Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Junior
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2014-12-10, 22:59   

Skrzynka się sprawdziła, okazała się pojemna :mrgreen: szybkie mocowanie łopaty również zadziałało i się przydało ;-) nawet na pace zostało trochę miejsca na ewentualne zakupy albo inne bebechy.








Przed wyjazdem z Kurian wymodził mi fajne uchwyty do ewentualnego szarpania - ma chłop łep :mrgreen: :mrgreen: ;-)






Po wycieczce trzeba było umyć brudasa...






[ Dodano: 2015-11-28, 11:40 ]
Nic się nie dzieje oprócz tego że w tym roku suza służy jako wołek roboczy :-) to lodówka, to pralka czy gruz i tak sobie wozimy... :-P trafiła się okazja więc zakupiłem na szrocie 1300 Twin Cam z swifta GTi. Nie ma na co liczyć na silnik ze szrotu ale zobaczymy ;-) po pierwszych oględzinach jest jakaś iskra nadzieji :-P
Świece czyste, pod pokrywą zaworów żadnych nagarów i mazi, wałki też wydają się być zdrowe, sprzęgło dobre, wiązka cała i ogólnie kręci się ;-) brak kilku pierdół jak aparat zapłonowy czy termostat i przy demontażu połamane 2 czujniki ale ogarniemy :-) naturalnie ściągam głowice i miche i idzie to do sprawdzenia a jak już potem będzie wszystko hulać to kolej na dmuchawke która odpoczywa na półce :-D

[ Dodano: 2015-11-28, 11:53 ]
http://imgur.com/c9W9GW0,...fNiUrny,t49nP5y

[ Dodano: 2015-11-28, 11:56 ]
http://imgur.com/c9W9GW0
http://imgur.com/2TNJc1M
http://imgur.com/RuRENsr
http://imgur.com/MIKUPX8
http://imgur.com/fNiUrny
http://imgur.com/t49nP5y
 
 
     
Uh Lala 
mechanik



Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 03 Mar 2014
Posty: 581
Skąd: WWA
Wysłany: 2015-11-28, 12:21   

up :)
_________________
...Wilczyca...
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-11-28, 14:40   

A odpalałeś go może na szrocie jak był jeszcze w aucie ?? Robisz mu od razu jakiś remont czy najpierw montujesz w samcu i sprawdzasz czy działa ??
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2015-11-28, 15:39   

Najpierw rozbieram i sprawdzam ewentualnie wymiana pierścieni i panewek + obróbka głowicy zobaczymy jak rozkrecę teraz moimi doradcami będą Krzyku i Ari będę ich molestowal pytaniami :-D
 
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2015-11-28, 16:50   

Gratulacje:)

Cała przeróbka to:

Przekładka instalacji z kompem.
Silnik pasuje na łapy, można go ewentualnie lekko obniżyć gdyby kopułka od Mazdy potrzebowała jeszcze odrobinę miejsca(kopułka Mazdy to jedyny zamiennik z wyjściem po skosie, inaczej trzeba będzie ciąć grodź).
Kolektor zrobiłem z dwóch: odcięty w tym samym miejscu - łapa swift, reszta samurai i zespawałem. Na ten moment mam już zrobiony z nierdzewki.
Miska i smok zostały z samca bo mają lepsze smarowanie - P&P
Sprzęgło: docisk zostaje ze Swifta - tarcza samurai lekko skrobnięta.
Dla wentylatora wytoczona została flansza by wszedł alternator. Tak więc został oryginalny, jednak równie dobrze można zostawić elektryczny np. na pace.
Resztę upakujesz, jak Ci pasuje.
Jak będziesz chciał fotki jak siedzi w aucie to daj info.

Chyba tyle:)

Aha pamiętaj, że to cały czas 1,3, tak więc przynajmniej o to nie będą niebiescy się czepiać:)
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2016-03-04, 19:34   

Silnik długo odpoczywał przy piecu aż w końcu zabrałem się za niego... głowica zdjęta i zawieziona do fachmanów (chyba będę płakał jak zadzwonią ile tam jest do wymiany...), ze wstępnych ustaleń silnik żarł duże ilości oleju co widać po nagarze, więc albo przez pierścienie albo puszczały uszczelniacze w głowicy. Tuleje cylindrów gładziutkie, nie ma nawet progu na górze :shock: więc nie wiem czy był już może robiony szlif. Dziwną sprawą są cztery 1 nabite na bloku. Wie ktoś z was jaką średnicę mają tłoki nominały z Gti?? Za kilka dni zabieram się za oględziny dołu. I tak sobie gdybam że jak już jest wszystko na wiyrchu to będzie wymieniane. Martwi mnie sprawa przepustnicy... otóż ktoś wymontował z niej TPS... a cenią sobie za ten czujniczek :-x

Ari sam rzeźbiłeś kolektor wydechowy z nierdzewy??

http://imgur.com/a/ruqDI
 
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2016-03-04, 20:59   

Pamiętam jak ktoś pisał że wyrwał tanio silnik na szrocie... :-P
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-03-04, 21:16   

No to blok z 1.6 16v
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
Vector 
rozgadany


Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-04, 22:17   

Junior, Jaki Ty masz rozmiar opon i lift?
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2016-03-04, 23:09   

pacmano, masz rację ale lepiej tanio na szrocie i zrobic niż kupić drogo i też go robić :D

[ Dodano: 2016-03-04, 23:16 ]
Vector, opony to 225/75R15 globgumy (jeśli chodzi o te do błota) a lift hmm 2" na samych wieszakach home made :-P
 
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2016-03-05, 00:20   

Spokojnie. To są proste konstrukcje. Wszystko da się zrobić. Podstawa to dobra baza.
Na początek szlif głowicy i wtedy nam się ładnie sytuacja rozjaśni.
Fajnie, że szklanki są czyste, bo same pierścienie to drobiazg.
Oczywiście kpl uszczelek załatwiasz.
Największy wydatek, choć niepozorny to kpl śrub głowicy - pamiętaj!!! te (wszystkie) stare są przeciągnięte. By na dłuższy czas zażegnać problem rozszczelnienia głowicy muszą być nowe, dokręcane kluczem manometrycznym śruby.
Wtryski paliwa - mogą nie dawać mgiełki - regeneracja lub gaz.
Ja mam parę gratów np. przepustnica z tps, przepływomierz, komp itp., jednak dla potrzeb własnych - mogę ewentualnie użyczyć.

[ Dodano: 2016-03-05, 00:27 ]
Kolektor robiłem sam. Nierdzewka.
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2016-03-05, 08:52   

Ari komplet uszczelek już jest ;-) załapaliśmy się z Kurianem dzięki jego szybkiej reakcji na dobrą cenę :-D teraz jeszcze uszczelniacze wału i innych parę ale to drobiazg. Natomiast z tymi śrubami głowicy różnie mówią, faktycznie fabryka pisze że do każdego ich dokręcania zakłada się nowe. Jednak sam przerobiłem pomyślnie kilka wymian upg i zawsze dawałem stare oczywiście jeśli nie były widoczne uszkodzenia itd. Ale co siedzi w środku śruby tego nigdy nie wiadomo. Jak będziesz chciał spieniężyć przepustnice to pisz do mnie :-) tak się zastanawiam z czego innego by podeszła lub czy inny tps dałoby się zaadaptować...

[ Dodano: 2016-03-06, 19:47 ]
niestety tps którego potrzebuje kosztuje tyle!! http://www.ebay.com/sch/i...+th238&_sacat=0

:-/ :shock:
 
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2016-03-06, 22:38   

Na OLX masz przepustnicę wraz z TPS za 200PLN - może uda się jeszcze coś urwać.
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2016-03-07, 10:41   

Niestety nie da się... Podobno pasuje przepustnica z sr20det... Hmmm mam 3 z CRX muszę pokombinować:-D
 
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-03-07, 11:46   

Junior napisał/a:
Niestety nie da się... Podobno pasuje przepustnica z sr20det... Hmmm mam 3 z CRX muszę pokombinować:-D


pasować pasuje, ale TPSa trzeba przełożyć suzukowego
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2016-03-07, 22:17   

ehhh toś mnie moje kombinowanie zaś przygasił :-P
 
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-03-07, 22:24   

przykro mi :/
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
Ostatnio zmieniony przez kurian 2016-03-08, 10:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2016-03-07, 22:40   

:-P

[ Dodano: 2016-03-07, 22:41 ]
kiedy zamawiamy kinetyki ??

[ Dodano: 2016-03-07, 22:43 ]
http://www.linysyntetyczne.pl/
http://www.linysyntetyczne.pl/liny-kinetyczne
http://www.linysyntetyczn...ny-syntetycznej

[ Dodano: 2016-08-23, 10:54 ]
no to że auto uciekło i zatrzymało się na dyszlu z przyczepki to trzeba się w końcu zabrac za zderzak który będzie tymczasowy ale pewno lepszy niż org. :-P






 
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-08-23, 11:02   

prosto i schludnie, tak jak lubię (osobiście bym ściął naroża tak na 2,5cmx45st.)
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2016-08-23, 11:20   

ee tam to styknie jak na chwilke ;) trzeba się z Lexxem zgadać na to piwo ;] od 5 września mam wolne ;]

[ Dodano: 2016-12-23, 01:05 ]
Przyszedł czas i kres reduktora... sam sobie winienem bo nie zmieniłem oleju po kilku wyprawach... :-? Rozebrałem dziś gada i na pewno do wymiany wałek pośreni reduktora który ma dziwny ubytek, wałek dużej choinki też do wymiany bo uszczerbiło końcówkę wieloklinu przy segerze, dlaczego nie wiem :shock: Jest też luz (duży) na mniejszej zębatce na tej dużej choince. Nie wiem tylko czy tryba są dobre, oglądałem filmik Krzyka na któym pokazuje dla czego wyje reduktor ale moje tryby nie są tak wyjechane a gadzina jednak wył :-/ Teraz pozostaje szukać nowego reduktora...

resztki na korku spustowym






 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.