Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Jak zamontować sprężyny i radiusy do wąskiego mostu
RR Łukasz 
nowicjusz


Wiek: 40
Dołączył: 27 Lip 2015
Posty: 36
Skąd: Zamość
Wysłany: 2016-04-01, 15:19   Jak zamontować sprężyny i radiusy do wąskiego mostu

Witam.
Będe niebawem przerabiał zawieszenie w swoim sj 413 z 86r i mam pytanie do zacnego grona forumowych kolegów jak zamontować sprężyny i radiusy z land rowera do wąskich mostów. Czytam i czytam i wszędzie są info o szerokich mostach chyba ze coś przeoczyłem ale... Chodzi o to że w szerokich mostach jest wizualnie więcej miejsca na montaż sprężyny obok ramy a jak to mądrze zrobic gdy ma się wąskie mosty? Jakich użyć sprężyn? Proszę o wskazówki
_________________
Serwis maszyn budowlanych , badania i konserwacja UDT wózków jezdniowych i podestów.

W wolnej chwili - DOBRA ZABAWA :)
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2016-04-01, 17:52   

moim zdaniem odpuść sobie wąskie mosty.
Kup 2 szerokie pochwy i komplet półosi od szerokiego mostu - reszte gratów przełozysz spokojnie od wąskiego.
 
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-04-01, 19:13   

tak jak hałas uważam że to jakieś nieporozumienie
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
RR Łukasz 
nowicjusz


Wiek: 40
Dołączył: 27 Lip 2015
Posty: 36
Skąd: Zamość
Wysłany: 2016-04-02, 08:45   

nie wiem czy to takie bez sensu - być może... ale węższy most to krótsze półosie czyli wydaje mi się że ciężej je będzie urwać poza tym takie mam i na razie takie zostaną. Przerabiał ktoś taki temat co by sprężynę upchnąć do samca z wąskim mostem??? bo nie wydaje mi się żebym był pionierem i odkrywał ameryke chcąc to zrobić.
Zdaję sobie sprawę że szersze mosty to stabilniejsze auto i łatwiej sprężynę zrobić ale jak już pisałem mam wąskie w zaje...m stanie i zostaną.
Proszę o pomoc jak ktoś już przerabiał temat.
_________________
Serwis maszyn budowlanych , badania i konserwacja UDT wózków jezdniowych i podestów.

W wolnej chwili - DOBRA ZABAWA :)
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2016-04-02, 09:22   

Będę obserwował temat bo niebawem wstawiam podobny zestaw u siebie.
Oczywiście podzielę się uwagami.
Na ten moment nie martwiłem się ilością miejsca.
Z tego co jednak kojarzę są różnice w ramie jeśli chodzi o szeroki a wąski most - warto sprawdzić czym się różnią.
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-04-02, 09:52   

Różnice w ramie są mało istotne dla sprężyn, główna różnica to inny rozstaw mocowań resorów.
 
     
RR Łukasz 
nowicjusz


Wiek: 40
Dołączył: 27 Lip 2015
Posty: 36
Skąd: Zamość
Wysłany: 2016-04-02, 11:17   

Chodzi o to że wąski most jest o 10cm węższy czyli po 5 cm na stronę co daje właśnie te 5 cm więcej na zamontowanie gniazd sprężyn i umieszczenie tego normalnie po zewnętrznej stronie ramy. Nie mierzyłem tego super dokładnie ale wydaje mi się że może być problem w wąskim moście z montażem gniazd sprężyn na zewnątrz ramy i tu moje pytanie czy ktoś montował sprężyny pod ramą jak tak to z jakiego samochodu żeby wysokość była w porównaniu z serią sensownie i rozsądnie podniesiona i żeby nie trzeba było do samca wchodzić po drabinie.
_________________
Serwis maszyn budowlanych , badania i konserwacja UDT wózków jezdniowych i podestów.

W wolnej chwili - DOBRA ZABAWA :)
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2016-04-02, 14:25   

Ja u siebie na przodzie założyłem tylne od opla corsy (takie małe beczółki) weszły między ramę a most.... ale dokładałem je do resorów, same na pewno będą za miękkie. Wiem, że w którymś z nowszych passatów na tyle są właśnie takie beczółki małe montowane.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-04-02, 16:12   

Jak chcesz upychać pod ramę, to tak jak napisał Dany, raczej takie o beczułkowatym kształcie, np. tylne z passta b5 itp.
Beczułki są z reguły krótsze od walcowych, a jednocześnie wystarczająco sztywne, mega skoku zawieszenia nie ma się co spodziewać, ale przynajmniej fura nie wyliftuje się pod niebiosa.

 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2016-04-02, 18:25   

A jakby tak, jakieś twarde dać od wewnętrznej? zmieści się gniazdo obok główki mostu?
oczywiście zbiornik na pake musiał by iść.
 
 
     
RR Łukasz 
nowicjusz


Wiek: 40
Dołączył: 27 Lip 2015
Posty: 36
Skąd: Zamość
Wysłany: 2016-04-02, 19:31   

zbiornik nie jest problemem... ale jak wyglądała by stabilność auta??? ewentualnie zobaczyć jak by to wyszło i amory dać po zewnętrznej str. ramy i może nawet by działało heh ale wygląd +1000 punktów do lansu laugh
_________________
Serwis maszyn budowlanych , badania i konserwacja UDT wózków jezdniowych i podestów.

W wolnej chwili - DOBRA ZABAWA :)
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2016-04-02, 19:36   

Im sprężyny bliżej środka tym autem będzie bardziej bujać. O ile może na szose nie jest to aż tak problematyczne to do terenu bym się raczej nie zdecydował bo będzie bok za bokiem przy trawersach - tak myślę.
 
     
RR Łukasz 
nowicjusz


Wiek: 40
Dołączył: 27 Lip 2015
Posty: 36
Skąd: Zamość
Wysłany: 2016-04-02, 19:40   

http://www.angielski.home...ws.php?fn_id=14


w tym linku zapożyczonym nie wiadomo skąd wydaje mi się że koleś ma zrobione mcpersony i to na wąskich mostach wyglądają na nieco pod kątem szerzej przy ramie węziej na moście ale pomysł jest
_________________
Serwis maszyn budowlanych , badania i konserwacja UDT wózków jezdniowych i podestów.

W wolnej chwili - DOBRA ZABAWA :)
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2016-04-02, 20:25   

pacmano napisał/a:
Im sprężyny bliżej środka tym autem będzie bardziej bujać. O ile może na szose nie jest to aż tak problematyczne to do terenu bym się raczej nie zdecydował bo będzie bok za bokiem przy trawersach - tak myślę.

Niby tak, ale też będzie się lepiej krzyżować.
Po przemyśleniu-sprężyny musiałby by być na tyle twarde, że przy poprzecznych nierównościach o plomby w zębach trza by się martwić.


Się jeszcze zastanawiam czy nie widziałem takiego patentu w jakiejś suzuce na mostach toyki, ale może pamięć mnie już zawodzi i to amory były wewnątrz (?)
 
 
     
Olo 
rozgadany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 72
Skąd: Gdańsk-okolice
Wysłany: 2016-04-02, 20:35   

Też myslałem o takim rozwiązaniu, ale wydaje mi się że wykrzyż będzie mniejszy niz na resorach. A po drugie mam tarcze i zaciski z tyłu i nie zmieszczą się :cry:
_________________
NIE JEDŹ SZYBCIEJ NIŻ TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ POTRAFI LATAĆ

sj 410
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2016-04-03, 10:20   

http://www.terenowo.pl/ex...u%C5%82ce.html# zdejcie nr 47 jest samiec kolesia z wioski na waskich mostach dystans po 3cm na koło |+ fele z jeb...m ET- .przód o ile sie nie myle to spring z accorda tył + amorki z zukiety . tył felicja + amory gaziaki z jakiejs renówki . mocowania sprezyn przód tył dane normalnie od zewnatrz . z tyułu metrowe wahacze przy ramie zakonczone głowkami z c360 most tulejki z resora zuk. wykrzyz ma taki ze musiał ograniczyc pasami bo sprezyna z gniazda wyskakiwała
 
 
     
RR Łukasz 
nowicjusz


Wiek: 40
Dołączył: 27 Lip 2015
Posty: 36
Skąd: Zamość
Wysłany: 2016-04-03, 12:33   

czyli się da :) cieszy mnie to silnie. Więc będą przymiarki. Mam graty do zawieszenia kolego Silasa u siebie więc zrzucę koła na froncie i sprawdzę co i jak by mogło iść. Foty dodam jak się nauczę je tu wklejać :D
_________________
Serwis maszyn budowlanych , badania i konserwacja UDT wózków jezdniowych i podestów.

W wolnej chwili - DOBRA ZABAWA :)
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2016-04-03, 23:09   

użytkownik PrzemakWWL ma sprężyny zrobione na wąskich mostach
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2016-04-04, 08:00   

Tylko jak będziesz montować radiu wy na tył to musisz dać pod ramę inaczej koła będą o nie tarly
 
 
     
silas 
świeżak



Wiek: 40
Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 16
Skąd: Zamość
Wysłany: 2016-04-04, 19:45   

radiusy będziemy i w jednym i w drugim samcu dawać tylko na przód. tył home made wahacz + stary dobry sierżant. no chyba że romano vel łukasz rr już se inaczej to wymyślił? :)
_________________
W Czarnobylu wiosna... Trawka się czerwieni, a ptaszki wesoło podszczekują...

Kto by przypuszczał, że po tylu latach posiadania samochodu będę miał w końcu taki do którego większość części da się kupić w Castoramie :D
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.