Sławku jesteś w stanie mi to jakoś zilustrować nawet na prostym rysunku jak to ze sobą połączyć i przede wszystkim jakie teowniki i jaki siłownik chodzi o wymiary i parametry rozumiem ze do tego jeszcze muszą być jakieś rolki(kółka) żeby poruszały cię po szynie kanału ma ktoś coś takiego?
Pomógł: 15 razy Wiek: 46 Dołączył: 18 Cze 2011 Posty: 663 Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2015-11-30, 20:10
corsa napisał/a:
Sławku jesteś w stanie mi to jakoś zilustrować nawet na prostym rysunku jak to ze sobą połączyć i przede wszystkim jakie teowniki i jaki siłownik chodzi o wymiary i parametry rozumiem ze do tego jeszcze muszą być jakieś rolki(kółka) żeby poruszały cię po szynie kanału ma ktoś coś takiego?
Na początek wystarczy kawałek pancernego "dwuteownika" i lewarek niskoprofilowy. Tak robimy w robocie przy autobusach i się sprawdza.
Metr złomowego pancernego dwuteownika na złomie to pewnie ze 30 zł .... lewarek niskoprofilowy to już większy koszt.
Kilka nowych zdjęć samuraia z ostatniego wypadu w las i z nowego zakwaterowania :)
A tutaj taki off roadowy daihatsu u mnie w pracy
Sam na Sam zdjęcie mocowania przyczepy rolniczej /traktorowej
Koledzy mam pytanie czym się różnią się te uszczelki mam zamiar robić remont silnika (planowanie głowicy uszczelniacze zaworów itp kompleksowo)
i tak się zastanawiam na jednych pisze ze komplet do silnika na drugich ze tylko do głowicy a są droższe które można polecić? każdy do silnika g13a
koledzy mam takie pytanie dotyczące się pośrednio samuraia jako że zmieniam plaskacza to się tak zastanawiam ponieważ będę sprzedawał swoją osobówkę jest to mitsubishi Carisma 2000r silnik benzynowy 1.8 GDI i teraz tak samochód jest w świetnym stanie technicznym natomiast w średnim jeśli chodzi o estetykę i boję się że nikt mi nie uwierzy przy sprzedaży że pomimo iż fotele podarte to naprawdę od strony mechanicznej serwisowany na bieżąco nawet 3 m-ce temu dołożyłem 1300 PLN do skrzyni biegów więc jest jak nowa i tutaj się rodzi moje pytanie
czy ten silnik nadawał by się w jakiś sposób do samuraia? rozumiem że nie spasuje skrzynia ale razem ze skrzynią?bo jeśli ja mam sprzedać samochód za mniej niż 4k to nie bardzo jest sens jak mogłoby mi się przydać parę gratów.
Jak to wygląda może ktoś kiedyś zastanawiał się nad takim rozwiązaniem
Z góry dziękuję za pomoc i proszę o opinie
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-05-21, 20:31
Nie wiem, czy dobrze wyłapałem sens zdania, bo jakaś dziwna składnia Ci wyszła, ale jeśli myślisz o wsadzeniu silnika z przednionapędówki razem ze skrzynią od tejże, to chyba będziesz pionierem
dobrze wyłapałeś ja jestem całkowity laik jeśli chodzi o mechanikę i dlatego się pytam czy jest jakakolwiek szansa wykorzystania silnika z tego samochodu? bo jak się sprzeda za przyzwoite pieniądze to nie ma tematu ale tak jak pisałem jeśli rynek zweryfikuje że samochód nie jest tyle warty ile bym chciał to za "drobne" mi się go nie chce sprzedawać wolałbym zrobić z niego jakiś pożytek a jako że myślę o remoncie silnika w Samuraiu to taki pomysł mi wpadł do głowy. podoba mi się myśl że to 125KM by było :)
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-05-21, 20:53
Skrzynia z pinina to jest jakieś rozwiązanie, ale jak na złość, jest skręcana z reduktorem.
Trzeba by motać wyjście na wał albo zostawić reduktor od pinina.
Miska olejowa najpewniej też ma kształt niewłaściwy - kolejna przeróbka.
Nie wiadomo też, jak ten silnik znosi off-roadowe trudy typu woda, przechyły itd., ale to można przetestować jeszcze w carismie
no właśnie sporo tych modyfikacji by musiało być zrobione a biorąc pod uwagę że mam prawie nowy reduktor 4.16 to opcja zmiany reduktora chyba nie wchodzi w grę no nic trudno będę myślał co dalej z tym moim plaskaczem :)
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-05-21, 21:06
dożek4x4 napisał/a:
... A orientujesz się Didymos jakie przełożenie jset w reduktorze z Pinin?
Nie mam pojęcia, kojarzę tylko, że ma przedni napęd na łańcuchu.
Edit: poszukiwania wykazały, że to to ma niskie przełożenie reduktora 1,548:1 (szosowe 1:1).
I to by było na tyle, jeśli chodzi o zastosowanie w samcu...
Pomógł: 6 razy Wiek: 31 Dołączył: 24 Mar 2014 Posty: 652 Skąd: wyszków
Wysłany: 2016-05-22, 08:46
kolega ma wsadzony silnik od przednio napędówki (vectra B 1,8 16v) złożony ze skrzynia z samuraia, samurai stał długo bez silnika bo sam spawał flansze miedzy skrzynie a silnik, ciął, spawał i tak cały czas, w końcu niby miało być dobrze, wsadziliśmy do samuraia i sprzęgło sie ślizga. flansza była jednak źle zrobiona i wałek rozwala uszczelniacz skrzyni i olej leci na skrzęgło.
tak jak didymos pisze, miska olejowa też była spawana i przerabiana kilka razy, smok oleju to samo.
silnik chodzi fajnie, mocy nie brakuje nawet przy ślizgającym sie troche sprzegle (115km robi swoje) ale niestety silnik trzeba wyciągać i jeszcze raz zrobić flansze.
oczywiście dochodzi mocowanie łap silnika i inne różne przeróbki
_________________ samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
Sprzedaj carisme i kup 1,3 jimny lub 1,6 vitare,piszę jako posiadacz rovera w samcu.Każdy inny silnik wymaga przeróbek,czy to bmw,czy wv,czy rover,opel
_________________ Its obvious why men lift there trucks... Fat chicks cant jump.
kilka nowych zdjęć z naprawy podłogi na razie to tylko doraźna reanimacja na cala blacharkę przyjdzie czas
i tak się prezentuje na dzień dzisiejszy
Przy okazji wymienione oleje w skrzyni silniku reduktorze dyfrach tak że samurai gotowy do jazdy fakt ze od ostatniej zmiany zrobiłem może 1000 km no ale bałem się że dostał się jakiś syf do dyfrów ale było ok
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum