Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 287 Skąd: TLW
Wysłany: 2016-01-02, 15:10 Kopci na czarno...
Witam kolegów. Miałem od nowości problem z moim samurajem który objawiał się tym że po przekroczeniu 4,5 tys obrotów wyskakiwał check i auto gasło. W międzyczasie wymieniłem prawie wszystko i auto nadal nie chciało jeździć.Ściągnąłem ostatnio manual do wtryskowca i wyszło mi że problem jest z wtryskiwaczem (mierzyłem oporność na pinach). Kupiłem cały kolektor z wtryskiwaczem i wszystkimi zaworami i wymienili mi to dzisiaj. Tylko okazało się że w tym gaźniku(tym w czym jest zamontowany wtryskiwacz) było o jedno podciśnienie więcej. Zaślepiliśmy je i auto super się teraz wkręca do odcięcia, ale okazało się że na ciepłym silniku na jałowym biegu kopci na czarno i delikatnie nim telepie - obroty jałowe książkowe. Jak mu depnę do podłogi to z tyłu robi się czarno. Czuć że spaliny śmierdzą. Co powinienem dalej posprawdzać?
Czy to może być kwestia zapłonu? Na zimnym silniku jest oki, nie kopci na czarno. Jadę w poniedziałek do mechanika ale chciałbym wcześniej zaczerpnać wiedzy od kolegów
witam mi też kopci na czarno i dziś sprawdziłem ciśnienie jakie robi pompa paliwa. wyszło ponad 4 bar i wydaje mi sie ze u mnie moze to być przyczyną ze ktoś włozył pompe o zbyt dużym ciśnieniu. teraz muszę znaleźć w manualu jakie powinno być prawidłowe ciśnienie i szukać nowej pompy. PS jak ktoś wie jakie powinno być ciśnienie przy 1.3 wtrysk to byłbym wdzięczny za info.
przewód jest ok, a wymiane silnika zrobił bym ale sam nie dam rady. moze znacie kogoś kto by mi to zrobił sumiennie za odpłata.
Na wtrysku siedzi regulstor cisnienia, wymien na ten ze starego wtrysku skoro powrot paliwa drozny to to powinno zalatwic sprawe. Jest krecony na dwie srubki z od przodu auta i ma dwa wezyki, powrotny paliwa i podcisnieniowy. Cisnienie paliwa ma byc chyba 2,2 bara z tego co pamietam
ale na starym wtrysku było to samo a wymieniłem cały wtrysk wraz z kolektorem dolotowym wiec wydaje mi sie ze przekrecenie tego nic nie da:/
Jesli masz 4 bar cisnienia to albo regulator, albo powrot, pusc powrot prosto z regulatora do banki i zmierz cisnienei, najlepiej bezposrednio przed wtryskiem
sprawdzałem w piatek u kolegi i przed wtryskiem było 3 ale tylko przekreciłem kluczyk w stacyjce bez odpalania, a na powrocie po odpaleniu jak sprawdzalismy pokazywało 4 z haczykiem.
Ja mam zaje..go mechanika - w życiu wielu mechaników ,,miałem,,, nawet koledzy, a jednak tego mogę polecić.
Mało tego: 4x4 zna jak mało kto - dodatkowo u mnie wstawił silnik od Swift GTI.
Jak będziesz chciał namiary to daj znać na PW.
_________________ Arek
Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
Jeśli masz ponad 4bary na listwie to jednak trochę dużo.
Sprawdź jeszcze raz przewód odprowadzający paliwo do baku - po zdjęciu wężyka sprawdź czy leci paliwo, dodatkowo rurkę w baku udrożnij np. drutem.
Sprawdź również wszystkie przewody na samej listwie bo może poprzedni właściciel miał wspaniały pomysł by podnieść trochę moc i specjalnie wstawił np. kulkę.
Mówię o przypadku z autopsji bo u mnie tak było i też trochę czasu mi zajęło zanim wyjąłem kulkę z wężyka podciśnienia między kolektorem, a listwą.
_________________ Arek
Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum