Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Luz na zaworach
alientm 
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 184
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2016-11-17, 10:15   Luz na zaworach

Temat regulacji luzów zaworowych był, jest też manual.

Pacjent 1.3 na wtrysku (92rok)

Przesiadłem się z Vitary na Samuraja i głos dochodzący z komory silnika Samuraja ciągle mi mówił - ustaw luz na zaworach.
Ustawiłem według manuala, jest może minimalnie ciszej, ale różnica na prawdę mała.

Może te silniki tak mają ? Stojąc na zewnątrz auta tego jakoś specjalnie nie słychać, ale będąc w środku podczas jazdy już całkiem mocno, szczególnie na zimnym choć jak się nagrzewa nie wiele odgłosy słabną.

Regulować dalej - czy zostawić ?
Dodam że silnik nie zamula, wręcz czasami mam wrażenie że jest żwawszy od Viatry którą jeździłem.
_________________
Samurai 1.3 (1992r), Lovells +2 cale, XTR 12000 speed, simex 235/70 i coś tam jeszcze.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-11-17, 11:30   

pogadaj ze Starem, albo ustaw na ucho :)
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-11-17, 21:01   

Ja walczę z tym od pewnego czasu . Rozkminiamy temat z bardziej doświadczonymi. Dalej nie za wiele się zmieniło.Mam ciszej ale pod obciążeniem koło 2000 dzwoni. Słychać to najbardziej na 4biegu. Regulowałem na ciepło i na zimno. Ale nie chcę doprowadzić do sytuacji że podeprzeć mi zawory. Prawda taka że na zimno ustawiłem na 0,15 wydech a na ciepło miał 0,35. A to wiadomo że zanim ściągniesz dekiel to ostygnie. Teraz zrobiłem 0,10 na zimnym. Jeden z koników ma inny dzwięk, może w nim tkwi problem.Może to wina oleju bo Lotos to nie jakaś zabujcza jakość.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-11-17, 21:03   

[ Dodano: 2016-11-17, 21:04 ]
to nie wina oleju.Dźwigienka ma stukać,ale bez przesady.Musisz próbować
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-11-17, 21:15   

Nigdy nie miałem w żadnym sprzęcie takiej sytuacji. A nie chcę zajechać tego silnika. A jaki może być minimalny luz na zaworze żeby np przy -20 nie podparło go całkiem? Na czytałem się trochę na forum Forda Capri bo tam chłopaki też kumaci są, i tam robił gość doświadczenia z olejami i twierdzi że na niektórych mu dzwoni klawiatura a na innych nie
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
alientm 
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 184
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2016-11-18, 10:34   

Ja mam olej GM 10w40 - tani ale we wcześniejszych autach się sprawdzał.
Luz ustawiałem zgodnie z manualem i wartościami tam podanymi (na zimnym silniku), jakiś człek z warsztatu okolicznego powiedział mi że jeśli dalej dzwoni to żeby zrobić minimalnie mniejszy luz - czyli mniej niż mówi instrukcja - ale nie wiem czy to dobry pomysł.

Ja nie mam z tym żadnego doświadczenia. Póki co auto śmiga, silnik odpala, ciągnie ok - ale wiadomo jeśli tez zawory mogą mieć jakiś negatywny wpływ na późniejsze jego działanie lub trwałość to szkoda było by tak zostawić.
_________________
Samurai 1.3 (1992r), Lovells +2 cale, XTR 12000 speed, simex 235/70 i coś tam jeszcze.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-11-18, 18:20   

Można zmniejszyć w granicach rozsądku. Może zawias coś doradzi bo ma więcej praktyki i wytłumaczy jak chłopi
Te nk
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-11-18, 18:41   

Za duży luz powoduje klepanie i otwieranie zaworu w trochę mniejszym zakresie.Za ciasny i wręcz podparty grozi wypaleniem zaworu (nie domyka zawór i gorące gazy przeciskają się między zaworem i gniazdem )
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-11-18, 20:16   

A co w przypadku gdy na zimnym silniku wykasujesz luz całkowicie? Trochę zrobi się na ciepłym ale ile to nie wie nikt
A co powoduje taką sytuację? Wybity wałek rozrządu wybita przylgnia konika, prowadzenie konika , sam zawór czy co?
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-11-18, 20:51   

Zużywa się przeważnie dźwigienka.Nie ryzykowałbym ustawienia luzu na zero.Należy brać pod uwagę bezwładność części .
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2016-11-19, 05:36   

Ja mialem luzy na 0 i klepal jak diesel na.zimno :-)
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-11-19, 07:39   

Mierzone szczelinomierzem ? To jest tak,że jak w przypadku luzu na flanszy mostu-stuk jest spowodowany sumą luzów na klawiaturze.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Uh Lala 
mechanik



Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 03 Mar 2014
Posty: 581
Skąd: WWA
Wysłany: 2016-11-19, 10:23   

Zawiasie a czy Ty umiesz mi - laikowi - wytłumaczyć dlaczego jak temperatura wzrasta to luz się zwiększa? Zawsze wzrost temp kojarzy mi się z rozszerzalnością cieplną, co by tu miało się rozszerzać?
_________________
...Wilczyca...
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-11-19, 13:07   

z tym, że luz wzrasta to ponoć różnie jest, powołując się na wiedzę z motoforów i silników motocyklowych - różnie w zależności od typu silnika, jego chłodzenia i materiałów z jakich jest zrobiony. Generalnie coś się rozszerza bardziej od czegoś innego. Im różnica temperatur większa i materiały bardziej zróżnicowane tym zestaw gniazdo, zawór, podkładki/płytki, popychacze czy tam dźwigienki tym układ pracuje inaczej.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-11-19, 13:30   

Poza tym jak silnik jest zimny olej jest gęstszy i bardziej tłumi.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-11-19, 18:43   

W samuraiu akurat na ciepło luz się zwiększa.
Ustawiłem na ucho i jest lepiej. Na zimno całkiem cicho. Na gorącym dopiero koło 2000 i potem znów cicho. Ale co wymienić żeby było fabrycznie, całą klawiaturę? Zawias?
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-11-19, 18:54   

Jak na zimno ustawiłeś tak , że luz jest to tylko cieszyć się jazdą.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-11-19, 20:39   

Na zimno. sprawdzałem potem na ciepło i znów korekta na zimnym itd. Zajęło to trochę ale już nie drażni tak ucha
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
bialy bill 
nowicjusz
początkujacy



Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 30 Kwi 2014
Posty: 62
Skąd: Wilczopole
Wysłany: 2017-02-10, 21:04   

Pytanko. Jak ściągaliście pokrywę zaworów czy tak mieliście. Na 3 i 4 cylindrze po stronie ssącej zawory dosłownie stoją w oleju, między 3 a 4 nie widać łba śruby głowicy. Wiem że tam musi być olej ale nigdy nie spotkałem się że aż tyle
_________________
Złomek Matrix
https://goo.gl/photos/uMfFHycf3LbMDynq9
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2017-02-11, 00:57   

Cytat:
Zawias napisał(a):
olej powinien spływać do miski
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.