Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
"Klapnięte" resory
nadro 
nowicjusz



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 59
Skąd: Sierpc
Wysłany: 2016-09-09, 11:59   "Klapnięte" resory

Cześć.
Chciałem prosić o poradę. Tak wyglądają moje resory


Czy mi się tylko wydaje, czy są one już "klapnięte"? Wieszak jak widać dość mocno odbiega od pionu, zastanawiam się, czy powinienem już zacząć się martwić. Dodam, że to OME (tak przynajmniej twierdził motający ;) ), nie wiem jak wyglądają nowe po założeniu więc trudno mi określić stopień zużycia moich.
Jeżeli już z nimi krucho, to czy warto z nimi udać się "do kowala", czy sprzedać to co zostało i zainwestować w nówki? Na forum poruszany już był temat regeneracji resorów, jet tyle samo przeciwników co osób które się na to zdecydowały. Minęło jednak trochę czasu od tamtych dyskusji, może ktoś nabrał jakiegoś nowego doświadczenia w tym temacie?
_________________
Suzuki Samurai hi-roof 1.6 TDic, 235/75 km2, 4.16, ARB, 2xWarn, 2''OME
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-09, 12:06   Re: Klapniete" resory

nadro napisał/a:
Cześć.
Chciałem prosić o poradę. Tak wyglądają moje resory

Czy mi się tylko wydaje, czy są one już "klapnięte"? Wieszak jak widać dość mocno odbiega od pionu, zastanawiam się, czy powinienem już zacząć się martwić. Dodam, że to OME (tak przynajmniej twierdził motający ;) ), nie wiem jak wyglądają nowe po założeniu więc trudno mi określić stopień zużycia moich.
Jeżeli już z nimi krucho, to czy warto z nimi udać się "do kowala", czy sprzedać to co zostało i zainwestować w nówki? Na forum poruszany już był temat regeneracji resorów, jet tyle samo przeciwników co osób które się na to zdecydowały. Minęło jednak trochę czasu od tamtych dyskusji, może ktoś nabrał jakiegoś nowego doświadczenia w tym temacie?


hej,

tak po zdjęciach to cieżko ocenić stopień klapnięcia :). Zmierz ile masz miejsca między odbojem a mostem z przodu i z tyłu, wtedy np mogę zmierzyć u siebie przy klapniętej serii z przodu i nowych mazurowych 'standardach' z tyłu. O ile masz oryginalne odboje :)

A tak przy okazji: co Ty masz na tylnym moście za ustrojstwo?

pozdrawiam,
_________________
szym
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-09-09, 12:09   

na moje lajkonickie oko to istotny chyba jest również fakt, że masz kowadełko pod maską i wyciągarkę z przodu, plus jak widzę na foci lubisz sobie jeszcze wisiorki na wąsach dorzucić :) co tam jeszcze masz, jakiś drugi akumulator do wyciągarki?

To chyba ma znaczenia dla żywotności każdego resoru, choć Twój wygląda na znacznie solidniejszy niż "fabryczny". Odboje masz chyba też fabryczne, co jeśli wziąć pod uwagę obciążenie i deklarowane +2 cale liftu paraboli w oryginale też je szybciej męczy.

Reasumując - może warto by było zdemontować jeden resor i zobaczyć jaką parabolę trzyma bez obciążenia, odnieść to do "nówki" i będziesz miał jako taki pogląd na stan umęczenia. Bo może się okazać, że wymienisz na "nowe" i przy takim setupie też będą tak wyglądać na samochodzie.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
nadro 
nowicjusz



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 59
Skąd: Sierpc
Wysłany: 2016-09-09, 12:27   

Wymiary do odboju przód lewy 6,5cm prawy 7cm; tył lewy i prawy 7,5cm. Odboje wyglądają na oryginalne. Z przodu wisi tylko kinetyk, został tak po rajdzie ale mogę go wrzucić na pakę. Poza silnikiem, wyciągarkami (z przodu i z tyłu), dwoma trapami (22kg) i hi-liftem nie mam nic wybitnie ciężkiego na aucie.

szymszym napisał/a:
co Ty masz na tylnym moście za ustrojstwo?

Wraz z pozostałymi urządzeniami to ustrojstwo tworzy pneumatyczną blokadę tylnego mostu ;-)


[ Dodano: 2016-09-09, 12:30 ]
SamNaSamZSam napisał/a:
Odboje masz chyba też fabryczne, co jeśli wziąć pod uwagę obciążenie i deklarowane +2 cale liftu paraboli w oryginale też je szybciej męczy.

Jeżeli więc założyłbym dłuższe odboje to przy aktualnym prześwicie zostało by mi ok 2-3cm ruchu. Wygląda więc na to, że jednak troche się im oklapło...
_________________
Suzuki Samurai hi-roof 1.6 TDic, 235/75 km2, 4.16, ARB, 2xWarn, 2''OME
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-09, 13:52   

Jeśli nie planujesz jeździć autem gdzieś dalej tylko lokalny teren rajdy to przy motaniu zawieszenia ja bym szedł w kierunku sprężyn. A ogólnie póki Ci ich nie przegina w drugą stronę to jeszcze nie klapnęły :mrgreen:
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
nadro 
nowicjusz



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 59
Skąd: Sierpc
Wysłany: 2016-09-09, 14:04   

Maror napisał/a:
przy motaniu zawieszenia ja bym szedł w kierunku sprężyn

Nie chcę zmieniać na sprężyny, zastanawiam się tylko, czy nie trzeba by czasem już odwiedzić kowala co by przywrócił im ich pierwotny kształt, ewentualnie sprzedałbym to co mam i po dołożeniu grosza kupiłbym nowe tańsze np. mazury.
_________________
Suzuki Samurai hi-roof 1.6 TDic, 235/75 km2, 4.16, ARB, 2xWarn, 2''OME
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-09-09, 16:11   

Ja bym z tym nic nie robił, ani z resorami, ani tym bardziej z odbojami, ciężkie auto robi swoje, ale tragedii jeszcze nie ma.
Jak już mosty będą dobijały na byle dołku albo koła zaczną ocierać o błotniki, to wtedy można się martwić.
Wieszaki są imho ustawione optymalnie, nie powinny stać w pionie, tylko w okolicach 45°.
 
     
nadro 
nowicjusz



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 59
Skąd: Sierpc
Wysłany: 2016-09-09, 21:06   

OK. Może od początku tak miał.. Dzięki za opinie :-)
_________________
Suzuki Samurai hi-roof 1.6 TDic, 235/75 km2, 4.16, ARB, 2xWarn, 2''OME
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.