Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Silnik 1.9td z golfa
Johny33 
nowicjusz


Dołączył: 04 Kwi 2016
Posty: 41
Skąd: Pomorze
Wysłany: 2016-04-04, 21:42   Silnik 1.9td z golfa

Witam, mam zamiar wstawic do samuraia silnik 1.9 td z golfa 3. Obecnie posiadam silnik 1.3 na gaźniku. Czy mial ktoś z Was doczynienia z taka wymiana i jaka bedzie roznica w mocy i spalaniu takiego połączenia?
 
     
sysyl89 
świeżak


Wiek: 36
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 12
Skąd: Rzeszów/Nosówka
Wysłany: 2016-04-04, 21:53   

Ja własnie jestem na etapie wyciągania silnika 1.0 z swojego samiego i czeka nowe serducho 1.6td z golfa 2.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-04-04, 21:54   

a jaki konkretnie masz ten silnik z g3? Podaj no jakieś oznaczenie to się może coś googlnie...
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Johny33 
nowicjusz


Dołączył: 04 Kwi 2016
Posty: 41
Skąd: Pomorze
Wysłany: 2016-04-04, 22:10   

Oznaczenie silnika AAZ ;-)
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-04-04, 22:14   

prosz: http://sj-413.nl/welcome-...aaz-engine.html
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Johny33 
nowicjusz


Dołączył: 04 Kwi 2016
Posty: 41
Skąd: Pomorze
Wysłany: 2016-04-04, 22:20   

Dzieki! :-) a po polsku cos by sie znalazlo? :-) bo u mnie z angielskim slabo a telefon mi przetlumaczuc nie chce ;-)
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-04-04, 22:29   

proponuję zacząć od takiej wersji: https://translate.google.pl/translate?sl=en&tl=pl&js=y&prev=_t&hl=pl&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fsj-413.nl%2Fwelcome-eng%2Fmodifications%2Fmounting-1-9-td-aaz-engine.html&edit-text=&act=url z obrazkami chyba całkiem zrozumiałe nawet, a jakbyś miał konkretny kłopot to skopiuj tutaj fragment.

A skoro szlak googla przetarty to spróbuj samodzielnie coś znaleźć w interesującym Cię narzeczu :) na youtube masz jeszcze jakieś filmiki poglądowe jak to robi w Samciu.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Johny33 
nowicjusz


Dołączył: 04 Kwi 2016
Posty: 41
Skąd: Pomorze
Wysłany: 2016-04-08, 16:40   

A jeśli chodzi o samą wymianę to czy 1.9 TD będzie się lepiej sprawował w terenie od 1.3 w benzynie?
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-04-08, 16:48   

Zdania podzielone. Dokładasz wagi, dokładasz turbo, które w mojej ocenie różnie może znosić warunki terenowego używania. W zamian masz inną charakterystykę oddawania mocy, lepsze osiągi w porównaniu z 1.3 i jeśli rozważasz 1.3 bez gazu to pewnie lepszą ekonomike użytkowania. Poza tym nie wiem jak w golfowym TD, ale w oryginalnym dieslu samkowym PSA nie ma żadnej elektroniki, silnik prosty i trwały.

Poza tym w terenie nie jeżdżę więc to rozważania czysto teoretyczne bazujące na informacjach pojawiających się na forum.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-04-08, 16:54   

w sumie to nie wiem czemu ta turbina miała by w terenie padać ? może słabo zrobiona. Większość nowych silników ma turbinę., nawet w traktorach. Ale w sumie to silnik z osobówki.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-04-08, 17:24   

Nie wiem - oryginał w PSA bardzo słabo dmucha i nie ma sterowania podciśnieniem czy jak to się tam odbywa normalnie. Przypuszczam, że w golfowym TDI turbina pracuje "mocniej" i mam w głowie zalecenia typu "wychłodź" turbinę przed zgaszeniem silnika, "rozgrzej" turbinę przed pałowankiem. Stąd wniosek pośredni, że taka "cywilna" turbina np. w zderzeniu z błotno/wodnym środowiskiem i offroadowym charakterem użytkowania może być bardziej awaryjna. Być może to zabobony, ale dzielę się nimi jako materiał do przemyśleń własnych.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-04-08, 21:54   

właśnie zawsze mnie to zastanawiało co piszą o wychładzaniu turbin. Bo np w koparce mam silnik iveco i tam pałujesz go 2000-2700 i więcej jak jedziesz czy robisz przodem. Mam tą koparkę 4 lata a ona jest z 2008. Zawsze ją gasiłem tak po minucie i zawsze słychac turbo po zgaszeniu. Wszystko działa nic się nie zaciera. A z osobówkami to takie wymyślanie. Albo to jest lepiej zrobione ? Podobnie w traktorze czy każdym innym sprzęcie.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-04-08, 22:06   

Otóż to, ludzie topią patrole, czy inne toitoie na potęgę i jakoś nie słychać, żeby komuś turbina od tego wybuchła, a żadnej kosmicznej technologii tam nie ma...
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-04-08, 22:19   

z tym wychładzaniem turbiny to nie chodzi o schładzanie jej obudowy tylko wirnika, łożysk i uszczelniaczy to jest w turbinie i topienie samochodu niema na to wpływu, turbinę chłodzi i smaruje olej, jak gasimy silnik odrazu po ostrej jeździe (o ile nie ma systemu podtrzymywania) to pompa oleju przestaje pracować i te elementy dostają po dupie, najbardziej uszczelniacze przez co turbo zaczyna brać olej, tak jak pisałem niema to nic wspólnego z topieniem samochodu w błocie chyba, że nam zgaśnie.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2016-05-18, 08:38   

Odświerzę temat w kwestii swapa na 1,9td aaz z golfa 3. Silnik jest prawie Identyczny z 1,6td z golfa 2, różni je skok tłoka. SWAP przebiega dokładnie jak przy 1,6td. Te same łapy, flansza. 1,9td jest trochę wyższy co trzeba wziąć pod uwagę, bo może być problem z zamknięciem maski.
_________________
Samurai ,89,1,6td, Lockright, Silverstone Extreme
31/10,5r15
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.