Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Jakie są objawy uszkodzenia pompy wody???silnik g13a???
robertisyn 
rozgadany
bieszczaders


Dołączył: 18 Kwi 2012
Posty: 84
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-01-14, 18:11   Jakie są objawy uszkodzenia pompy wody???silnik g13a???

Witam koledzy, mam mały problem, mianowicie nie moge dogrzac silnika. auto słabo grzeje, dół chłodnicy zimny i dolny wąz tez. Ciekawe jest to że jak się otworzy korek na chłodnicy to tak wyglada jakby woda stala w miejscu. Uszczelka głowicy odpada bo zostala własnie wymieniona. Nie wiem jakie są objawy uszkodzonej pompy???Z góry dzięki za pomoc.
 
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-01-14, 18:24   

No właśnie takie.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
robertisyn 
rozgadany
bieszczaders


Dołączył: 18 Kwi 2012
Posty: 84
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-01-14, 18:46   

Powiedz mi jeszcze a to że plyn mi wywalilo przez zbiorniczek to moze byc tez wina pompy??? Dajesz sobie reke uciąc że to pompa;)
 
 
     
Wikingc1 
rozgadany



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Kwi 2014
Posty: 81
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2016-01-14, 19:08   

Na wolnych obrotach w chłodnicy nie widać żeby woda krążyła ale po przegazowaniu widać wyraźnie, ale tylko przy otwartym termostacie. Jeśli Ci wywaliło płyn to się zagotował. Mówisz że robiłeś uszczelkę na pewno wszystko dobrze poskładane? W Samuraiu o ile dobrze pamiętam można odwrotnie założyć termostat (choć mogły mi się pomylić samochody nie jestem na 100% pewny). Ale jeśli chłodnica się nie nagrzewa to znaczy że termostat się nie otwiera, a mały obieg działa w porządku??
Bo jeśli pompa się kręci to i działa chyba że by były połamane łopatki na wirniku co jest mało prawdopodobne. A uszkodzona pompa to cieknący z niej płyn.
 
     
robertisyn 
rozgadany
bieszczaders


Dołączył: 18 Kwi 2012
Posty: 84
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-01-14, 19:22   

spoko spoko, termostat otwiera duży obieg, woda w chłodnicy jest ciepla-na górze dól chłodny. Uszczelka jest dobrze zamontowana silnik ładnie chodzi. termostat nie byl demontowany. Dziwny objaw jest taki ze jak otworzy sie duzy obieg i doda gazu to woda w chłodnicy stoi....a dolny wąż jest zimny...
 
 
     
wodzu_wo 
świeżak


Dołączył: 08 Cze 2014
Posty: 13
Skąd: Mława
Wysłany: 2016-01-14, 19:30   

Zobacz co będzie po wymontowaniu termostatu.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-01-14, 19:36   

może to głupie - a jak jest napędzana pompa? Ten sam pasek co rozrząd czy może ma oddzielny pasek?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Wikingc1 
rozgadany



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Kwi 2014
Posty: 81
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2016-01-14, 20:14   

Jeśli termostat jest ok to bardzo dziwne. A z jakiego powodu była wymieniana uszczelka?? może masz zasyfiony układ chłodzenia mazią z oleju?? Wyjęcie termostatu to dobry pomysł, bo ja nie mogę sobie wyobrazić popsucia pompy tak po prostu.
A pędzona jest paskiem klinowym razem z alternatorem i wiatrakiem.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-01-14, 20:58   

Przy niesprawnej pompie silnik szybciej byłby przegrzany, niż niedogrzany.
To, że chłodnica jest cieplejsza na górze, a chłodniejsza na dole, to absolutnie normalne, właśnie tak działa sprawna chłodnica.
Jeśli pompa nie była dawno wymieniana, to jest bardzo podobne, że korozja do spółki z kawitacją zeżarły łopatki wirnika, kiedyś taki przypadek był opisywany na forum vitary.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2016-01-14, 22:55   

Didymos napisał/a:
Przy niesprawnej pompie silnik szybciej byłby przegrzany, niż niedogrzany.
To, że chłodnica jest cieplejsza na górze, a chłodniejsza na dole, to absolutnie normalne, właśnie tak działa sprawna chłodnica.
Jeśli pompa nie była dawno wymieniana, to jest bardzo podobne, że korozja do spółki z kawitacją zeżarły łopatki wirnika, kiedyś taki przypadek był opisywany na forum vitary.

Tylko przez brak obiegu cieczy do czujnika nie koniecznie dojdzie ta informacja ;-)
 
 
     
robertisyn 
rozgadany
bieszczaders


Dołączył: 18 Kwi 2012
Posty: 84
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-01-16, 09:25   

hmmm z tymi zerzartymi łapatkami pompy cos moze być na rzeczy...głowicę jak planowałem to są wrzery...skoro głowice zaczęlo brac to może łopatki też???

[ Dodano: 2016-01-16, 09:27 ]
ps.pompa jest oryginalna z 88r.....
 
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-01-16, 14:09   

Więcej czasu stracisz na główkowanie,niż ta pompa jest warta- ona ma28 lat !!
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-01-17, 19:19   

jak wymieniałem pompę to łopatek była połowa!!! ale po wymianie szybko schładza silnik.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
acze 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 107
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-01-17, 19:56   

robertisyn napisał/a:
Powiedz mi jeszcze a to że plyn mi wywalilo przez zbiorniczek to moze byc tez wina pompy??? Dajesz sobie reke uciąc że to pompa;)


Mnie się wydaje, że to mógłby być objaw pompy, bo sobie tak dedukuję:
- jeśli pompa nie działa, więc płyn stoi -> do termostatu ciepła woda dochodzi z opóźnieniem, więc się nie otwiera.
- mimo niedziałania pompy - woda jest lokalnie podgrzewana i rośnie ciśnienie w układzie -> wywala zimny płyn przez zbiorniczek

No ale to takie moje teoretyczne rozważania :).
_________________
Samurai 1987, Gaźnik Pony 1.5
 
     
Wikingc1 
rozgadany



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Kwi 2014
Posty: 81
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2016-01-17, 21:29   

No to nie pozostaje nic innego jak wyjąć pompę i zobaczyć naocznie co tam jest, na szczęście w Samuraiu to nie dużo roboty. Wszystkie pompy które ja widziałem miały łopatki w całośći i nie przyszło by mi do głowy że korozja je może zjeść szybciej niż dostaną luzów na wałku.
Ale jeśli korozja je zjadła to problem musiał się nasilać stopniowo, chyba że jedna odpadła i zmieliło resztę itd.
Przy okazji jeśli masz oryginalną pompę to może i rozrząd, jeśli tak to przy jednej robocie możesz wymienić.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.