Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Kopci na czarno...
miczo1 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 287
Skąd: TLW
Wysłany: 2016-01-02, 15:10   Kopci na czarno...

Witam kolegów. Miałem od nowości problem z moim samurajem który objawiał się tym że po przekroczeniu 4,5 tys obrotów wyskakiwał check i auto gasło. W międzyczasie wymieniłem prawie wszystko i auto nadal nie chciało jeździć.Ściągnąłem ostatnio manual do wtryskowca i wyszło mi że problem jest z wtryskiwaczem (mierzyłem oporność na pinach). Kupiłem cały kolektor z wtryskiwaczem i wszystkimi zaworami i wymienili mi to dzisiaj. Tylko okazało się że w tym gaźniku(tym w czym jest zamontowany wtryskiwacz) było o jedno podciśnienie więcej. Zaślepiliśmy je i auto super się teraz wkręca do odcięcia, ale okazało się że na ciepłym silniku na jałowym biegu kopci na czarno i delikatnie nim telepie - obroty jałowe książkowe. Jak mu depnę do podłogi to z tyłu robi się czarno. Czuć że spaliny śmierdzą. Co powinienem dalej posprawdzać?
Czy to może być kwestia zapłonu? Na zimnym silniku jest oki, nie kopci na czarno. Jadę w poniedziałek do mechanika ale chciałbym wcześniej zaczerpnać wiedzy od kolegów :-)
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2016-01-02, 20:42   

może być zapłon,albo bogata mieszanka a tu przyczyn może być parę :roll:
 
     
Niepsuj 
świeżak
samurai 91


Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 19
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2016-01-29, 23:07   

witam mi też kopci na czarno i dziś sprawdziłem ciśnienie jakie robi pompa paliwa. wyszło ponad 4 bar i wydaje mi sie ze u mnie moze to być przyczyną ze ktoś włozył pompe o zbyt dużym ciśnieniu. teraz muszę znaleźć w manualu jakie powinno być prawidłowe ciśnienie i szukać nowej pompy. PS jak ktoś wie jakie powinno być ciśnienie przy 1.3 wtrysk to byłbym wdzięczny za info.
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2016-01-29, 23:10   

Masz dobrą pompę. Ja mam też 4 bary wsadzoną i działa normalnie.
 
     
Niepsuj 
świeżak
samurai 91


Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 19
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2016-01-29, 23:19   

to co może być przyczyną kopcenia? wymieniłem juz połowe czujników , wtrysk , kable , świece , kopułkę i nie mogę zlikwidować tego kopcenia:(
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2016-01-30, 15:39   

Sprawdź przewód przelewowy/odprowadzający nadmiar paliwa do baku - czasami może się zagiąć bądź przytknąć.
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
szymon.w 
nowicjusz



Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 54
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2016-01-30, 17:12   

wymień silnik na baleno /vitarę lub coś podobnego taniej będzie :lol:
_________________
samurai 88 sprężyny ,14,16v,wspomaganie i inne graty
 
     
Niepsuj 
świeżak
samurai 91


Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 19
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2016-01-30, 19:21   

przewód jest ok, a wymiane silnika zrobił bym ale sam nie dam rady. moze znacie kogoś kto by mi to zrobił sumiennie za odpłata.
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2016-01-30, 21:55   

Niepsuj napisał/a:
przewód jest ok, a wymiane silnika zrobił bym ale sam nie dam rady. moze znacie kogoś kto by mi to zrobił sumiennie za odpłata.



Na wtrysku siedzi regulstor cisnienia, wymien na ten ze starego wtrysku skoro powrot paliwa drozny to to powinno zalatwic sprawe. Jest krecony na dwie srubki z od przodu auta i ma dwa wezyki, powrotny paliwa i podcisnieniowy. Cisnienie paliwa ma byc chyba 2,2 bara z tego co pamietam

Pozdro
_________________
606468554
 
     
Niepsuj 
świeżak
samurai 91


Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 19
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2016-01-30, 22:00   

ale na starym wtrysku było to samo a wymieniłem cały wtrysk wraz z kolektorem dolotowym wiec wydaje mi sie ze przekrecenie tego nic nie da:/
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2016-01-30, 22:54   

Niepsuj napisał/a:
ale na starym wtrysku było to samo a wymieniłem cały wtrysk wraz z kolektorem dolotowym wiec wydaje mi sie ze przekrecenie tego nic nie da:/


Jesli masz 4 bar cisnienia to albo regulator, albo powrot, pusc powrot prosto z regulatora do banki i zmierz cisnienei, najlepiej bezposrednio przed wtryskiem
_________________
606468554
 
     
Niepsuj 
świeżak
samurai 91


Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 19
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2016-01-30, 22:57   

sprawdzałem w piatek u kolegi i przed wtryskiem było 3 ale tylko przekreciłem kluczyk w stacyjce bez odpalania, a na powrocie po odpaleniu jak sprawdzalismy pokazywało 4 z haczykiem.
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2016-01-30, 22:58   

Ja mam zaje..go mechanika - w życiu wielu mechaników ,,miałem,,, nawet koledzy, a jednak tego mogę polecić.
Mało tego: 4x4 zna jak mało kto - dodatkowo u mnie wstawił silnik od Swift GTI.
Jak będziesz chciał namiary to daj znać na PW.
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
Niepsuj 
świeżak
samurai 91


Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 19
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2016-01-30, 22:59   

bez dodawania gazu, obroty 1000-1100
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2016-01-31, 09:31   

Jeśli masz ponad 4bary na listwie to jednak trochę dużo.
Sprawdź jeszcze raz przewód odprowadzający paliwo do baku - po zdjęciu wężyka sprawdź czy leci paliwo, dodatkowo rurkę w baku udrożnij np. drutem.
Sprawdź również wszystkie przewody na samej listwie bo może poprzedni właściciel miał wspaniały pomysł by podnieść trochę moc i specjalnie wstawił np. kulkę.

Mówię o przypadku z autopsji bo u mnie tak było i też trochę czasu mi zajęło zanim wyjąłem kulkę z wężyka podciśnienia między kolektorem, a listwą.
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.