Wysłany: 2016-11-28, 17:24 Samurai 1.3 wtrysk odpala tylko na 1-2 sekundy.
Hey!
Wrzuciłem do swojego gaźnikowca 1.3 na wtrysku.
Wszystko poskładałem i silnik odpala, ale chodzi 1-2 sekundy i gaśnie.
Nie mam podłączonej sondy, ale doczytałem się, że samuraiowy komp radzi sobie bez tego.
Czy przyczyną może być nie podłączenie licznika?
Czy powinienem szukać czegoś w podciśnieniach i masach?
Z góry dzięki za pomoc, w istniejących tematach nie mogłem znaleźć odpowiedzi.
Tak, mam zewnętrzną pompkę 4 bar.
Wczoraj trochę kombinowałem-po odpaleniu nawet jak dam mu gazu i wrzucę go na obroty to gaśnie.
Wygląda to jakby komputer odcinał mu zapłon..
Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 520 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-29, 10:14
dragonus24 napisał/a:
Tak, mam zewnętrzną pompkę 4 bar.
Wczoraj trochę kombinowałem-po odpaleniu nawet jak dam mu gazu i wrzucę go na obroty to gaśnie.
Wygląda to jakby komputer odcinał mu zapłon..
No właśnie żadnych dodatkowych zabezpieczeń nie ma.
Z silnikiem kupiłem tylko wyciętą wiązkę do samego silnika i zastanawiam się czy czegoś tam nie brakuje.
Ale z drugiej strony wszystko w komorze mam podłączone i odpala i chodzi bardzo ładnie. Tylko za krótko :P
Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 520 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-29, 10:49
słychać kliknięcie przekażnika jak gaśnie? (to co słychać po przekreceniu stacyjki). Pompa zewnętrzna nadal chodzi jak gaśnie? No bo albo paliwo, albo iskra :)
Podobny przypadek miał znajomy. Po przeszczepie 1.6 16v auto zapalało i po chwili gasło. Podmiany kompów, sprawdzanie wszystkiego i lipa. Okazało się że uszczelka pod głowicą puściła. Mimo że przed przeszczepem silnik był sprawny. Więc możesz zweryfikować swój i pod tym kątem.
Problem częściowo rozwiązany-tzn. zmieniłem pompe paliwa i dałem grubsze przewody.
Teraz silnik odpala, ale od razu trzyma wysokie obroty ( 2-2,5 tys.) i po paru sekundach pracy chce gasnąć. Wtedy trzeba mu dodać gazu, ale tylko po kilkukrotnym, szybkim wciśnięciu i odpuszczeniu pedału wkręca się na obroty, żeby znowu pochodzić chwile na wysokich obrotach i spróbować zgasnąć.
Jakieś pomysły? Bo mi powoli kończy się motywacja :)
Pomógł: 19 razy Wiek: 39 Dołączył: 03 Gru 2010 Posty: 1476 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2016-12-07, 16:38
2 czy 2,5 tyś obrotów po odpaleniu to normalna sprawa bo tak działa ssanie w naszych autkach. Sprawdź zaworek który się wysuwa aby utrzymać pokrętło od przepustnicy w odpowiedniej pozycji. Druga sprawa sprawdź tps a trzecia sprawa sprawdź ustawienie zapłonu.
No i podmień kompa jak masz możliwość aby sprawdzić czy to nie przez niego.
Hey, dalej potrzebuje Waszej pomocy!
Aktualnie sprawa miewa się tak:
Jak odpale silnik(odpala elegancko), chodzi ładnie równo, ale od razu na wysokich obrotach i po 3-4 sekundach pracy gaśnie. Żeby nie zgasł muszę mu dodać gazu, ale nie jednostajnie tylko kilka razy powachlować przepustnicą. I wtedy znowu wkręci się na obroty, pochodzi kilka sekund, obroty zaczną spadać i zgaśnie..
Zmieniałem pompy paliwa, pożyczałem od kolegi czujnik halla, założyłem kompletny inny wtrysk z zaworkami i tps'em i nic. Zawsze te same objawy. Czy może to być problem kompa? Albo czegoś źle/nie podpiętego we wiązce? Wiązkę z silnikiem kupiłem niestety nie kompletną, wyciętą tylko pod sam silnik. Silnik mam nowszego typu z komputerem z 2 niebieskimi gniazdami (końcówka nru 80CGO).
Może ktoś z pomorskiego ma taki komputer i chciałby podłączyć mój na próbe? :)
Sprawdz jeszcze czujnik temp plynu chlodzacego. Mialem taki przypadek ze zalewalo paliwem i gasl, po wymianie czujnika ok. Jak jalowych nie trzyma moze silnik krokowy, czy silnik przpustnicy. Nie wiem jak masz rozwiazane obr jalowe.
A wszystkie podciśnienia podpięte ?? Nie jest żaden przewód przedziurawiony ?? I może za mocna pompa paliwa i go zalewa ??
Sprawdź jeszcze czy w żadnej kostce nie wypią się pin przy wpinaniu. Ja miałem taki przypadek tylko mi wtedy nie odpalał
Wszystkie przewody i podciśnienia są w porządku. Paliwo dostaje jak trzeba. W dodatku założyłem inny komputer (tak, te same numery) i co? I nie odpala w ogóle :) A na moim pali jak wcześniej...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum