Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Brak mocy
Rogal 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 138
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-12-29, 23:50   Brak mocy

Witajcie.
Nie raz już wałkowałem mój problem w innych tematach. Niestety nadal go nie rozwiązałem wiec postanowiłem stworzyć osobny temat. Mianowicie:

Od dłuższego czasu borykam się z problemem, że mój samurai nie chce się rozpędzić więcej niż 80km/h (chyba że z ostrej górki to 90km/h). Z przyśpieszaniem do magicznej 80 w moim odczuciu nie ma. Problem pojawił się już przed naprawą uszczelki pod głowicą.
Po wymianie uszczelki i planowaniu głowicy problem nie zniknął. Ciśnienie w cylindrach oraz paliwa są OK. Wymieniona została sonda lambda oraz usunięty katalizator. Wymieniony został także (na wszelki wypadek) filtr paliwa. Nadal nie pomogło. Sprawdzałem także opory toczenia. Niczego nie znalazłem.
Podjadę do mechanika który robił mi uszczelkę aby sprawdził luzy zaworowe oraz aparat wtryskowy. Ale już nie wiem za bardzo co mam zrobić. :(

Dane samochodu: rocznik 99, Hiszpan, blaszak, koła 28 cali BFG MT, 1,3l wtrysk

Pozdrawiam.
 
     
1ace1 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2012
Posty: 82
Skąd: Krosno
Wysłany: 2015-12-30, 07:08   

A problem nie pojawił się po zmianie kół na większe? :shock:
 
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2015-12-30, 07:31   

Znawcą nie jestem ale może to być coś pomiędzy pedałem gazu a wtryskiem. Miałem podobnie w gaźniku (polonez) linka była źle wyregulowana i nie otwierała do końca drugiej dyszy. Wiem, że wtrysk to inna bajka ale między nim a pedałem gazu jest linka może ją da radę podregulować lub sprawdzić czy nic nie ogranicza jej zakresu pracy?? Spróbuj wcisnąć pedał nogą i zobacz do jakich obrotów dojdzie silnik a następnie spróbuj ręką pociągnąć za linkę i zobacz czy nie wkręca się bardziej??
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-30, 10:29   

Hej Rogal,

może masz kontrolę rodzicielską? :)

A tak poważnie to sprawdziłbym z suplementem do manuala w ręku następujące rzeczy z 3 grup:
1) Mechanika
- luz zaworów (co i tak planujesz)
- ustawienie rozrządu - skoro była ściągana głowica pewnie jest dobrze, ale.. :)
2) Paliwo
- kształt strugi paliwa
- zestaw podciśnień przy wtrysku (w poszukiwaniu lewego powietrza i takie tam)
- filtr powietrza (zmieniałeś?)
- EGR (o ile jest w asamuraiu - nie pomne :))
3) Prąd
- ustawienie zapłonu
- czy wszystkie cylindry pracują (sciagasz kolejne kable ze świec i słuchasz czy jest zmiana w pracy)
- jeśli znajdziesz jakiś na podmiankę - test na innym komputerze (rozumiem, że miga 12tke?)

Bardzo jestem ciekaw finalnego rozwiązania problemu, a zwłaszcza przyczyn/y niedomagań.

Pozdrawiam,
_________________
szym
 
     
Aksag 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 116
Skąd: GKA
Wysłany: 2015-12-30, 13:26   

A może niedomaga pompa paliwa, warto by sprawdzić ciśnienie. :mrgreen:
_________________
Samurai Cabrio 92r. 1,3I seria / odwrócone trójkąty / wieszaki +2"/ wspomaganie
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-12-30, 14:44   

Jakie silnik ma obroty jak jedziesz 80 km/h?
Na niższych biegach da się wkręcić silnik do wyższych obrotów?
Tak było od początku, jak kupiłeś tego samca, czy wcześniej był szybszy?
Koła masz nieduże, dla zdrowego silnika nie powinny stanowić żadnego wyzwania.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-12-30, 15:25   

ja Ci nie pomogę we wtrysku bo się nie znam na tym i temu tego bym nawet nie chciał.
Ale ja miałem tak samo że max 80 jechał a obroty kończyły się na 4500. Na postoju niby dochodził do 6000 ale prychał pod koniec i gwizdał.
Walczyłem z tym może z 4 miechy i problem był iście gówniany a raczej jest bo nie miłęm czasu wymienić albo naprawić . Banalna sprawa -nawaliła gruszka (siłownik) podciśnienia który otwiera drugą przepustnicę.
Mam gaźnik z pony 1.5. Nie bardzo wiem gdzie taką załatwić ta jest nie rozbieralna. Jak nie naprawię tego to może założę ten siłownik z FSO albo CC.
Załatwiłem cały gaznik z poldka z kolektorem bo tak mnie to wkurzało że miałem to przerobić ale problem znalazłem więc śmigamy dalej na poniaczu :mrgreen:
Ale we wtrysku co odpowiada za większe dawki do kolektora to już nie wiem
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Rogal 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 138
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-12-30, 16:31   

Ja na tych oponach spokojnie osiągałem 110km/h.
Spalanie mi strasznie wzrosło. 11l/100km na trasie.
Jak jadę 80 mam lekko powyżej 3tys obrotów.
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-30, 16:32   

Aksag napisał/a:
A może niedomaga pompa paliwa, warto by sprawdzić ciśnienie. :mrgreen:


Aksag,

już miałem poddać Cię miażdżącej krytyce :), bo Rogal napisał:
'Ciśnienie w cylindrach oraz paliwa są OK'
ale przypomniałem sobie, że ktoś, kiedyś wspominał, że pompa może dawać przy kontroli zacne ciśnienie, ale wydajność ma słabą. Ni eiwem czy to możłiwe :)
_________________
szym
 
     
Rogal 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 138
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-12-30, 16:41   

Ale spalanie mam jak w patrolu na 35 ;p
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-12-30, 16:50   

Może dostaje za mało powietrza ? Tak duże spalanie ?
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2015-12-30, 19:36   

Przypomnij proszę od jakiego momentu tak zasłabł.
Z tego co kojarzę, to wlałeś jakiś uszlachetniacz do silnika?

OK znalazłem Twój poprzedni post - wlałeś w nadmiarze jakiś dodatek do paliwa.

Jeśli od razu po tym zabiegu pojawił się problem i on trwa to z pewnością trzeba zacząć od udrożnienia układu paliwowego:
- zacząć od wtryskiwaczy - jak one podają paliwo - jest mgiełka, czy leją jakoś dziwnie
- w przewodach/rurkach układu wtryskowego czy nie zrobił się jakiś zator, dlatego warto sprawdzić ciśnienie na układzie wtryskowym, a nie tylko na pompie paliwowej(sprawdź w instrukcji ile powinno być )
- upewnij się, że paliwo wraca przelewem do baku - może gdzieś jest zablokowany przewód!!!!
- podjedź na stację diagnostyczną - niech sprawdzą skład mieszanki paliwowo powierznej
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
Rogal 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 138
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-01-20, 19:39   

Przepraszam, że się nie odzywałem ale przed dłuższy czas nić nie było ruszane z tematem. Od nie dawna jestem po regulacji zaworów. Mechanik mówił, że były dość mocno wyregulowane. Niestety nie miałem okazji sprawdzić czy problem zniknął. :(

[ Dodano: 2016-01-30, 20:57 ]
Jestem po testach. Samochód pięknie jeździ :)
Pozdrawiam wszystkich :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.