Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Suzi // aktualizacja - nowe resory Mazura
Krespo 
nowicjusz



Dołączył: 15 Kwi 2017
Posty: 25
Skąd: Tychy
Wysłany: 2017-04-20, 00:31   Suzi // aktualizacja - nowe resory Mazura

Cześć :)

Na forum jestem nowy ale śledzę je od ponad 2 lat.
Jeżdżę Samuraikiem z 1993 roku wersją Santana.
Przez długi czas doprowadzałem je do stanu normalności czyli jakieś paski, oleje, krzyżaki. Tu jakieś gumki, pierdoły spod stodoły itp.

Maluszek został przeze mnie kupiony w całkowitym oryginale. I tak miało pozostać :mrgreen:

Długo nie wytrzymałem...
Pierwsze zmiany jakie przeprowadziłem to zamontowanie snorkela - kiedyś utopiłem mój samochód osobowy i mam jakieś takie przeczulenie... :D



Tutaj zdjęcie z Samuraikiem brata



Teren stawał się bardziej wymagający



Więc kolejną rzeczą było zamontowanie lepszych opon Fedima Extreme 225/75/15.



Samochód nabrał w końcu charakteru ale nie obyło się bez problemów - trzeba było wyciąć tu i tam aby się wszystko zmieściło bez przycierania.

Tak samochód stał wcześniej na zwykłych AT'kach



A tak po wymianie opon - przednie resory klapnięte na maxa...




Kolejnymi modyfikacjami było założenie lampy ledowej i dedykowanych uchwytów firmy IronTech ( bardzo polecam! ) - Świeci niesamowicie!
Do tego doszły dłuższe wieszaki +2" oraz jakieś chińskie gumy.
Odciągi od krzaków - dają bardzo fajnie rade.





Tak samochód wygląda na chwilę obecną



Kolejne modyfikacje to resory leśnik od Mazura +4cm oraz poszerzenia ala bushwacker.

Samochód będzie na bieżąco modyfikowany ale będę starał utrzymać się go w oryginalnym wyglądzie z lekkim zadziorem.

Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez Krespo 2017-05-03, 21:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
woodek 
zapaleniec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 256
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2017-04-20, 10:58   

Fajna furka. Jak pójdzie do góry to będzie się super prezentował.

Co do wyboru zawieszenia, zrób kalkulacje wszystkich części i porównaj jak wypadają w porównaniu z tuningowymi. Moze różnica w cenie nie będzie duża i warto dołożyć.

Co do bushwacker'ów to ładne. U mnie leżą już z pół roku czekając na montaż. Ale coraz częściej zastanawiam się nad pasem transmisyjnym. Za dużo jeżdżę w ciasnym, technicznym terenie. Jeśli już będziesz montował bushwacker'y to tylko i wyłącznie na plastikowe kołki, coś jak to http://allegro.pl/spinka-...6761282383.html Gdy zawadzisz poszerzeniem od drzewo to wyrwie spinkę i tyle. Spinka nie uszkodzi blachy i lakieru.
_________________
Samurai 90' Soft Top, JSA0SJ700********, 1.6 8v, 15x7 ET-25, Malatesta Kaiman 235/75R15, BodyLift 45mm, lovells + profender, alternator 180A, Escape EVO EWB, cdn.
 
     
querly 
nowicjusz


Dołączył: 24 Sty 2016
Posty: 41
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2017-04-20, 11:40   

Fajny , zadbany samochodzik :-) Czekamy na więcej zdjęć z prac i modyfikacji.
_________________
Santana 1.9 TD PSA, 1999/2000 rok, DHU XUD9T , pompa Bosch , 30 cali FEDERAL
 
     
zbuj_12 
stały bywalec


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 241
Skąd: Minsk maz
Wysłany: 2017-04-20, 13:03   

Jak wygląda sprawa z snorkelem nie masz kierunku miałeś przez to jakieś problemy
_________________
Samurai 1.9d bfg AT 30x,5x15 mazur wieszaki +2
 
     
RadioOp 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 88
Skąd: Świerklaniec
Wysłany: 2017-04-20, 16:30   

Boczne kierunkowskazy są wymagane tylko do ciągnięcia przyczep.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2017-04-20, 16:42   

RadioOp napisał/a:
Boczne kierunkowskazy są wymagane tylko do ciągnięcia przyczep.

hmm i producenci samochodów nie skorzystali by z takiej okazji by przyciąć koszty i przestać montować boczne kierunki w nowych samochodach? Coś mi się tu nie klei?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
RadioOp 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 88
Skąd: Świerklaniec
Wysłany: 2017-04-20, 16:52   

Bo zgodnie z prawem większość pojazdów jest przystosowana do ciągnięcia przyczep. Samuraj zresztą też ;-)
Z mojego kajecika mądrych cytatów:
Cytat:
Kierunkowskazów bocznych:
"Nie wymaga się, jeżeli długość pojazdu nie przekracza 6m i nie jest on przewidziany do ciągnięcia przyczepy; jeśli kierunkowskazy boczne maja wspólne źródło światła z kierunkowskazami przednimi, to dla zapewnienia dobrej widoczności mogą byś zamontowane dwa dodatkowe kierunkowskazy boczne"

Na pewno zgodnie z prawem nie będzie przeglądu gdy auto ma hak a nie ma kierunku.
 
     
zbuj_12 
stały bywalec


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 241
Skąd: Minsk maz
Wysłany: 2017-04-20, 16:57   

a naparawku uczyli mnie że musi być po 3 na stronę
_________________
Samurai 1.9d bfg AT 30x,5x15 mazur wieszaki +2
 
     
Krespo 
nowicjusz



Dołączył: 15 Kwi 2017
Posty: 25
Skąd: Tychy
Wysłany: 2017-04-20, 21:55   

woodek napisał/a:
Fajna furka. Jak pójdzie do góry to będzie się super prezentował.

Co do wyboru zawieszenia, zrób kalkulacje wszystkich części i porównaj jak wypadają w porównaniu z tuningowymi. Moze różnica w cenie nie będzie duża i warto dołożyć.

Co do bushwacker'ów to ładne. U mnie leżą już z pół roku czekając na montaż. Ale coraz częściej zastanawiam się nad pasem transmisyjnym. Za dużo jeżdżę w ciasnym, technicznym terenie. Jeśli już będziesz montował bushwacker'y to tylko i wyłącznie na plastikowe kołki, coś jak to http://allegro.pl/spinka-...6761282383.html Gdy zawadzisz poszerzeniem od drzewo to wyrwie spinkę i tyle. Spinka nie uszkodzi blachy i lakieru.


Już kupione. Właśnie dzisiaj otrzymałem kurierem nowe Leśniki od Mazura. Wyglądają konkretnie! Nie mogę się doczekać jak je założę. Ale najpierw amorki musze kupić jakieś.
Dzięki za rady. Jak kupię bushwackery to się odezwę ok? :)

Co do snorkela to nigdy nie miałem problemów przy policji lub na stacji diagnostycznej podczas przeglądu.
W sumie to mi to nie przeszkadza ale jednak jak zjeżdżam z ronda to zawsze się cykam, że samochód który czeka na wjazd nie widzi, że sygnalizuje zjazd z ronda.

[ Dodano: 2017-04-21, 01:31 ]
woodek napisał/a:
Fajna furka. Jak pójdzie do góry to będzie się super prezentował.

Co do wyboru zawieszenia, zrób kalkulacje wszystkich części i porównaj jak wypadają w porównaniu z tuningowymi. Moze różnica w cenie nie będzie duża i warto dołożyć.

Co do bushwacker'ów to ładne. U mnie leżą już z pół roku czekając na montaż. Ale coraz częściej zastanawiam się nad pasem transmisyjnym. Za dużo jeżdżę w ciasnym, technicznym terenie. Jeśli już będziesz montował bushwacker'y to tylko i wyłącznie na plastikowe kołki, coś jak to http://allegro.pl/spinka-...6761282383.html Gdy zawadzisz poszerzeniem od drzewo to wyrwie spinkę i tyle. Spinka nie uszkodzi blachy i lakieru.


Myślisz, że te plastikowe spinki dadzą radę utrzymać poszerzenia? nie będzie problemu z luzowaniem się ich?
 
     
woodek 
zapaleniec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 256
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2017-04-21, 09:07   

Spokojnie dadzą radę. Jak dasz na wkręty, to gdy zawadzisz np o drzewo, poszerzenie się odkształci i wyrwie wkręta(y). Jak dasz na śruby to może ci pogiąć błotnik. Na takie spinki są montowane plastiki w quadach. Są one właśnie po to aby nie kaleczyć elementów metalowych i nie pozwolić się połamać plastikowym.
_________________
Samurai 90' Soft Top, JSA0SJ700********, 1.6 8v, 15x7 ET-25, Malatesta Kaiman 235/75R15, BodyLift 45mm, lovells + profender, alternator 180A, Escape EVO EWB, cdn.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-04-21, 16:30   

Jednak leśniku. Na początku bedziesz zdziwiony że twardo. Wywal stabilizator jak jeszcze masz.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Krespo 
nowicjusz



Dołączył: 15 Kwi 2017
Posty: 25
Skąd: Tychy
Wysłany: 2017-04-21, 20:47   

Starscream napisał/a:
Jednak leśniku. Na początku bedziesz zdziwiony że twardo. Wywal stabilizator jak jeszcze masz.


Teraz tylko czekać, aż je zamontuje. Ale nie prędko z braku czasu :(
Borykam się z amortyzatorami. za choinkę nie wiem jakie...

Wyrzucenie stabilizatora da mi większy wykrzyż, czy coś jeszcze?
Są jakieś wady usunięcia stabilizatora?
 
     
woodek 
zapaleniec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 256
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2017-04-21, 22:28   

Jeśli chodzi o stabilizator, to zależy jak użytkujesz samca. Ma do dobrze śmigać w terenie, czy raczej to samochód na co dzień, a w teren tylko czasami. To samo pytanie musisz sobie zadać wybierając amortyzatory.
_________________
Samurai 90' Soft Top, JSA0SJ700********, 1.6 8v, 15x7 ET-25, Malatesta Kaiman 235/75R15, BodyLift 45mm, lovells + profender, alternator 180A, Escape EVO EWB, cdn.
 
     
Krespo 
nowicjusz



Dołączył: 15 Kwi 2017
Posty: 25
Skąd: Tychy
Wysłany: 2017-04-22, 01:03   

woodek napisał/a:
Jeśli chodzi o stabilizator, to zależy jak użytkujesz samca. Ma do dobrze śmigać w terenie, czy raczej to samochód na co dzień, a w teren tylko czasami. To samo pytanie musisz sobie zadać wybierając amortyzatory.


Samuraika użytkuję na codzień. Jest to moje jedyne auto. Ale nie wariuje nim na drogach, jeżdżę jak emeryt :D
Przy montażu resorów, usunę stabilizator i obaczę jak to się zachowa.
Jeśli będzie coś nie tak to zamontuje spowrotem :)
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2017-04-22, 01:34   

mi się urwało jedno mocowanie stabilizatora, to na poprzeczce ramy, zdjąłem i żadnej różnicy nie zauważyłem. Mam też leśniki i vitarowe amory na przodzie.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
lukawa 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 198
Skąd: Szklarska Poręba
Wysłany: 2017-04-22, 09:44   

"Bez stabilizatora jest lepiej w terenie", to trochę na wyrost powiedziane, bo przecież na trawersach robi się mniej stabilnie, można to naprawić dając dystanse na koła, zamiast stabilizatora. A większy rozstaw kół, to nie tylko większa stabilność, to także jeszcze większy wykrzyż :-P
 
     
Krespo 
nowicjusz



Dołączył: 15 Kwi 2017
Posty: 25
Skąd: Tychy
Wysłany: 2017-04-22, 09:48   

Panowie a spora bedzie różnica w wykrzyż bez stabilizatora? Gra warta zachodu?
 
     
lukawa 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 198
Skąd: Szklarska Poręba
Wysłany: 2017-04-22, 10:04   

spora :-D , warta, bo zachodu tam ni ma :mrgreen: odkręcasz 4 łatwo dostępne śruby i wyjmujesz stabilizator, a zrobisz to na parkingu bez lewarka.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2017-04-22, 10:28   

chyba 6 śrub :D
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-04-22, 21:46   

Ja mam samuraja na codzien nie ma stabilizatora, reduktor 4.16 i jazda ok. Trzeba sobie jasno powiedzieć że w tym aucie nie ma komfortu i jakie by sie nie założyło resory czy amortyzatory. Dla osoby która pierwszy raz jedzie to dramat. Dla nas coś się zmieni w 5%.
Do tego trzeba się przyzwyczaić i polubić.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.