocieszenie dodam, że po tych zabiegach radości nieustająco dostarcza od dłuższego czasu!
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Jak myślicie co muszę wzmocnić/wymienić by móc wozić na pace na stałe 500-600 kg? Oczywiście wówczas nie będzie szaleństw terenowych ale po przeoranym pojechać będzie trzeba.
Myślałem nad poduszkami na tylnim moście, ewentualnie wzmocnić pióra resorów. Jest sens wymieniać tylni most na mocniejszy np. od Vitary?
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2012 Posty: 561 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-10, 21:01
Gany napisał/a:
Jak myślicie co muszę wzmocnić/wymienić by móc wozić na pace na stałe 500-600 kg? Oczywiście wówczas nie będzie szaleństw terenowych ale po przeoranym pojechać będzie trzeba.
Myślałem nad poduszkami na tylnim moście, ewentualnie wzmocnić pióra resorów. Jest sens wymieniać tylni most na mocniejszy np. od Vitary?
W seryjnym Samuraiu nie ma najmniejszego sensu wkładać mostu z Vitary. Ja bym pomyślał o jakiś hard-madafaka mocnych resorach. Jeszcze rozwiń co masz na myśli mówiąc o poduszkach na tylnym moście?
Chciałbym zamontować poduszki pneumatyczne odciążające resory o regulowanym ciśnieniu. W terenie twardsze, na dojeździe bym zmniejszał ciśnienie bo plomby by wypadły. Ewentualnie pozostaje wzmocnienie resorów ale to raczej nie jest dobre by były pod stałym obciążeniem.
Przyczepka odpada bo zmniejsza mobilność sprzętu w trudniejszym terenie.
Pompę wtryskową założyłem taką jak Dawid77 tylko jeszcze nie założyłem przewodu z turbiny.
Silnika pałować nie bedę. Po prostu dobrze będzie mieć zapas mocy.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-12-10, 23:23
Gany napisał/a:
Po prostu dobrze będzie mieć zapas mocy.
Po drugie - ja mam w dowodzie wbite 1195kg masy własnej co pokrywa się mniej więcej w seryjnym setupie z prawdą. DMC mam 1530kg. Jak dowalisz szpeju to Ci wyjdzie 2 tonowy ślimak. Rozpędzić będzie trudno (nawet z tym "zapasem" mocy ;)) w błocie wkleisz się momentalnie, a na asfalcie jak już rozpędzisz to z fabrycznym układem hamulcowym będziesz mógł wyjść na papierosa zanim zatrzymasz. No i weź pod uwagę aspekt prawny, będziesz poruszał się przeładowanym samochodem co w razie W z pewnością będzie działało na Twoją niekorzyść.
Mówisz, że przyczepka ograniczy mobilność - myślę że tak dociążonym Samuraiem o mobilności też trudno mówić.
Po mojemu ćwiczenie nie ma sensu. Ale oczywiście da się wykonać.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Ważyłem Samca. Pomimo wbitego w dowód 1205 kg mam masę 1100. Zakładam, że ze sprzętem stałym nie przekroczę 1500. Z osprzętem będę miał w najgorszym przypadku 1700. Zobacze jak się tym jeździ. Jeśli będzie zbyt ciężko to osprzęt pójdzie na przyczepkę. Prędzej wyrwę z błota 1700 Samuraia niż Patrola K160 co miałby prawie 3t.
[ Dodano: 2016-01-04, 01:14 ]
Panowie jeszcze jedna prośba.
W którą stronę obraca się wałek PTO na reduktorze?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum