Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Pasek klinowy
bejgee 
świeżak
bejgee



Dołączył: 12 Sie 2014
Posty: 11
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-03-01, 00:11   Pasek klinowy

Witam wszystkich!
Proszę o pomoc ze ślizgającym się paskiem klinowym. Mimo naciągania przez pozycję alternatora, problem wraca (w tej chwili nie ciągnie już nawet tylko świateł mijania). Na rolkach paska na alternatorze widać wytarte wewnętrzne ranty - ewidentnie tam się ślizga. Słyszałem od znajomego coś o rozginających się talerzach, ale na forum nie znalazłem nic na ten temat. Jak najlepiej podejść do problemu:
(1) wymienić talerze na nowe? Jeśli tak, to co konkretnie i skąd?
(2) zdemontować i próbować dogniatać talerze (np. na tokarce)? Jeśli tak, to w jaki sposób i na jak długo to pomoże? (Bo przecież występuje osłabienie materiału)
A może jest jakieś inne rozwiązanie?
Dodam, że:
- alternator był regenerowany niedawno, jednocześnie wymieniony pasek klinowy;
- silnik został przegrzany w zeszłym roku i bierze dużo oleju (1L/1000km), więc przymierzam się do wymiany.
Z góry dzięki za pomoc!
-wojtek
_________________
Samurai 1.3 '93
VIN VSE0SJV7C00130260
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-03-01, 09:03   

A jeszcze mam pytanie czy wszystko jest w porządku z mocowaniem alternatora od dołu są obie śruby, i są dokręcone, kolega miał tak nie zauważył że śrubę zgubił. Wiem że to wydaje się głupie, ale ... Jeśli chodzi o koło pasowe to powinieneś bez problemu dostać nowe w firmie która ma części do altków.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
bejgee 
świeżak
bejgee



Dołączył: 12 Sie 2014
Posty: 11
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-03-02, 13:50   

@moziembl:
Dzięki za odpowiedź. Sprawdziłem, altek od dołu na obu śrubach, dokręcony.

Przyjrzałem się jeszcze raz dokładnie, i po śladach na kołach pasowych ślizganie występuje również na kole powyżej alternatora (zamocowane na tym samym wałku co wentylator). Po drugiej stronie od wentylatora jest element przypominający pompę (czego, jeszcze nie wiem), który dodatkowo ma w korpusie otwór. Oczywiście nie ma to związku z naciągiem paska, ale proszę przy okazji o informację, co to za pompa i czy ten otwór nie powinien być zaślepiony? Z góry dziękuję!
_________________
Samurai 1.3 '93
VIN VSE0SJV7C00130260
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-03-02, 13:52   

Pompa wody, a otwór ma tak być no to wygląda że pasek się ślizga bo jest za słabo naciągnięty
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
acze 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 107
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-03-02, 14:15   

A czym naciągasz? Bo u mnie żeby był naciągnięty jak trzeba, potrzebny był solidny kij od szczotki.
_________________
Samurai 1987, Gaźnik Pony 1.5
 
     
bejgee 
świeżak
bejgee



Dołączył: 12 Sie 2014
Posty: 11
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-03-02, 14:18   

Stalowy drążek fi50mm (gr. ścianki 1.5mm) o długości ok 80cm
_________________
Samurai 1.3 '93
VIN VSE0SJV7C00130260
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-03-02, 16:30   

znowu bez przesady z tym naciąganiem - sztylem od młotka naciągniesz mam 90A
A na wspomaganiu mam szpaner ze śruby zrobiony i też nie na chama dociągnięte
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
bejgee 
świeżak
bejgee



Dołączył: 12 Sie 2014
Posty: 11
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-03-02, 16:41   

Starscream napisał/a:
znowu bez przesady z tym naciąganiem - sztylem od młotka naciągniesz mam 90A (...)


dzieki!
hehe akurat taki mam ajzol w garażu, ale acze chciał wiedzieć czym naciągam :)
_________________
Samurai 1.3 '93
VIN VSE0SJV7C00130260
Ostatnio zmieniony przez bejgee 2016-03-02, 20:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
DUŻY 
stały bywalec
:)



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-03-02, 20:29   

a pompa się kręci ok? Visco nie zagimelowane na sztywno?
 
     
bejgee 
świeżak
bejgee



Dołączył: 12 Sie 2014
Posty: 11
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-03-02, 20:41   

pasek zmieniony (byl wytarty od srodka) i naciagniety, na razie smiga ;)
_________________
Samurai 1.3 '93
VIN VSE0SJV7C00130260
 
     
Wikingc1 
rozgadany



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Kwi 2014
Posty: 81
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2016-03-04, 11:00   

Czasem zdarza się tak że wytrze się pasek z szerokości i opiera się dołem o koło pasowe i tak było u Ciebie, można go naciągać do woli wygląda że niby jest ok a pod obciążeniem się ślizga. Pasek klinowy jak sama nazwa mówi musi się klinować, w maluchu było ciekawie rozwiązane napinanie paska przez regulacje szerokości koła podkładkami które były między talerzami koła prądnicy, to była technologia :-)
A z napinaniem to też nie można przesadzać bo wtedy łożyska w alternatorze, pompa wody i co tam jeszcze jest dostaje po tyłku.
 
     
Phantom 
rozgadany


Dołączył: 30 Paź 2016
Posty: 79
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2017-10-16, 19:07   

Czołem. Odkopię temat.

Od tygodnia mam samuraja 1,3. Piszczy pasek i dość uciążliwe to jest dla ucha i otoczenia :-)
Nie jestem mechanikiem ale lubię sobie uwalić łapy smarem i pogrzebać. Wymiana paska to nie jest ryzykowne z tego co wiem - zajęcie wiec pomyślałem, ze zrobie to sam.
Nie znalazłem innego tematu stad prosba - ktos mógłby napisać łopatologicznie krok po kroku jak to uczynić?
Poluzowanie odbywa się na śrubie centralnej talerza (którego?) czy na tej prowadnicy alternatora (taka a’la banan)?

Z gory dzięki i prosze sie nie śmiać i nie odsyłać do mechanika. Im dam ambitniejsze sprawy do roboty ;-)
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2017-10-16, 21:56   

a pobrałeś sobie manual? Tam jest ładnie rozpisane i rozrysowane co i jak i przyda Ci się z pewnością do innych zadań jak lubisz samemu pogrzebać.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Phantom 
rozgadany


Dołączył: 30 Paź 2016
Posty: 79
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2017-10-17, 07:22   

Pobrałem. Tylko nie wszystko się pobrało - chyba wygasły w dropboxie niektóre. Nie znalazłem (w tych co mam) tego.
 
     
woodek 
zapaleniec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 256
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2017-10-17, 11:04   

Luzujesz alternator i ściągasz pasek. Jak się pogimnastykujesz to nie będziesz musiał odkręcać wiskozy.
_________________
Samurai 90' Soft Top, JSA0SJ700********, 1.6 8v, 15x7 ET-25, Malatesta Kaiman 235/75R15, BodyLift 45mm, lovells + profender, alternator 180A, Escape EVO EWB, cdn.
 
     
Phantom 
rozgadany


Dołączył: 30 Paź 2016
Posty: 79
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2017-10-17, 19:07   

Dziekuje. Czyli odkręcić te śrubę w tej prowadnicy. A potem jak założę pasek to napiąć go na sile - operować i dokręcić?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.