Wysłany: 2010-12-10, 21:18 Instrukcja obsługi reduktora i sprzęgiełek przedniej osi
Na początek sprawa sprzęgiełek przednich piast - manualnych
Przekręcenie ich na "lock" powoduje zapięcie kół do mostu.
Pozycja "free" oznacza brak połączenia mostu z kołami.
Nawet jeśli włączysz w kabinie napęd na 4 koła, a sprzęgiełka będą rozpięte to przód nie będzie miał napędu - most będzie pracował bo jego właśnie włącza się z kabiny ale bez spięcia do niego kół, napęd z przodu nie będzie działał.
Oznaczenia na dźwigni reduktora:
2H - jazda z napędem na tylnią oś - używamy na co dzień do jazdy po asfaltach, szutrach itp, czyli tam gdzie jest dobra przyczepność.
4H - jazda z napędem na 4 koła, przełożenia szosowe - używamy do jazdy w terenie o słabej przyczepności, błoto, śnieg.
4L - jazda z napędem na 4 koła, przełożenia terenowe - używamy w ciężkim terenie, głębokie błoto, śnieg, woda, strome podjazdy i zjazdy.
N - pozycja neutralna skrzyni, w tej pozycji można wbijać biegi, a samochód będzie stał w miejscu. służy do pracy wyciągarki mechanicznej (trzeba ją mieć) lub sprawdzenia stanu technicznego skrzyni.
Pamiętać należy, że w przypadku pozycji 4H i 4L, napęd na 4 koła będzie działał tylko przy załączonych sprzęgiełkach (lock).
W przypadku sprzęgiełek na "free" i włączonego 4H lub 4L przedni most będzie się kręcił ale koła nie będą ciągnąć bo nie są spięte z mostem.
Na pewno się przyda!! A gdyby podzielić forum na różne działy?? Byłoby pewnie wygodnie i szybciej znaleźć potrzebne informacje!! Tak jak jest teraz jest dobrze ale będzie się robił bałagan a jeżeli usystematyzował by te informacje na różne podgrupy byłoby przejrzyście a tak liczba stron będzie rosła!! Takie jest moje zdanie!! Nie wiem jak na to zareagowałby moderator i inni użytkownicy forum!! Co wy na to??
Chodzi o sprzegiełak ?? Choć by po to że jak jeździsz po czarnym nie kręciły się pół osie i zmniejszyło się spalanie
Myślałem że wystarczy w kabinie przestawić na 2wd. Teraz rozumiem to tak że mając w kabinie 2wd i lock na kołach przednie koła sie nie kręcą ale kreca sie pół osie a pozycji free nic sie nie kręci. Czy tak to jest?
W pozycji "lock: masz napęd na 4 koły i z przodu pół osie się kręcą , a w pozycji "free" koła same się kręcą bez rządnych oporów bo nie kręcą się pół osie - a co za tym idzie lepsze prowadzenie (lżej kierownicą się kreci i zmniejsza się minimalnie spaleni )
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum