Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Dawid77
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2016-01-01, 11:17   

co muy było ?
 
     
Dawid77 
stały bywalec



Pomógł: 8 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 197
Skąd: K M Y
Wysłany: 2016-01-01, 23:20   

zatarła się pompa wody (SKF) , spadł pasek rozrządu i zawory spotkały się z tłokami no i wałek rozrządu w trzech kawałkach , a z racji tego że to silnik DHU to go nie remontowałem tylko zakupiłem już DHY z mocniejszymi korbami i wałem no i na pompie boscha :-)
_________________
Smerfetka , 99', PSA 1.9 TD DHY, 5,125, spring, 4 link, tarcze tył, korektor wilwood, winda, światła led tył, bushwacker, Cooper Discoverer STT PRO 32x11,5r15,
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-01-02, 09:22   

Dawid77 napisał/a:
zatarła się pompa wody (SKF) , spadł pasek rozrządu i zawory spotkały się z tłokami no i wałek rozrządu w trzech kawałkach , a z racji tego że to silnik DHU to go nie remontowałem tylko zakupiłem już DHY z mocniejszymi korbami i wałem no i na pompie boscha :-)

Gruba awaria! Pamiętam, że dawałeś na forum instrukcję wymiany rozrządu, wymieniłeś wówczas też pompę wody? To wydawało się być całkiem niedawno...

Jakieś grubsze mody pod DHY czy weszło jakby było z Samka wyjęte?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Dawid77 
stały bywalec



Pomógł: 8 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 197
Skąd: K M Y
Wysłany: 2016-01-02, 19:59   

tak wymieniałem , zawsze wymieniam komplet i na firmowych częściach , pompa była SKF dwa lata gwarancji , i padła dokładnie po dwóch latach i trzech miesiącach , a przebieg też był nie duży :-/

co do modów pod DHY to praktycznie większość trzeba było przerzucić ze starego silnika (mocowania,przewody,osprzęt,itp)
_________________
Smerfetka , 99', PSA 1.9 TD DHY, 5,125, spring, 4 link, tarcze tył, korektor wilwood, winda, światła led tył, bushwacker, Cooper Discoverer STT PRO 32x11,5r15,
 
 
     
Urban 
świeżak


Dołączył: 30 Gru 2015
Posty: 3
Skąd: Łosice
Wysłany: 2016-01-06, 13:40   

Mam zamiar wymienić pompę wtryskową według instrukcji Dawida77. Mój pojazd to Santana `98, 1905 cm3 TD, a pompa to DPC R8445B111B - XUDLP06. Czy taka pompa jak Dawida będzie pasować, bo pomp z podobnymi oznaczeniami jest na allegro od cholery?! Pozdrawiam. Krzysiek
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-01-06, 14:35   

Przywitać by się zdało Krzysiu.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-01-06, 17:26   

Urban napisał/a:
Czy taka pompa jak Dawida będzie pasować, bo pomp z podobnymi oznaczeniami jest na allegro od cholery?! Pozdrawiam. Krzysiek


Ja bym nie szukał z podobnymi oznaczeniami tylko dokładnie takimi samymi jak wskazał Dawid77. Przypuszczalnie będzie pasować, ale póki nie przymierzysz konkretnie do swojego motoru to pewnie nikt w ciemno tego Ci nie powie na 100%. Czasem zdarzają się drobne niuanse konstrukcyjne w poszczególnych egzemplarzach Samków, ale tutaj poszedłbym zdecydowanie drogą Dawida z przekonaniem, że będzie dobrze.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Urban 
świeżak


Dołączył: 30 Gru 2015
Posty: 3
Skąd: Łosice
Wysłany: 2016-01-07, 10:20   

No dzięki! Mam namierzoną taką samą jak Dawida - zobaczymy :-D :lol: Napiszę za parę dni jaki skutek. Pozdrawiam
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2016-01-07, 11:27   

z ciekawości ten DHY to na pewno ma mocniejsze wały ?

To ten co ma gruchę do turbo na górze pompy Bosch ?
 
     
Dawid77 
stały bywalec



Pomógł: 8 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 197
Skąd: K M Y
Wysłany: 2016-01-08, 22:16   

ma grubszy wał i korbowody, bo DHY to słupek pod turbo a DHU to wolnossący diesel

no w pompie boscha 'wyjście' pod turbo jest na górze
_________________
Smerfetka , 99', PSA 1.9 TD DHY, 5,125, spring, 4 link, tarcze tył, korektor wilwood, winda, światła led tył, bushwacker, Cooper Discoverer STT PRO 32x11,5r15,
 
 
     
Urban 
świeżak


Dołączył: 30 Gru 2015
Posty: 3
Skąd: Łosice
Wysłany: 2016-01-17, 16:43   

Witam, ponownie!

[ Dodano: 2016-01-17, 17:14 ]
Wymieniłem pompę według wskazówek Dawida77.
Lucas R8445B251B za 380 zł. Według opisu z tabliczki znam. jest to pompa z silnika XUD11, ale działa ;-)

[ Dodano: 2016-01-17, 17:20 ]
Musiałem zamienić elektrozawory, a uprzedzam, nie jest to czynność łatwa. Trzeba odkręcić śruby, bo zawory są schowane pod żeliwną kopułą, a są to śruby zabezpiecząjace - nie mają żadnych gniazd czy frezów, trzeba napitalać młotkiem i przecinakiem i próbować łapać szczypcami. Ogólnie ryzyko, że coś pęknie jest spore :roll: Ale zmienić musiałem, bo u mnie jest immo i ze zwykłym zaworem pompa nie chodziła.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-01-17, 17:32   

ano było dyskutowane o tym elektrozaworze. Zdaje się, że Dawid77 użył bardziej wyrafinowanej metody - szlifierki kątowej ;)

Ważne, że operacja zakończona sukcesem, gratulacje. Pochwal się za jakiś czas jak wrażenia z użytkowania na co dzień i jak spalanie się zachowuje.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
kotr002 
świeżak
Samurai 1.9 TD


Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 7
Skąd: Ełk
Wysłany: 2016-02-15, 20:44   

Czy uzyskam takie same efekty wrzucając do mojego Samiego 1.9 TD pompę boscha czy musi to być konkretnie pompa Lucasa?
 
     
Dawid77 
stały bywalec



Pomógł: 8 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 197
Skąd: K M Y
Wysłany: 2016-07-11, 21:01   

c d n ...

_________________
Smerfetka , 99', PSA 1.9 TD DHY, 5,125, spring, 4 link, tarcze tył, korektor wilwood, winda, światła led tył, bushwacker, Cooper Discoverer STT PRO 32x11,5r15,
Ostatnio zmieniony przez Dawid77 2017-10-10, 15:37, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-07-11, 22:35   

nooo miło, że zajrzałeś i na forum :)

czekamy na dalsze efekty prac like
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Dawid77 
stały bywalec



Pomógł: 8 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 197
Skąd: K M Y
Wysłany: 2016-07-12, 22:02   

przód jest praktycznie gotowy , tylko zostało drążek kierowniczy dogiąć i pomalować wszystko , a tył się robi :mrgreen:

ciąg dalszy rzeźby , wkrótce :-)
_________________
Smerfetka , 99', PSA 1.9 TD DHY, 5,125, spring, 4 link, tarcze tył, korektor wilwood, winda, światła led tył, bushwacker, Cooper Discoverer STT PRO 32x11,5r15,
Ostatnio zmieniony przez Dawid77 2017-10-10, 15:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-08-01, 21:58   

jak tam postępy idą? kiedy pierwsza pojazdówka w planach?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Dawid77 
stały bywalec



Pomógł: 8 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 197
Skąd: K M Y
Wysłany: 2016-08-21, 20:25   

powoli ale cały czas do przodu :-)
lepiej zrobić raz a dobrze niż później przez rok poprawiać ;-)
pierwsza jazda testowa będzie w tym miesiącu , górne wahacze juz sa przygotowane , mocowania także , trzeba to pospawać i czekam jeszcze na korektor siły hamowania z ręczną regulacją , no i trzeba będzie linki do ręcznego dorobić , a później to test wykrzyżu i montaż odbojów i spięcie pasami i malowanie i gotowe :-P




_________________
Smerfetka , 99', PSA 1.9 TD DHY, 5,125, spring, 4 link, tarcze tył, korektor wilwood, winda, światła led tył, bushwacker, Cooper Discoverer STT PRO 32x11,5r15,
Ostatnio zmieniony przez Dawid77 2017-10-10, 15:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-08-22, 01:35   

dziurkowane tarcze? Od czego to? I zaciski od czego tam będą?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Dawid77 
stały bywalec



Pomógł: 8 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 197
Skąd: K M Y
Wysłany: 2016-08-22, 18:32   

tarcze są nawiercane i frezowane i są to do Samurai,Vitara,Jimny 290 mm na przód robi je firma Rotinger model 1110 Sport GT , są o stówkę droższe od zwykłych, a zaciski idą od scorpio a siła hamowania będzie regulowana korektorem wilwoda z ręczną regulacją, tylko poluje jeszcze na jarzmo pod zacisk bo mi jeden przyszedł bez jarzma i jak dokupiłem samo jarzmo to się okazało że jest inne , jakby pod tarcze wentylowaną :-/
_________________
Smerfetka , 99', PSA 1.9 TD DHY, 5,125, spring, 4 link, tarcze tył, korektor wilwood, winda, światła led tył, bushwacker, Cooper Discoverer STT PRO 32x11,5r15,
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.