Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Miękki pedał hamulca
nadro 
nowicjusz



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 59
Skąd: Sierpc
Wysłany: 2016-06-07, 11:52   Miękki pedał hamulca

Cześć.
Mam problem z hamulcami. Pedał hamulca jest miękki, od pierwszego wciśnięcia wpada w podłogę. Po kilkukrotnym wciśnięciu robi się twardszy ale po chwili ponownie sięga podłogi. Wszystkie hamulce zostały odpowietrzone, wszystkie tłoczki pracują i żaden klocek nie jest zaklinowany. Nie ma widocznych wycieków płynu hamulcowego. Jedyne co widać gołym okiem, to to, że jeden tylny klocek nie dociska tarczy całą swoją powierzchnią (z tego co się orientuję brak jest blaszki podtrzymującej klocek i "lata" on luźno w swoim miejscu. Dodam jeszcze że auto hamuje, przy wciśniętym do końca pedale potrafi zablokować koła, ale nie czuję się jakoś komfortowo nie czując oporu na hamulcu. Jakieś pomysły?
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-06-07, 12:54   Re: Miękki pedał hamulca

nadro napisał/a:
jeden tylny klocek nie dociska tarczy całą swoją powierzchnią


Masz tył na tarczach przerobiony? od czego zaciski i jak zamocowane? Jak odpowietrzałeś układ? Czy usterka pojawiła się nagle czy po jakiejś ingerencji w układ hamulcowy?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-06-07, 16:46   

Zapowietrzone spróbuj na przelew
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
nadro 
nowicjusz



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 59
Skąd: Sierpc
Wysłany: 2016-06-07, 22:58   

Posiadam samca zrobionego przez kolegę Sikorskiego, większość pewnie kojarzy to auto. Tarcze są identycznie zrobione jak z przodu. Odpowietrzane były tradycyjnie: jedna osoba pompuje hamulec, potem wciska i trzyma - druga w tym czasie poluzowuje odpowietrznik i tak do momentu aż zacznie lecieć sam płyn (bez powietrza). dodam że cały cykl odpowietrzenia wszystkich czterech hamulców był powtarzany dwukrotnie Czy była jakaś ingerencja? Trudno mi powiedzieć, kupiłem już auto z takim hamulcem a sam nie grzebałem jeszcze przy nich. Mechanik sugerował, że może to być związane z serwem, ponieważ nie ma efektu "wciągania" pedału hamulca po uruchomieniu silnika.
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2016-06-07, 23:03   

Kolego, a jaki masz płyn w zbiorniczku, czysty jasnożółty czy szarą zupę?
Jak dla mnie to pompa, rozebrać, wyczyścić, założyć nowy zestaw uszczelnień i powinno działać.
Zadam lamerskie pytanie... odpowietrzniki są "do góry" ustawione?
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-06-07, 23:15   

Hmm a próbowałeś zapytać Krzysztofa (poprzedni właściciel) co to może być?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
nadro 
nowicjusz



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 59
Skąd: Sierpc
Wysłany: 2016-06-07, 23:51   

Kolor płynu jest ok, odpowietrzenia są skierowane do góry. Krzysztofa nie pytałem...w sumie myślałem, że może tu się odezwie. jutro się z nim skontaktuję.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-06-08, 18:46   

Odpowietrz to ma przelew. Kiedys pompowalismy do usranej śmierci i figa dopiero tym sposobem poszło jak nie to potem szukaj.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
nadro 
nowicjusz



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 59
Skąd: Sierpc
Wysłany: 2016-06-09, 09:13   

A mógłbyś coś bliżej opisać, ja to się robi z tym przelewem? Znalazłem tylko krótka wzmiankę, że należy odkręcić odpowietrzniki o wlewać płyn przez 2-3min. Wlewać do zbiorniczka? Sam będzie się ulewał bez wciskania hamulca, czy trzeba wlewać i jednocześnie wachlować pedałem?
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-06-09, 09:51   

Masz tylne zaciski na jakiś elastycznych przewodach? Jeśli tak to ja bym odkręcił zaciski od mocowań i odpowietrzył "w ręku" dokładnie je poziomując tak by odpowietrznik był w najwyższym punkcie. Dopiero po odpowietrzeniu w ten sposób zamontował już bez otwierania układu.

Dla mnie przelew to swobodne działanie grawitacji, czyli odkręcasz odpowietrznik i czekasz aż płyn zacznie się sam przelewać bez "pedałowania".

"Koła" odpowietrzasz w zalecanej kolejności?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
nygus 
nowicjusz



Wiek: 38
Dołączył: 21 Sty 2014
Posty: 62
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-06-09, 09:56   

banka z plynem ham. zamiast butelki z wodą, odkrecasz odpowietrznik i pompujesz. ze zbiorniczka tylko nie może zassać powietrza.
 
     
nadro 
nowicjusz



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 59
Skąd: Sierpc
Wysłany: 2016-06-09, 11:39   

Kolejność zalecana. Nie mam kurcze teraz czasu żeby się za to zabrać. Znajdę chwilę, to spróbuję z odkręceniem przewodów a później ewentualnie z przelewem.
 
     
woodek 
zapaleniec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 256
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2016-06-09, 12:40   

Sposób pierwszy https://www.youtube.com/watch?v=I2QLPXylUc4 w plaskaczu działa, w samim jeszcze nie miałem okazji.

Sposób drugi: podjedz do najbliższego machanika, albo stacji co robią szybki serwis w stylu wymiana olejów, klocków etc. bez grubszej mechaniki. Pewnie mają sprzęt do podciśnieniowego odpowietrzanie hamulców i zrobią to za grosze.
_________________
Samurai 90' Soft Top, JSA0SJ700********, 1.6 8v, 15x7 ET-25, Malatesta Kaiman 235/75R15, BodyLift 45mm, lovells + profender, alternator 180A, Escape EVO EWB, cdn.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-06-09, 16:24   

Wlewasz płyn do oporu przez zbiorniczek a odpowietrzniki odkręcasz. Tak to wygląda. Mnie metoda pompowania kilka razy zawiodła. Ale czemu ta metoda pomaga akurat w samcu. Inne auta pomujesz i nie ma sprawy. Ja jeszcze nie mam korektora i odpowietrzniki na obu cylinderkach, a nie tak jak w oryginale na jednym
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
miczo1 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 287
Skąd: TLW
Wysłany: 2016-06-10, 10:14   

A jak zaciągniesz ręczny to wtedy spróbuj wcisnąć pedał hamulca, jak będzie twardo to daj znać :-)
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2016-06-11, 08:06   

Koledzy, co taka cisza, czy mamy już diagnozę co się spierdzieliło?
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-06-11, 08:21   

Szklane kule się popsuły i prepaid na zdalne porady się wyczerpał. Teraz wszystko w rękach Nandro do czasu następnej przełomowej informacji.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2016-06-11, 11:21   

Dokładnie.
I to mnie najbardziej wkur...
Masz chwilkę, kombinujesz, grzebiesz w pamięci, żeby członkowi :mrgreen: (Forum oczywiście) coś podpowiedzieć, a na koniec cytując Hałas'a:"Uj dupa i kamini kupa" zero odzewu.
 
     
nadro 
nowicjusz



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 59
Skąd: Sierpc
Wysłany: 2016-06-11, 14:55   

Panowie spokojnie, odezwę się na pewno i dam znać co pomogło. Pisałem wcześniej, że chwilowo nie mam czasu tego sprawdzić. Syn leży na antybiotyku z gorączką, mnie ząb nap...la, a dentysta dopiero w poniedziałek. W czwartek jadę na urlop o ile wszyscy będziemy już zdrowi. Wracam po 22 czerwca i wierzcie mi, że jak tylko znajdę chwilę, to się tym zajmę, a póki co sorry ale mam poważniejsze problemy na głowie. Napisałem o tym problemie zaraz po wyjściu od mechanika i nieudanej próbie odpowietrzenia układu, ale to nie znaczy, że siedzę przy aucie non-stop bo choćbym chciał ten problem rozwiązać, to teraz nie dam rady. Nie spodziewałem się aż takiej chęci pomocy z Waszej strony, dziękuję za sugestie i na pewno z nich skorzystam. Proszę tylko o trochę cierpliwości. Nie olałem tematu, po prostu terenówka odchodzi na bok gdy pojawiają się w domu ważniejsze problemy.
_________________
Suzuki Samurai hi-roof 1.6 TDic, 235/75 km2, 4.16, ARB, 2xWarn, 2''OME
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2016-06-11, 15:58   

Pokój szanowny Kolego :mrgreen:
Powrotu do zdrowia życzę.
I po odfajkowaniu wszystkich ważnych spraw, prosimy o relację.
Cześć.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.