Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
3 razy Suzuki
Vector 
rozgadany


Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 111
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2016-01-10, 18:06   3 razy Suzuki

Cześć, mam pytanie, które mam nadzieje nie pociągnie za sobą masy bluzgów :mrgreen: Wertowałem różne fora, ale najczęściej natykałem sie na jakieś fora leśników którzy zastanawiają się które auto z napędem 4x4 będzie najlepsze do jazdy po szutrach w lesie... :roll: Ja szukam auta, które będzie mi służyło do jazdy terenowej (czyli nie ukrywam że w błoto chętnie wjadę, a i na jakiś rajd skoczę) jak i codziennej. Chciałbym jednak żeby to była nieduża terenóweczka od suzuki. Rozważam samuraia, vitarę i jimniego. Budżet 10K na kupno. Oczywiście będe motał, lift, MT'k te sprawy :-) Powiedzcie mi proszę co do tego typu uzytkowania będzie najlepsze. To moje jedyne auto będzie!
Z góry dzięki za odpowiedzi, nie ukrywam że liczę na rozwinięcie tej dyskusji :-)
P.S
Jakby co nie jestem laikiem w off roadzie bo od 4 lat już z ojcem jeźdżę, tylko teraz czas na własne 4x4 :->
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-01-10, 18:31   

Jak śmiesz pisać o innych suzukach na tym forum? :mrgreen:
Nie no do takiego użytku to albo jimny, albo vitara. Samuraiem na co dzień nie pociągniesz. 0 komfortu do tego powolny.
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-10, 18:31   

W takim wypadku chyba najlepszym wyborem będzie Vitara. Mocniejsze silniki niż Samurai, od razu sprężyny i inne wygody typu elektryczne szyby będą na pewno przydatne w codziennym użytkowaniu. A w terenie po kilku modyfikacjach radzi sobie dobrze. Jimny w tym budżecie może być ciężki do kupienia, aczkolwiek też jest fajną alternatywną (niestety słabszą od Samuraia w terenie).
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-01-10, 18:31   

Zasuwaj do przywitalni i napisz coś więcej-o sobie.Szybciej dostaniesz jakieś
info.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Vector 
rozgadany


Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-10, 18:35   

Zawias, Już byłem w przywitalni, przed tym postem.
Maror, a jimny pod jakim względem jest gorszy? Ma mocniejszy silnik i jest na sprężynach i 2 sztywne mosty, więc w czym rzecz? Kwestia materiałów?
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-01-10, 18:38   

Zobacz na wyniki w rajdach,to będziesz wiedział o co chodzi.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-01-10, 18:38   

Maror, Przecież może swapa do samuraia zrobić z vitary i już będzie lepiej śmigał
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
Vector 
rozgadany


Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-10, 18:41   

Zawias, Ale i chyba ich nie ma za wiele na tych rajdach nie? W zasadzie to dużo wyjaśnia :-)
Swapa rozważam, Gołąb4x4, ale czy nie lepiej kupić auto, które ma już te 1.6 ?
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-01-10, 18:47   

Jak tam chcesz. Ja mam samiego na AT'kach i na co dzień daje radę. Ale na forum sa i tacy co na simexach na co dzień latają, więc nie ma rzeczy niemożliwych.
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-10, 18:51   

Gołąb4x4 napisał/a:
Maror, Przecież może swapa do samuraia zrobić z vitary i już będzie lepiej śmigał


Można. Można też zrobić w nim sprężynę, elektryczne szyby i założyć klime ale chyba nie o to autorowi tematu chodziło :roll:
Co do Jimnego to zgadzam się z @Zawiasem, nie bez powodu ludzie zakładają reduktor z Samuraia do Jimnego i produkowane są wzmacniane wahacze :mrgreen:
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-10, 19:05   

Vector,

a powiedz co rozumiesz przez jazdę codzienną. Czy jest to np 8km do pracy, czy 80km w trasie?
Bo do pierwszego samurai nawet na MT jest idealny, do drugiego - troche mniej :)

Pozdrawiam,
_________________
szym
 
     
Vector 
rozgadany


Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-10, 19:22   

no na co dzień to do pracy właśnie zbliżona odległość, którą podałeś, ale też i na wakacje z dziewczyną i na bazę rajdu dojechać. Jestem z Wawy więc na rajdy, które odbywają się zazwyczaj na południu bądź północy będę musiał trochę dojechać. Tak więc sprawa jest już jasna, dzięki wszystkim.
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-01-10, 19:33   

Maror, ja tylko nasunąłem sposób, żeby miał samca i mógł sobie smigac na co dzien. Takie rozwiazanie jest najlepsze moim zdaniem
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2016-01-10, 19:38   

Ja tam brał bym Samuria :) ja używam na co dzień, nie mam drugiego auta. Jeżdżę często na weekendy z Wrocławia do Zielonej Góry na oponach MT i nie marudzę że twardo, że mało mocy itd. Moja dziewczyna ma uszkodzone kręgi szyjne i co drugi dzień ją boli głowa czy szyja a w Samuraiu daje rade i jeździ ze mną w dalekie trasy ale omija teren bo tam to jednak zbyt mocno wali po kręgosłupie. Ja jak jeżdżę to z bananem na twarzy a jak kogoś wyprzedzam to widzę jak się ludzie cieszą do mnie :-D . Vitara fajna ale ludzie narzekają na przedni napęd, Jimny fajny ale ludzie narzekają że trochę z gównolitu zrobiony itd. A z drugiej znowu strony w Samuraia za 10tyś wsadzisz co najmniej drugie tyle albo i więcej aby go doprowadzić do ładu i jeszcze zmotać to i owo.
 
     
Vector 
rozgadany


Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-10, 19:53   

yenko, Jaki masz silnik, fabryczny?
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-01-10, 20:09   Re: 3 razy Suzuki

Vector napisał/a:
Jakby co nie jestem laikiem w off roadzie bo od 4 lat już z ojcem jeźdżę, tylko teraz czas na własne 4x4 :->

Jakim samochodem jeździcie? Jakie jego wady/zalety dostrzegasz pod kątem swoich potrzeb? Będzie to jakiś punkt wyjścia.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Vector 
rozgadany


Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-10, 20:16   

Jeździmy pomotanym Hyundaiem Galloperem. Wady? Z przodu ma niezależne zawieszenie = brak wykrzyżu totalnie :roll: Wziąłbym sobie Gallopera również, ale obawiam się jego wielkości (coś jak pajero 1 ) Chciałbym się nauczyć jeździć w terenie na czymś niedużym. Cenowo Samurai z galloperem wypadają tak samo. Plus Gallopera można pocisnąć 120km/h spoko. Ale samurai jest moją miłością. Serce mówi bierz samuraia, rozum zastanów się jeszcze :mrgreen:
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-01-10, 20:26   

Do takich celów zdecydowanie vitara, duży wybór silników i wszystkie mocniejsze niż w samuraiu/jimny, komfort i precyzja prowadzenia bez porównania z jednym i drugim, w terenie też nie odstaje.
Przedni napęd w vitarze sprawia problemy dopiero jak przegnie się z rozmiarem opon albo mocno katuje, ale i na to jest rada.
Samurai na co dzień to nieporozumienie, głównie ze względu na mizerną dynamikę, niby da się wszystkim, ale po co się męczyć, jak są lepsze opcje.
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2016-01-10, 20:27   

Tam gdzie galoper mówi że ma dość, samurai mówi że jedziemy dalej i nie pierdzielimy się :)

Tak, silnik mam fabryczny.
 
     
Vector 
rozgadany


Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-10, 20:30   

yenko, I jaką masz prędkość przelotową na MT'kach?
Didymos, przegięcie z rozmiarem opon w vitarze zaczyna się od ilu? Ja planowałem 31" koła przy 4" liftu od radzika. Natomiast Samuraia 30" i 2" liftu.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.