Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
przełożenie 4.16 w reduktorze z 1.3
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-06-03, 14:22   

SamNaSamZSam napisał/a:
Zdefiniuj swoje "lepiej".

Bo dla mnie np. 5,125 dyskwalifikuje to, że "zwolnienie" jest stałe bo... mam niskoobrotowego diesla, małe koła i często jeżdżę po czarnym. 4.16 jest fajne bo daje niewielką redukcję względem oryginału na H, a znaczącą na L. Dzięki temu auto zachowuje swoją mobilność na czarnym a zyskuje "mocy" na kołach w terenie. Kolejny aspekt to serwis/instalacja - reduktor podmienisz szybciutko, w każdych warunkach, samodzielnie. Wymiana przełożeń w mostach i poprawna regulacja to już trochę więcej roboty, chyba że zmajstrujesz sobie cały most "na zapas" i przełożysz w całości :D

No i cena, zestaw 5.125 przez długi czas wychodził sporo taniej niż 4.16, niedawno zdaje się że ceny 5.125 poszły w górę i trzeba by to zweryfikować.


No i Pacmano wskazał właściwy wątek do dyskusji like

Zauważ, że do wolnoobrotowego diesla i małych kółek nikt nie zakłada ani 5,125, ani 4,16 :mrgreen:
Właśnie największą zaletą 5,125 (i ogólnie wolniejszych przełożeń mostów) jest to, że redukują także na asfalcie.
Co z tego, że założysz 4,16 do kół 31 cali, jak dalej na asfalcie masz muła, a piątki używasz tylko z górki, mam tu na myśli oryginalne 1,3, żeby nie było.
Swoją drogą 5,125 nie jest najsłabszym przełożeniem występującym w vitarze, najlichsze jest 4,3 (43/10), poza tym jednym wszystkie mają 8 zębów na ataku, a różnią się ilością zębów na talerzu, najciekawiej wypada chyba 4,625 (37/8).
 
     
Andrzej1205 
nowicjusz


Wiek: 34
Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 32
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-06-03, 17:31   

No to widzę ze podział jak wśród wyborców :lol: na pewno wiele zależy też od tego jaki jest silnik i w jakim stanie. Nic będzie mam nadzieje samurai niedługo, pojezdze to wtedy będzie pewnie łatwiej podjąć taką decyzję. Policze różnice w przełożeniu względem fabryki i powinno być jasne.
Dzięki za głosy w dyskusji. :mrgreen:
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-06-03, 18:34   

Eeee ja mam 4.16 i to powinni fabrycznie zakładać do normalnych kół
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2016-06-03, 19:04   

Do 31 cali to chyba najoptymalniej zalozyc jakas bmw 1.6 ze skrzynia :D
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-06-03, 22:41   

Zdecydowanie do 31" najlepsze jest 1,6, niekoniecznie od bmw :mrgreen:
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2016-06-03, 22:53   

ja tam mam i polecam 5.125 ;) co prawda po roku wyłysiał mi atak w tylnym moście ale ogólnie żelazo żwawsze się zrobiło. Problemem jest to że jest mniej zębów na ataku (8) niż w samuraiowym (11) i przez to mniej zębów ma styczność- przenosi obciążenia na talerz
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
bart9018 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 208
Skąd: PAROLE
Wysłany: 2016-06-04, 06:40   

marcelo napisał/a:
ja tam mam i polecam 5.125 ;) co prawda po roku wyłysiał mi atak w tylnym moście ale ogólnie żelazo żwawsze się zrobiło. Problemem jest to że jest mniej zębów na ataku (8) niż w samuraiowym (11) i przez to mniej zębów ma styczność- przenosi obciążenia na talerz


przeciez to mozna rozwiazac sruba ktora bedzie podpierac talez i problem z glowy ;-)
_________________
JUZ SAMURAI:):):)
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2016-06-04, 07:51   

tylko ze jak ja żle wkrecisz ta srube to zamiast poprawic to jeszcze pogorszysz :)
 
 
     
tosiekDH 
rozgadany



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Maj 2016
Posty: 88
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-06-04, 07:58   

"przeciez to mozna rozwiazac sruba ktora bedzie podpierac talez i problem z glowy " - tylko co to za śruba, w którym miejscu, i jak miała by podpierać ten talerz ? no i co miało by dać to podparcie ?
_________________
Zderzaki, bagażniki, osłony samurai/ vitara

Facebook.com/pfeoffroadpolska/
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2016-06-04, 10:12   

słyszałem o takiej śrubie - fabrycznie w jakichś LR czy Toyotach było to stosowane
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-06-04, 21:18   

Założyłem znajomemu w tylnym moście i działa.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
bart9018 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 208
Skąd: PAROLE
Wysłany: 2016-06-04, 23:17   

nie wiem czy przypadkiem w jakiejs grand-vitarze to nie bylo tez seryjnie stosowane
_________________
JUZ SAMURAI:):):)
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2016-06-05, 11:26   

Vitara 2.0 w tylnym moście ma seryjnie śrubę podtrzymującą talerz.

5.125 z przedniego vitarowego mostu ze śrubką wytrzymuje nie wiele więcej niz bez niej ;-)
 
 
     
baca 
nowicjusz


Wiek: 43
Dołączył: 20 Cze 2014
Posty: 27
Wysłany: 2016-06-25, 20:38   

Ja wsadzilem reduktor 1.0 i przelozenia z vitary 8/41(5.125) i mysle ze nie ma co sie wrzucac w koszty reduktora 4.16.kola 31 cali i tak auto jest wolne az za moim zdaniem
_________________
ADHD
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-06-26, 00:07   

Ale jak wstawisz nowe koła zębate to masz tak cichy reduktor że aż miło. Przerabiałem temat litrówki przerobionej na 4.16 ażkupiłem oryginalny zestaw.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2016-06-26, 08:31   

Koszt zakupu reduktora od 1,0 jest dość wysoki + przełożenia 5,125 też już nie są tanie + przegląd tego i jakieś pewnie związane z tym wydatki,pewnie wyjdzie trochę taniej ,ale czy aż tak dużo :?:
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2016-06-26, 10:10   

zajxt napisał/a:
Koszt zakupu reduktora od 1,0 jest dość wysoki + przełożenia 5,125 też już nie są tanie + przegląd tego i jakieś pewnie związane z tym wydatki,pewnie wyjdzie trochę taniej ,ale czy aż tak dużo :?:

Właśnie, a że każdy sprzedający ma części super, "leżaki magazynowe", to nigdy nie wiesz co z tego mariażu wyjdzie.
Osobiście wolę kit 4.16, choćby z braku trzeźwo myślących tokarzy :mrgreen:
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-06-27, 16:20   

Mój wyjec poszedł do irlandi.Niech tam wyje.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.