Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
[MiniPoradnik] Mechaniczna pompa paliwa z poloneza/malucha
RadioOp 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 88
Skąd: Świerklaniec
Wysłany: 2017-05-14, 18:29   [MiniPoradnik] Mechaniczna pompa paliwa z poloneza/malucha

W necie brak dokładnych danych, ale mi się udało to dziele się doświadczeniem.
Oryginalna pompka zaczęła mi rzygać, elektryk zepsuł się po tygodniu a pompka z poloneza jest o tyle fajna, że można ją regenerować.

Co potrzebne:
1.Pompkę z poloneza/małego lub dużego fiata (najlepiej z odpływem w pompie)
2.Prowadnicę popychacza z poloneza itd. (na zdjęciu biały element, już drastycznie skrócony).
3.Przyda nam się dystans pod pompę paliwa z tico, ale można go wykonać z starej pompy lub kawałka aluminium/bakielitu
4.Zawór z chińskiego motorka (wydechowy z silnika 139FMB pasuje p&p) - koszt 4zł nowy. Ja zastosowałem lekko skrzywiony (po kolizji rozrządu) bo takich mam wiadro.
5. 3 sztuki uszczelek - najlepiej te grubsze


Procedura:
1.Najlepiej stajemy przodem auta z górki, aby zminimalizować ogromny wyciek oleju Demontujemy starą pompę.
2.Obserwując popychacz z głowicy (wałek 6mm w górnej części gniazda) kręcimy wałem tak, aby popychacz był najbardziej wysunięty.
3.Skracamy zawór tak aby jego długość wynosiła ~33mm. Na ten wymiar trzeba zwrócić szczególną uwagę.
4.Skracamy bakielitową prowadnicę jak najmniej, ale tak aby dało się skręcić całość w następującej kolejności:
głowica-uszczelka-podkładka z tico-uszczelka-prowadnica z poloneza-pompa

W praktyce trzeba zostawić ok. 4mm i zeszlifować boki tak by weszły w dystans z tico.

5.Jeżeli skróciliśmy wszystko odpowiednio (po skręceniu nie została nam szpara pomiędzy elementami układanki) to kręcimy 3-4 razy wałem do sprawdzenia czy nic się nie blokuje.


6.Podłączamy przewody paliwowe.

Szybkie spostrzeżenia:
Szpilki z głowicy będą za krótkie, lecz wystarczy je lekko wykręcić i nie trzeba ich wymieniać. Pompa baaardzo szybko zasysa i pracuje zdecydowanie wydajniej od samurajowej. Pompa z Tico pasuje idealnie w gniazdo głowicy, ma popychacz w właściwym miejscu, jednak jest on zdecydowanie za długi (~3cm) można by go skrócić, jednak jest on z mocno kruchego materiału i nie wiem jak z spawaniem. Dodatkowo pompy z tico nie słyną z trwałości (szczególnie przy LPG). Pompy z poldka itd. są wmiarę nieśmiertelne...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.