Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: Myszon
2011-03-21, 13:17
Amorki
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-07-17, 23:05   

A podaj wymiary tego amorka od dełu.
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2015-08-09, 12:25   

Cześć

Mam prośbę do POSIADACZA DEDYKOWANYCH DLA LIFTU 2" amortyzatorów Iron Mana lub Rancho o podanie wymiarów w wersji złożone i rozłożonej(od środka ucha do ucha). Poproszę przód i tył.

Dziękuję
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2015-08-16, 13:26   

U znajomego w sklepie oglądałem amortyzatory które ktoś zamówił do Samuraia na seryjnym zawieszeniu, olejowe Kayaba 443194 na tył. Zdziwiła mnie jedna rzecz - przy zgniataniu amortyzator nie stawiał praktycznie żadnego oporu, rozciąganie szło ciężko. Wszystkie (nie było ich wiele) amortyzatory do samca które do tej pory miałem w łapkach działały w odwrotny sposób. Wg katalogu te Kayaby są dedykowane do SJ i Samuraia.
Jaka jest różnica w pracy zawieszenia przy tych różnych charakterystykach działania amortyzatorów? Szczerze mówiąc te kayaby jakoś do mnie nie przemawiają, ale ja się na tym nie znam ;-)
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-08-16, 14:00   

Być może nie zwróciłeś dokładnie uwagi, ale zdecydowana większość amortyzatorów stawia wyraźnie większy opór na rozciąganie, a mniejszy lub niemalże żaden na ściskanie i jest to zupełnie normalne.
Nie ma potrzeby, żeby amortyzator był twardszy na ściskanie, bo za opór przy ściskaniu zawieszenia odpowiadają przede wszystkim resory (ew. sprężyny, drążki skrętne itp.), natomiast bardzo istotny jest opór przy rozprężaniu zawieszenia, bo to przede wszystkim on odpowiada za utrzymanie kontaktu kół z nawierzchnią i za stabilność prowadzenia pojazdu.
Ale to w dużym uproszczeniu, zagadnienie jest dużo bardziej skomplikowane; najczęściej jest też tak, że charakterystyka amortyzatorów dedykowanych do sprężyn znacznie różni się od tych dedykowanych do resorów.
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2015-08-21, 22:22   

A zna może ktoś takie amorki? http://allegro.pl/amortyz...5116751604.html

Będą się nadawać na przód przy lifcie około 2" ze sprężyną?
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-08-22, 22:32   

może się i różni charakterystyką ale ma to znacznie w sporcie albo luksusowym samochodzie a nie w łupie którymi jeździmy.
Przykład : amortyzatory z vitary nie dość że tylne na przód to jeszcze od sprężyny- zauważalny dyskomfort ? nie dla mnie
podobnie amortyzatory z lublina auta które jest półciężarówką - jakieś problemy na drodze ja nie zauważyłem.Nie ma się co "doktoryzować" grunt żeby trzymały a komfort ?- można zapomnieć w samuraju na resorze
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2015-08-23, 22:36   

Wszystko się zgadza. Każdy ma jakiś plan, jakiś projekt. Mój jest taki: całość około 2", zawieszenie na wzór Jimny - wahacze już w garaży czekają, na tył chcę amorki ze Sprintera, a przód-?

[ Dodano: 2015-08-24, 11:55 ]
Ktoś poleci coś dobrego, pewnego, sprawdzonego na przód?
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
skullmen 
świeżak


Wiek: 44
Dołączył: 26 Kwi 2016
Posty: 9
Skąd: Ełk
Wysłany: 2016-05-16, 19:16   

Witam , przeczytałem te 18 stron i jestem już głupi .Chodzi mi o dobór amortyzatorów gazowych do samuraja ,
moje auto jest z 89 roku nic nie przerabiane , popłyneły mi amorki z tyłu i chce je wymienić pytanie co mam dać .
przypominam mam oryginalnego samca co najwyzej bym dał mu wieszaki 5cm za jakis czas . tył wybrałem od sprintera .
ale co na przód mocowania mam oczko-pręt .
_________________
fabryczny pojazd śmierdzi :)
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-16, 20:04   

skullmen napisał/a:
Witam , przeczytałem te 18 stron i jestem już głupi .Chodzi mi o dobór amortyzatorów gazowych do samuraja ,
moje auto jest z 89 roku nic nie przerabiane , popłyneły mi amorki z tyłu i chce je wymienić pytanie co mam dać .
przypominam mam oryginalnego samca co najwyzej bym dał mu wieszaki 5cm za jakis czas . tył wybrałem od sprintera .
ale co na przód mocowania mam oczko-pręt .


Hej,

jeśli masz seryjnego samuraia to czemu nie chcesz normalnych amorków?

https://suzuki-czesci.pl/pl/c/Amortyzatory/343

sprinter troszke więcej waży od samuraia zwłaszcza z ładunkiem.

Pozdrawiam,

szym
_________________
szym
 
     
skullmen 
świeżak


Wiek: 44
Dołączył: 26 Kwi 2016
Posty: 9
Skąd: Ełk
Wysłany: 2016-05-17, 07:34   

W planach są wieszaki 2 cale poszerzenie auta zderzaki itp ale wszystko po kolei , narazie ogarniam mosty
budę mam zdrową . W terenie jeżdzę ale na razie lekkim .
_________________
fabryczny pojazd śmierdzi :)
 
     
miczo1 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 287
Skąd: TLW
Wysłany: 2016-05-17, 09:48   

skullmen napisał/a:
Witam , przeczytałem te 18 stron i jestem już głupi .Chodzi mi o dobór amortyzatorów gazowych do samuraja ,
moje auto jest z 89 roku nic nie przerabiane , popłyneły mi amorki z tyłu i chce je wymienić pytanie co mam dać .
przypominam mam oryginalnego samca co najwyzej bym dał mu wieszaki 5cm za jakis czas . tył wybrałem od sprintera .
ale co na przód mocowania mam oczko-pręt .


Nie bierz żadnych wynalazków typu sprinter czy LT'ek bo to nie pracuje w ogóle. Mam taki zestaw Kayaby i właśnie go wyrzucam .
Sprinter wozi na pace 2 tony więc jak to ma pracować przy aucie które waży dwa razy mniej niż możliwości ładunkowe tych aut.
Na przodzie mam tył z omegi i jest lepiej ale też gó...no.
Ja teraz biorę Profendera i to chyba najrozsądniejszy wybór do liftu jeżeli chodzi o cenę/jakość.
 
     
RR Łukasz 
nowicjusz


Wiek: 40
Dołączył: 27 Lip 2015
Posty: 36
Skąd: Zamość
Wysłany: 2016-05-17, 11:58   

Witam. Podepnę się może podacie jakieś argumenty za z życia wzięte dotyczące amorow profender. Sa w dobrej cenie na oko wyglądają solidnie ale nie znam nikogo kto je ma. A jako ze chcę zakupić zestaw do liftu 2 cale to opinią o profenderach jestem zainteresowany7
_________________
Serwis maszyn budowlanych , badania i konserwacja UDT wózków jezdniowych i podestów.

W wolnej chwili - DOBRA ZABAWA :)
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2016-05-17, 12:38   

Ari chyba takie ma
 
 
     
miczo1 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 287
Skąd: TLW
Wysłany: 2016-05-17, 13:28   

Poczytaj trochę na zagranicznych forach, chwalą je i robią naprawdę niezłe monstertrucki na nich :-)
A jak nie to ze sprawdzonych Ironmany lub Lovellsy, no ale to trzeba już trochę wydać więc kwestia jakim kto budżetem dysponuje
 
     
lukawa 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 198
Skąd: Szklarska Poręba
Wysłany: 2016-05-17, 15:01   

Ano ja mam profendery +2'(do resorów lovells +2'). Wcześniej był zestaw polonez truck/vitara. Prof. o wiele ładniej wybierają nierówności, nie łamie kręgosłupa i chyba lepsze trzymanie w zakrętach (nie mam stabilizatora). Jednak jeśli kolega nie ma liftu na resorach, jedynie planuje dłuższe wieszaki, to te amorki +2' będą wg mnie za długie. Do serii, nawet z dłuższymi wieszakami dałbym zdecydowanie gazowce z linku, który wyżej kolega Szymszym zapodał.
_________________
Taka jest moja koncepcja, tak ja to widzę.
 
     
skullmen 
świeżak


Wiek: 44
Dołączył: 26 Kwi 2016
Posty: 9
Skąd: Ełk
Wysłany: 2016-05-17, 15:36   

stwierdzam że nie ma co kombinować jak są dedykowane amorki w dobrej cenie dla 30 zł nie opłaca
się kombinować :) wybrałem amorki Ashika . Dziękuję za pomoc .
_________________
fabryczny pojazd śmierdzi :)
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-10-26, 12:34   

dla potomnych: http://imgur.com/a/PKJ8X

Amortyzator GH Vitara tył "wszystkie modele" (tak stało w opisie aukcji). Tulejka dolnego mocowania do rozwiercenia, góra plug and pray.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Boostertd 
świeżak


Dołączył: 19 Paź 2016
Posty: 2
Skąd: Chełm
Wysłany: 2016-10-30, 15:54   

Ja do swojego auta przy wieszakach +2" założyłem z tyłu amory od Starego hiundaia galopera pasowały p&p max złożony 34cm max rozłożony 60cm nie jest za twardo na przód fiat 131 tylko tuleja do rozwiertu max złożony ok 30cm max rozłożony 55cm nie.jest za twardo A i wykrzyż jest bardzo dobry jak na seryjne resory

Cały komplet kayaba olejowe
 
     
mcs0 
rozgadany



Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 83
Skąd: GWE/ REDA
Wysłany: 2017-08-28, 10:32   

Boostertd napisał/a:
Ja do swojego auta przy wieszakach +2" założyłem z tyłu amory od Starego hiundaia galopera pasowały p&p max złożony 34cm max rozłożony 60cm

Cały komplet kayaba olejowe


mógłbyś podać numer z tego amorka??
moj z pajero I ma 33cm/55cm a niby sa do pajero i gallopera

[ Dodano: 2017-08-28, 10:38 ]
dla potomnych moja zbieranina (wiekszość danych z vitarowego forum)

mocowanie TRZPIEŃ -> OKO
- tył BMW 3 e46 kombi 92-06 - KYB 343352 (60,8/37cm - 23,8cm)
- tył BMW 3 e36 325i 328i - KYB 343255 (60,9/37cm - 23,9cm)
- tyl Omega B sedan - 68/40cm - 29cm
- tyl Astra, Lanos - KYB 343047 (58/34cm - 24cm) - gazowe twarde
- tył Ascona - KYB 443027 (63/36,5cm - 26,5cm) - "mało twardy"
- tył Toyota RAV4 I i II - KYB 343272 DG9184 (ok. 61/37cm - 24cm)


mocowanie OKO -> OKO
- tyl Lublin - Delphi 2950BT1 (58/38cm - 20cm)
- przód Lublin - (63/38cm - 25cm) - bardzo twarde.
- tyl Ford Transit - (58/36cm - 22cm)
- tył PAJERO I AH5032MT - (33/55 - 22CM)
- tył Mercedes sprinter AHM028MT - (32/52 - 20cm)
- tył Niva - KYB344442 (33/52,5cm)
_________________
Sami 1.3 na sprężynie
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.