Wiek: 33 Dołączył: 22 Mar 2015 Posty: 138 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-12-29, 23:50 Brak mocy
Witajcie.
Nie raz już wałkowałem mój problem w innych tematach. Niestety nadal go nie rozwiązałem wiec postanowiłem stworzyć osobny temat. Mianowicie:
Od dłuższego czasu borykam się z problemem, że mój samurai nie chce się rozpędzić więcej niż 80km/h (chyba że z ostrej górki to 90km/h). Z przyśpieszaniem do magicznej 80 w moim odczuciu nie ma. Problem pojawił się już przed naprawą uszczelki pod głowicą.
Po wymianie uszczelki i planowaniu głowicy problem nie zniknął. Ciśnienie w cylindrach oraz paliwa są OK. Wymieniona została sonda lambda oraz usunięty katalizator. Wymieniony został także (na wszelki wypadek) filtr paliwa. Nadal nie pomogło. Sprawdzałem także opory toczenia. Niczego nie znalazłem.
Podjadę do mechanika który robił mi uszczelkę aby sprawdził luzy zaworowe oraz aparat wtryskowy. Ale już nie wiem za bardzo co mam zrobić. :(
Dane samochodu: rocznik 99, Hiszpan, blaszak, koła 28 cali BFG MT, 1,3l wtrysk
Pomógł: 15 razy Wiek: 46 Dołączył: 18 Cze 2011 Posty: 663 Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2015-12-30, 07:31
Znawcą nie jestem ale może to być coś pomiędzy pedałem gazu a wtryskiem. Miałem podobnie w gaźniku (polonez) linka była źle wyregulowana i nie otwierała do końca drugiej dyszy. Wiem, że wtrysk to inna bajka ale między nim a pedałem gazu jest linka może ją da radę podregulować lub sprawdzić czy nic nie ogranicza jej zakresu pracy?? Spróbuj wcisnąć pedał nogą i zobacz do jakich obrotów dojdzie silnik a następnie spróbuj ręką pociągnąć za linkę i zobacz czy nie wkręca się bardziej??
Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 520 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-30, 10:29
Hej Rogal,
może masz kontrolę rodzicielską? :)
A tak poważnie to sprawdziłbym z suplementem do manuala w ręku następujące rzeczy z 3 grup:
1) Mechanika
- luz zaworów (co i tak planujesz)
- ustawienie rozrządu - skoro była ściągana głowica pewnie jest dobrze, ale.. :)
2) Paliwo
- kształt strugi paliwa
- zestaw podciśnień przy wtrysku (w poszukiwaniu lewego powietrza i takie tam)
- filtr powietrza (zmieniałeś?)
- EGR (o ile jest w asamuraiu - nie pomne :))
3) Prąd
- ustawienie zapłonu
- czy wszystkie cylindry pracują (sciagasz kolejne kable ze świec i słuchasz czy jest zmiana w pracy)
- jeśli znajdziesz jakiś na podmiankę - test na innym komputerze (rozumiem, że miga 12tke?)
Bardzo jestem ciekaw finalnego rozwiązania problemu, a zwłaszcza przyczyn/y niedomagań.
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-12-30, 14:44
Jakie silnik ma obroty jak jedziesz 80 km/h?
Na niższych biegach da się wkręcić silnik do wyższych obrotów?
Tak było od początku, jak kupiłeś tego samca, czy wcześniej był szybszy?
Koła masz nieduże, dla zdrowego silnika nie powinny stanowić żadnego wyzwania.
ja Ci nie pomogę we wtrysku bo się nie znam na tym i temu tego bym nawet nie chciał.
Ale ja miałem tak samo że max 80 jechał a obroty kończyły się na 4500. Na postoju niby dochodził do 6000 ale prychał pod koniec i gwizdał.
Walczyłem z tym może z 4 miechy i problem był iście gówniany a raczej jest bo nie miłęm czasu wymienić albo naprawić . Banalna sprawa -nawaliła gruszka (siłownik) podciśnienia który otwiera drugą przepustnicę.
Mam gaźnik z pony 1.5. Nie bardzo wiem gdzie taką załatwić ta jest nie rozbieralna. Jak nie naprawię tego to może założę ten siłownik z FSO albo CC.
Załatwiłem cały gaznik z poldka z kolektorem bo tak mnie to wkurzało że miałem to przerobić ale problem znalazłem więc śmigamy dalej na poniaczu
Ale we wtrysku co odpowiada za większe dawki do kolektora to już nie wiem
Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 520 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-30, 16:32
Aksag napisał/a:
A może niedomaga pompa paliwa, warto by sprawdzić ciśnienie.
Aksag,
już miałem poddać Cię miażdżącej krytyce :), bo Rogal napisał:
'Ciśnienie w cylindrach oraz paliwa są OK'
ale przypomniałem sobie, że ktoś, kiedyś wspominał, że pompa może dawać przy kontroli zacne ciśnienie, ale wydajność ma słabą. Ni eiwem czy to możłiwe :)
Przypomnij proszę od jakiego momentu tak zasłabł.
Z tego co kojarzę, to wlałeś jakiś uszlachetniacz do silnika?
OK znalazłem Twój poprzedni post - wlałeś w nadmiarze jakiś dodatek do paliwa.
Jeśli od razu po tym zabiegu pojawił się problem i on trwa to z pewnością trzeba zacząć od udrożnienia układu paliwowego:
- zacząć od wtryskiwaczy - jak one podają paliwo - jest mgiełka, czy leją jakoś dziwnie
- w przewodach/rurkach układu wtryskowego czy nie zrobił się jakiś zator, dlatego warto sprawdzić ciśnienie na układzie wtryskowym, a nie tylko na pompie paliwowej(sprawdź w instrukcji ile powinno być )
- upewnij się, że paliwo wraca przelewem do baku - może gdzieś jest zablokowany przewód!!!!
- podjedź na stację diagnostyczną - niech sprawdzą skład mieszanki paliwowo powierznej
_________________ Arek
Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
Wiek: 33 Dołączył: 22 Mar 2015 Posty: 138 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-01-20, 19:39
Przepraszam, że się nie odzywałem ale przed dłuższy czas nić nie było ruszane z tematem. Od nie dawna jestem po regulacji zaworów. Mechanik mówił, że były dość mocno wyregulowane. Niestety nie miałem okazji sprawdzić czy problem zniknął. :(
[ Dodano: 2016-01-30, 20:57 ]
Jestem po testach. Samochód pięknie jeździ :)
Pozdrawiam wszystkich :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum