Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Maj 2016 Posty: 88 Skąd: Świerklaniec
Wysłany: 2017-05-14, 18:29 [MiniPoradnik] Mechaniczna pompa paliwa z poloneza/malucha
W necie brak dokładnych danych, ale mi się udało to dziele się doświadczeniem.
Oryginalna pompka zaczęła mi rzygać, elektryk zepsuł się po tygodniu a pompka z poloneza jest o tyle fajna, że można ją regenerować.
Co potrzebne:
1.Pompkę z poloneza/małego lub dużego fiata (najlepiej z odpływem w pompie)
2.Prowadnicę popychacza z poloneza itd. (na zdjęciu biały element, już drastycznie skrócony).
3.Przyda nam się dystans pod pompę paliwa z tico, ale można go wykonać z starej pompy lub kawałka aluminium/bakielitu
4.Zawór z chińskiego motorka (wydechowy z silnika 139FMB pasuje p&p) - koszt 4zł nowy. Ja zastosowałem lekko skrzywiony (po kolizji rozrządu) bo takich mam wiadro.
5. 3 sztuki uszczelek - najlepiej te grubsze
Procedura:
1.Najlepiej stajemy przodem auta z górki, aby zminimalizować ogromny wyciek oleju Demontujemy starą pompę.
2.Obserwując popychacz z głowicy (wałek 6mm w górnej części gniazda) kręcimy wałem tak, aby popychacz był najbardziej wysunięty.
3.Skracamy zawór tak aby jego długość wynosiła ~33mm. Na ten wymiar trzeba zwrócić szczególną uwagę.
4.Skracamy bakielitową prowadnicę jak najmniej, ale tak aby dało się skręcić całość w następującej kolejności:
głowica-uszczelka-podkładka z tico-uszczelka-prowadnica z poloneza-pompa
W praktyce trzeba zostawić ok. 4mm i zeszlifować boki tak by weszły w dystans z tico.
5.Jeżeli skróciliśmy wszystko odpowiednio (po skręceniu nie została nam szpara pomiędzy elementami układanki) to kręcimy 3-4 razy wałem do sprawdzenia czy nic się nie blokuje.
6.Podłączamy przewody paliwowe.
Szybkie spostrzeżenia:
Szpilki z głowicy będą za krótkie, lecz wystarczy je lekko wykręcić i nie trzeba ich wymieniać. Pompa baaardzo szybko zasysa i pracuje zdecydowanie wydajniej od samurajowej. Pompa z Tico pasuje idealnie w gniazdo głowicy, ma popychacz w właściwym miejscu, jednak jest on zdecydowanie za długi (~3cm) można by go skrócić, jednak jest on z mocno kruchego materiału i nie wiem jak z spawaniem. Dodatkowo pompy z tico nie słyną z trwałości (szczególnie przy LPG). Pompy z poldka itd. są wmiarę nieśmiertelne...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum