Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Miękki pedał hamulca
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-06-11, 19:45   

Nie samym samuraiem człowiek żyje :lol:
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2016-06-11, 20:00   

Starscream napisał/a:
Nie samym samuraiem człowiek żyje :lol:

O Ty... niedobry :mrgreen:
Racja.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2016-06-12, 11:37   

Starscream napisał/a:
Nie samym samuraiem człowiek żyje :lol:

Ta... niektórzy mają jeszcze vitary :mrgreen:
 
 
     
nadro 
nowicjusz



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 59
Skąd: Sierpc
Wysłany: 2016-06-30, 15:36   

Po rozmowie z kolegą Sikorskim dowiedziałem się, że układ w moim (i pewnie nie tylko) samuraiu trzeba odpowietrzyć w specyficzny sposób. wynika to z tego, że zaciski na tylnej osi ułożone są pod pewnym kątem, a nie w górnej części tarczy, w wyniku czego odpowietrznik nie jest ustawiony w najwyższym punkcie.


Sposób na odpowietrzenie ma polegać na tym, aby odkręcić zaciski i ustawić je w taki sposób, aby odpowietrznik był w najwyższym punkcie. Po odpowietrzeniu zakłada się zacisk na miejsce.
Niestety sposób ten również nie pomógł :-( Co prawda pedał jest jakby trochę twardszy, ale nadal po "napompowaniu" go i wciśnięciu powoli wpada w podłogę. Dziwi mnie też fakt, że po wciśnięciu hamulca i uruchomieniu silnika nie ma charakterystycznego "wciągnięcia" go dzięki zadziałaniu serwa. Sprawdziłem serwo i daje ono podciśnienie.
Podsumowując wszelkie objawy wskazują na zapowietrzenie. Aktualnie jestem na etapie szukania w okolicy warsztatu, gdzie odpowietrzają podciśnieniowo.
_________________
Suzuki Samurai hi-roof 1.6 TDic, 235/75 km2, 4.16, ARB, 2xWarn, 2''OME
 
     
tosiekDH 
rozgadany



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Maj 2016
Posty: 88
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-06-30, 20:24   

"Sprawdziłem serwo i daje ono podciśnienie" serwo nie daje podciśnienia tylko je bierze z kolektora ssącego a dieslu z vacupompy, także nie wiem jak ono może Ci dawać podciśnienie ?
" i wciśnięciu powoli wpada w podłogę" to jest objaw zużytej pompy hamulcowej a nie zapowietrzenia.
"jeden tylny klocek nie dociska tarczy całą swoją powierzchnią" - brak blaszki jak piszesz nie jest tego powodem, tylko zapieczone/przytarte/brudne jedno z prowadzeń zacisku i kantuje się, i powierzchnia tłoczka wtedy nie pracuje równolegle do powierzchni tarczy.
_________________
Zderzaki, bagażniki, osłony samurai/ vitara

Facebook.com/pfeoffroadpolska/
 
     
nadro 
nowicjusz



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 59
Skąd: Sierpc
Wysłany: 2016-06-30, 22:04   

tosiekDH napisał/a:
"Sprawdziłem serwo i daje ono podciśnienie" serwo nie daje podciśnienia tylko je bierze z kolektora ssącego a dieslu z vacupompy, także nie wiem jak ono może Ci dawać podciśnienie ?

Ok, miałem na myśli, że jest sprawne.
tosiekDH napisał/a:
"jeden tylny klocek nie dociska tarczy całą swoją powierzchnią" - brak blaszki jak piszesz nie jest tego powodem, tylko zapieczone/przytarte/brudne jedno z prowadzeń zacisku i kantuje się, i powierzchnia tłoczka wtedy nie pracuje równolegle do powierzchni tarczy.

Przyczyną była zerwana śruba przy zacisku - wymieniłem ją i jest ok.
tosiekDH napisał/a:
" i wciśnięciu powoli wpada w podłogę" to jest objaw zużytej pompy hamulcowej a nie zapowietrzenia

Jakieś sugestie co do sposobu naprawy? Wymiana pompy czy jakiś zestaw naprawczy?

Widzę, że w swoim podpisie muszę dodać iż nie znam się za bardzo na mechanice i pomimo starań czasami mogę użyć niepoprawnych sformułowań.
_________________
Suzuki Samurai hi-roof 1.6 TDic, 235/75 km2, 4.16, ARB, 2xWarn, 2''OME
 
     
tosiekDH 
rozgadany



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Maj 2016
Posty: 88
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-07-01, 00:16   

Po wymontowaniu pompy wyjmij z niej wszystkie części i obejrzyj wewnętrzną powierzchnię korpusu pompy. Powierzchnia ta musi być idealnie czysta, żadnych rys czy wżerów, bo najlepsza uszczelka na tłoczku tego nie uszczelni. Jeżeli wnętrze jest dobre to wystarczy wymienić komplet uszczelnień,a jeżeli masz rysy albo wżery to niestety nowa pompa jest potrzebna.
Co do podpisu,to spoko luz, nie każdy musi się znać na mechanice.
Zresztą znam mechaników którzy potrafią wymyślać takie nazwy że naprawdę nie wiadomo o co im chodzi :mrgreen:
_________________
Zderzaki, bagażniki, osłony samurai/ vitara

Facebook.com/pfeoffroadpolska/
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2016-07-01, 08:20   

tosiekDH napisał/a:
"Sprawdziłem serwo i daje ono podciśnienie" serwo nie daje podciśnienia tylko je bierze z kolektora ssącego a dieslu z vacupompy, także nie wiem jak ono może Ci dawać podciśnienie ?
" i wciśnięciu powoli wpada w podłogę" to jest objaw zużytej pompy hamulcowej a nie zapowietrzenia.
"jeden tylny klocek nie dociska tarczy całą swoją powierzchnią" - brak blaszki jak piszesz nie jest tego powodem, tylko zapieczone/przytarte/brudne jedno z prowadzeń zacisku i kantuje się, i powierzchnia tłoczka wtedy nie pracuje równolegle do powierzchni tarczy.

W końcu zwięźle i na temat.
Ciekawe, że przy takiej ilości uskuteczniających mechanikę "Samuraimanów", wszyscy postawili na odpowietrzanie, mimo iż pedał wpadał w podłogę po "napompowaniu".
Kolego Zjazdowiec, chylę czoła siema
 
     
tosiekDH 
rozgadany



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Maj 2016
Posty: 88
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-07-02, 10:45   

Dziękuję bulimierz,
muszę pisać zwięźle :mrgreen: bo szkoda czasu na powieści bez potrzeby ;-)
wolę żelazo i błoto :lol: niż pisanie, choć czasem trzeba komuś pomóc.
_________________
Zderzaki, bagażniki, osłony samurai/ vitara

Facebook.com/pfeoffroadpolska/
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-07-02, 13:48   

Czasem szkoda sie produkowc jak ktos i tak spradza co innego a ty co innego
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2016-07-02, 20:40   

Czołem SZY.
Scream, niestety znowu masz rację :mrgreen:
 
     
nadro 
nowicjusz



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 59
Skąd: Sierpc
Wysłany: 2016-07-02, 22:07   

Starscream napisał/a:
Czasem szkoda sie produkowc jak ktos i tak spradza co innego a ty co innego

Po "wyprostowaniu" zacisków odpowietrzałem na przelew, niestety nie pomogło.
_________________
Suzuki Samurai hi-roof 1.6 TDic, 235/75 km2, 4.16, ARB, 2xWarn, 2''OME
 
     
tosiekDH 
rozgadany



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Maj 2016
Posty: 88
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-07-03, 15:47   

Starscream, święte słowa !
"Po "wyprostowaniu" zacisków odpowietrzałem na przelew, niestety nie pomogło." - i nie za bardzo mogło pomóc. Krzywa/urwana śruba, zatarte prowadzenie nie powoduję wpadania pedału tylko objawia się "gąbczastym" pedałem hamulca, w pewnym momencie czuć opór,jednak mocniejsze naciskanie powoduje obniżenie się pedału hamulca, jednak zmniejszenie siły nacisku "odbija' pedał do wcześniejszego położenia.
99.9% że jest tak jak wcześniej napisałem zużyta/uszkodzona pompa hamulcowa.
_________________
Zderzaki, bagażniki, osłony samurai/ vitara

Facebook.com/pfeoffroadpolska/
 
     
nadro 
nowicjusz



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 59
Skąd: Sierpc
Wysłany: 2016-07-03, 18:12   

tosiekDH napisał/a:
Starscream99.9% że jest tak jak wcześniej napisałem zużyta/uszkodzona pompa hamulcowa.

Zrozumiałem. Jak znajdę chwilę to sprawdzę pompę.

Pierwszy raz poprosiłem o pomoc a już dwa razy zwrócono - ewidentnie mi - uwagę:
Cytat:
I to mnie najbardziej wkur...
Masz chwilkę, kombinujesz, grzebiesz w pamięci, żeby członkowi :mrgreen: (Forum oczywiście) coś podpowiedzieć, a na koniec cytując Hałas'a:"Uj dupa i kamini kupa" zero odzewu.

Cytat:
Czasem szkoda sie produkowc jak ktos i tak spradza co innego a ty co innego


Jestem po technikum samochodowym które skończyłem kilkanaście lat temu. Znam zasadę działania niektórych mechanizmów i układów ale nigdy po szkole się tymi sprawami zawodowo nie zajmowałem, sporo też pozapominałem lub po prostu nikt mnie tego nie nauczył. Forum jest - tak mi się wydaje - nie tylko dla profesjonalnych mechaników dla których większość problemów tu opisywanych jest tak błacha, że nie chce się im nawet na ten temat pisać, ale też dla osób nie mających pojęcia o niektórych sprawach a chcących je poznać i zagłębić się w danym temacie. Forum nie wymusza na forumowiczach minimalnej liczby postów, nikt więc nie musi pisać i pomagać pomimo, że dany temat ma w małym palcu bo np. sam już go przerabiał. Jeśli już ktoś odpowiada to z własnej woli chcąc po prostu pomóc.
Co do prędkości sprawdzania przeze mnie waszych podpowiedzi....Pracuję zmianowo, opiekuję się małoletnim synem, mam obowiązki domowe i nie lubię zaczynać czegoś wiedząc, że nie dam rady tego skończyć (finanse też czasem nie ograniczają) - to wszystko wymusza na mnie odkładanie niektórych spraw nawet na kilka tygodni. Nieodpisywanie w temacie wynika z tego, że nie miałem czasu się za to zabrać i nie mogę wnieść do tematu nic nowego.
Dziękuję SamNaSamZSam że jako pierwszy postanowił pomóc, Starscream - za metodę na przelew, bulimierz - jako pierwszy zwrócił uwagę na ewentualnie uszkodzoną pompę, tosiekDH - za "krótko i na temat" i każdemu kto jeszcze się udzielał w dyskusji.
Uparcie walczyłem z odpowietrzeniem bo to była najtańsza opcja i liczyłem, że się uda. kolejnym krokiem będzie rozebranie pompy - nigdy tego nie robiłem ale nie wydaje mi się to skomplikowane - jednak chciałbym to zrobić w spokoju nie spiesząc się bo "juro idę na rano do pracy". Rozbiorę, sprawdzę i dam znać, cierpliwości.

Podsumowując - kupiłem auto chcąc wciągnąć się w offroad ale nie znam się na tyle na mechanice aby samemu go ogarniać. Pozostają mi więc dwie opcje: albo płacić mechanikowi albo prosić o pomoc na forum i ogarniać problemy po kosztach części. Wybrałem drugą opcję, więc będę was co jakiś czas zamęczał pytaniami ;-)
_________________
Suzuki Samurai hi-roof 1.6 TDic, 235/75 km2, 4.16, ARB, 2xWarn, 2''OME
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-07-03, 21:28   

Nadro, każdy idzie swoją drogą i swoim tempem i nie ma potrzeby się z tego tłumaczyć. Dla większości "błądzących" to oczywiste. Forum jest różnorodne pod wieloma względami i z pewnością jak dłużej z nami posiedzisz będzie łatwiej łowić "esencję" bez mącenia całości za bardzo.

Świetnie Ci idzie z kolejnymi punktami kontrolnymi i wykluczaniem kolejnych podejrzanych. Życzę Ci powodzenia w tej walce hamulcowej, to istotny dla bezpieczeństwa układ i fajnie, że przy okazji będziesz miał go dobrze i kompleksowo przeglądniętego like
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-03, 22:55   

nadro napisał/a:

Pierwszy raz poprosiłem o pomoc a już dwa razy zwrócono - ewidentnie mi - uwagę
...
Podsumowując - kupiłem auto chcąc wciągnąć się w offroad ale nie znam się na tyle na mechanice aby samemu go ogarniać. Pozostają mi więc dwie opcje: albo płacić mechanikowi albo prosić o pomoc na forum i ogarniać problemy po kosztach części. Wybrałem drugą opcję, więc będę was co jakiś czas zamęczał pytaniami ;-)


nadro,

to jest na prawdę spoko i uprzejme forum. Czasami ktoś kogoś ofuknie, ale to nadal pełen Wersal jest. Tak jak pisał Sam - przywykniesz i polubisz.
Ja mam na przykład taki ulubiony sklep 'żelazny', gdzie jak przyjde po dowolne śrubki to najpierw dostane opieprz, że nie wiem czego chcę, potem dokładnie to co potrzebuję. Nawet to polubiłem - jak w tej knajpie, gdzie płacisz za to, że kelnerzy Cię obrażają :)
Także czytaj, pisz, ucz się i nie obrażaj :)

udanej walki z samuraiem - a to never ending story jest,

pozdrawiam,
_________________
szym
 
     
tosiekDH 
rozgadany



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Maj 2016
Posty: 88
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-07-04, 00:18   

nadro, - "chciałbym to zrobić w spokoju " to jest najważniejsze jak i jakość części dla dobrej roboty.
Spokój i przemyślana praca zawsze daję dobre efekty przez co najmniej marnuje się kasy,której zawsze brak :mrgreen:
Najgorsi są klienci na warsztacie którzy chcą znać termin zakończeni naprawy i strzępią mordę w przypadku niedotrzymania jego. Może tylko wróżka wiedzieć ile śrub się nie da odkręcić bo są objechane,czy jak będzie ze znalezieniem i z dostawą dobrych części.
Wśród mechaników jeszcze nie spotkałem jasnowidza ;-)
" będę was co jakiś czas zamęczał pytaniami" męcz do skutku, na ile sił Ci starczy :mrgreen:
_________________
Zderzaki, bagażniki, osłony samurai/ vitara

Facebook.com/pfeoffroadpolska/
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2016-07-04, 15:46   

Jak juz tak wszyscy wachamy sie pod ogonami...
Nadro... ja po prostu jestem cham i grubianin.
A co sie tyczy Technikow samochodowych... sam jestem po kierunku silnikow spalinowych, bez praktyki i ciaglego dzialania w temacie... lipa.
Pamietaj, cham i grubianin masakra
 
     
Uh Lala 
mechanik



Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 03 Mar 2014
Posty: 581
Skąd: WWA
Wysłany: 2016-07-04, 15:58   

bulimierz napisał/a:
Jak juz tak wszyscy wachamy sie pod ogonami...


A ja sobie to wyobraziłam i jakoś to rozjaśniło mój dzisiejszy dzień :D
_________________
...Wilczyca...
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-07-04, 18:07   

To przypadłość szy :lol: to jest nas szt 2
. Ale kolego trzeba było wyoślić że masz tarcze itp.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.