Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Obroty wałka PTO na reduktorze
Gany 
świeżak



Dołączył: 18 Lis 2015
Posty: 8
Skąd: MMz
Wysłany: 2015-12-08, 20:18   Obroty wałka PTO na reduktorze

Niedawno kupiłem Santane 1.9 TD Long z 1999r. Chcę do reduktora dołożyć wyjście PTO do zasilania pompy hydraulicznej i dalej do pracy układu hydraulicznego małej wiertnicy. Mam problem z doborem pompy. Potrzebuję znać obroty wałka na dodatkowym wyjściu mocy. Panowie jesteście w stanie je przeliczyć? Zakładając że mam 1500 obr/min na silniku na pierwszym biegu to jakie obroty wyjdą na wyjściu wałka PTO?
Analogicznie jakby to wyglądało na drugim biegu? Zakładam, że mam jeszcze fabryczną skrzynię i reduktor.
_________________
Santana Long 1.9 TD
 
     
Dzordz 
rozgadany



Wiek: 36
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 82
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2015-12-08, 21:15   

Wystarczy sprawdzić jakie są przełożenia na poszczególnych biegach i podstawić odpowiednio dane i będziesz miał wynik. Przy PTO jakie jest przełożenie w reduktorze chyba niema znaczenia.
_________________
Dzordz Custom Garage
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-12-08, 22:04   

Piękny Samcio :D

przełożenia skrzyni dieslowej masz takie:
1bieg...... 3,400
2bieg...... 1,813
3bieg...... 1,325
4bieg...... 1,000
5bieg...... 0,805
wsteczny- 3,227

przełożenia reduktora masz takie: L 2.268 oraz H 1.409

jeśli na silniku masz 1500 obr to -> ze skrzyni na jedynce wychodzi 1500/3,4 = 441 obrotów na reduktor. Dalej przy L na reduktorze masz 441/2.268 ~ 195 obrotów na wyjściu z reduktora lub analogicznie 313 obrotów na H.

Upewnij się tylko, może PW do kolegi Slavok, w jaki sposób realizowane jest to PTO czy to wyjście nie ma jakiegoś dodatkowego przełożenia i czy zależy od L i H na reduktorze bo tego nie wiem.

ps. Specem od matematyki na forum jest użytkownik Sokratesb, który w ramach ćwiczenia chętnie Ci pewnie przeliczy wartości obrotów na pozostałych biegach ;) Aaaa no i pokaż więcej fotek tej uroczej Suzanny :)
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2015-12-08, 22:12   

SamNaSamZSam napisał/a:
Piękny Samcio :D

przełożenia skrzyni dieslowej masz takie:
1bieg...... 3,400
2bieg...... 1,813
3bieg...... 1,325
4bieg...... 1,000
5bieg...... 0,805
wsteczny- 3,227

przełożenia reduktora masz takie: L 2.268 oraz H 1.409

jeśli na silniku masz 1500 obr to -> ze skrzyni na jedynce wychodzi 1500/3,4 = 441 obrotów na reduktor. Dalej przy L na reduktorze masz 441/2.268 ~ 195 obrotów na wyjściu z reduktora lub analogicznie 313 obrotów na H.

Upewnij się tylko, może PW do kolegi Slavok, w jaki sposób realizowane jest to PTO czy to wyjście nie ma jakiegoś dodatkowego przełożenia i czy zależy od L i H na reduktorze bo tego nie wiem.

ps. Specem od matematyki na forum jest użytkownik Sokratesb, który w ramach ćwiczenia chętnie Ci pewnie przeliczy wartości obrotów na pozostałych biegach ;) Aaaa no i pokaż więcej fotek tej uroczej Suzanny :)


Pto ma predkosc taka jak skrzynia, nie ma dodatkowej przekladni po drodze
_________________
606468554
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-12-08, 22:30   

meenia napisał/a:
Pto ma predkosc taka jak skrzynia, nie ma dodatkowej przekladni po drodze


Dzięki Meenia :) to Borys będzie miał mniej liczenia ;)
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2015-12-08, 22:51   

Przy wspomnianej prędkości obrotowej silnika, z przystawki będziesz miał
1 bieg - 441 obrotów
2 bieg - 827 obrotów
3 bieg - 1132 obroty
4 bieg - 1500 obrotów
5 bieg - 1863 obroty
wsteczny - 464 obroty
 
     
Gany 
świeżak



Dołączył: 18 Lis 2015
Posty: 8
Skąd: MMz
Wysłany: 2015-12-10, 17:22   

Dzięki Panowie za pomoc!

Samcio jest ładny ale tylko na zdjęciu.
Poprzedni właściciel zaczął go remontować (pomalował budę) ale potem odpuścił.
Synchronizator pierwszego biegu padnięty, sprzęgła to to nie ma już, reduktor lekko wyje.
Przewody hamulcowe do wymiany. Do tego burty paki całe pordzewiałe.
Nic tylko mieć nadzieję, że z tego sprzętu będzie trochę radości.
_________________
Santana Long 1.9 TD
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-12-10, 17:26   

Gany napisał/a:

Samcio jest ładny ale tylko na zdjęciu.
Poprzedni właściciel zaczął go remontować (pomalował budę) ale potem odpuścił.
Synchronizator pierwszego biegu padnięty, sprzęgła to to nie ma już, reduktor lekko wyje.
Przewody hamulcowe do wymiany. Do tego burty paki całe pordzewiałe.
Nic tylko mieć nadzieję, że z tego sprzętu będzie trochę radości.


Haaaaa!! Klasycznie znaczy się! Dokładnie te same niedomagania mógłbym wskazać u siebie po zakupie! Sprzęgło wymienione, przewody wymienione, reduktor zrobił Sławek, synchronizator też (choć jeszcze skrzynia leżakuje w kartonie :D), burty oryflowane, lakier miejscami odświeżony miejscami nie bardzo.

Na pocieszenie dodam, że po tych zabiegach radości nieustająco dostarcza od dłuższego czasu!
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Gany 
świeżak



Dołączył: 18 Lis 2015
Posty: 8
Skąd: MMz
Wysłany: 2015-12-10, 17:41   

Jak myślicie co muszę wzmocnić/wymienić by móc wozić na pace na stałe 500-600 kg? Oczywiście wówczas nie będzie szaleństw terenowych ale po przeoranym pojechać będzie trzeba.
Myślałem nad poduszkami na tylnim moście, ewentualnie wzmocnić pióra resorów. Jest sens wymieniać tylni most na mocniejszy np. od Vitary?
_________________
Santana Long 1.9 TD
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-10, 21:01   

Gany napisał/a:
Jak myślicie co muszę wzmocnić/wymienić by móc wozić na pace na stałe 500-600 kg? Oczywiście wówczas nie będzie szaleństw terenowych ale po przeoranym pojechać będzie trzeba.
Myślałem nad poduszkami na tylnim moście, ewentualnie wzmocnić pióra resorów. Jest sens wymieniać tylni most na mocniejszy np. od Vitary?


W seryjnym Samuraiu nie ma najmniejszego sensu wkładać mostu z Vitary. Ja bym pomyślał o jakiś hard-madafaka mocnych resorach. Jeszcze rozwiń co masz na myśli mówiąc o poduszkach na tylnym moście?
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-12-10, 21:49   

Czy zawsze z takim pakunkiem będziesz jeździł? może jaką przyczepkę by sobie zmajstrował kolega? Szkoda męczyć Samka takim klamotem.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Gany 
świeżak



Dołączył: 18 Lis 2015
Posty: 8
Skąd: MMz
Wysłany: 2015-12-10, 22:32   

Chciałbym zamontować poduszki pneumatyczne odciążające resory o regulowanym ciśnieniu. W terenie twardsze, na dojeździe bym zmniejszał ciśnienie bo plomby by wypadły. Ewentualnie pozostaje wzmocnienie resorów ale to raczej nie jest dobre by były pod stałym obciążeniem.

Przyczepka odpada bo zmniejsza mobilność sprzętu w trudniejszym terenie.
_________________
Santana Long 1.9 TD
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2015-12-10, 22:46   

Skoro będziesz taką masę woził, to nie myślałeś o "tuningu" do około 90KM? W silniku PSA wystarczy zmienić pompe paliwa, żeby mieć te 20-30KM więcej. ;-)
 
     
szymon.w 
nowicjusz



Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 54
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2015-12-10, 23:01   

z dośwadczenia wiem że silnik PSA wkącu siądzie , w polonezach 3500 ob max
, nie lubią pałownia. :lol:
_________________
samurai 88 sprężyny ,14,16v,wspomaganie i inne graty
 
     
Gany 
świeżak



Dołączył: 18 Lis 2015
Posty: 8
Skąd: MMz
  Wysłany: 2015-12-10, 23:06   

Pompę wtryskową założyłem taką jak Dawid77 tylko jeszcze nie założyłem przewodu z turbiny. 8-)
Silnika pałować nie bedę. Po prostu dobrze będzie mieć zapas mocy.
_________________
Santana Long 1.9 TD
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-12-10, 23:23   

Gany napisał/a:
Po prostu dobrze będzie mieć zapas mocy.


:lol: :lol: :lol: :lol:

Po drugie - ja mam w dowodzie wbite 1195kg masy własnej co pokrywa się mniej więcej w seryjnym setupie z prawdą. DMC mam 1530kg. Jak dowalisz szpeju to Ci wyjdzie 2 tonowy ślimak. Rozpędzić będzie trudno (nawet z tym "zapasem" mocy ;)) w błocie wkleisz się momentalnie, a na asfalcie jak już rozpędzisz to z fabrycznym układem hamulcowym będziesz mógł wyjść na papierosa zanim zatrzymasz. No i weź pod uwagę aspekt prawny, będziesz poruszał się przeładowanym samochodem co w razie W z pewnością będzie działało na Twoją niekorzyść.

Mówisz, że przyczepka ograniczy mobilność - myślę że tak dociążonym Samuraiem o mobilności też trudno mówić.

Po mojemu ćwiczenie nie ma sensu. Ale oczywiście da się wykonać.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Gany 
świeżak



Dołączył: 18 Lis 2015
Posty: 8
Skąd: MMz
Wysłany: 2015-12-10, 23:33   

Ważyłem Samca. Pomimo wbitego w dowód 1205 kg mam masę 1100. Zakładam, że ze sprzętem stałym nie przekroczę 1500. Z osprzętem będę miał w najgorszym przypadku 1700. Zobacze jak się tym jeździ. Jeśli będzie zbyt ciężko to osprzęt pójdzie na przyczepkę. Prędzej wyrwę z błota 1700 Samuraia niż Patrola K160 co miałby prawie 3t.

[ Dodano: 2016-01-04, 01:14 ]
Panowie jeszcze jedna prośba.

W którą stronę obraca się wałek PTO na reduktorze?
_________________
Santana Long 1.9 TD
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.