Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Wymiana osłony zbiornika paliwa. Są jakieś niespodzianki?
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-07-04, 15:02   Wymiana osłony zbiornika paliwa. Są jakieś niespodzianki?

Witam szanownych Klubowiczów, podczas ostatniej jazdy nieco naruszyłem - w zasadzie przeżartą już - osłonę zbiornika paliwa. Zamówiłem osłonę iron-tech, jak na aukcji:
http://allegro.pl/suzuki-...6872565037.html

Jak zauważyłem są na niej po dwa mocowania z tyłu i z przodu (tylne śruby już się kręcą a dziś będę "namaszczał" przednie). Jednakże nie bardzo widzę jak mocowany jest bak? Są tam pasy? Ma oddzielne śruby? Nie wiem czy po odkręceniu wszystkich mocowań bak na mnie nie zleci wraz z osłoną...

Jednocześnie zastanawiam się co ewentualnie można dodatkowo zrobić jak już tą osłonę zdemontuje - będzie lepszy dostęp do baku? Warto cos dodatkowo zabezpieczyć antykorozyjnie? Ostatnio przy pełnym zatankowaniu czuć było paliwo gdyż jeden z wężyków jest dość spraciały a "firmowy" zacisk już nie trzyma - spiąłem go "trytytkiem" póki co. Rozważam więc wymianę gumowych przewodów paliwowych - jak się zdejmuje bak i czy trzeba wszystko odpinać?

Z góry dzięki za pomoc.
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-04, 21:31   Re: Wymiana osłony zbiornika paliwa. Są jakieś niespodzianki

mrpaulo napisał/a:
Jednakże nie bardzo widzę jak mocowany jest bak? Są tam pasy? Ma oddzielne śruby? Nie wiem czy po odkręceniu wszystkich mocowań bak na mnie nie zleci wraz z osłoną...



zleci, bo jest mocowany na te same śruby.

Ja walczyłem tak:
minimum paliwa, najpierw odpięcie wszystkiego od strony wlewu, po zdjęciu maskownicy w bagażniku. potem pod zbiornik podnośnik 'żaba' i odkręcanie mocowań. U mnie na 4 śruby 3 oderwały nakrętki przyspawane do ramy. Wymieniłem na nowe śruby z nakrętkami.

Jak będziesz miał zdjęty zbiornik, to wymień sparciałe wężyki. Uważaj też, na sztywny przewód paliwowy - u mnie poprzedni właściciel go zmasakrwał, więc odciąłem blisko zbiornika i założyłem elastyczny. Jak będziesz miał zbiornik na wierzchu zastanów się nad wymianą pompy (o ile to wtrysk)

Możesz uczywiście spróbować nie odpinać i nie zdejmować zbiornka i sprytnie jakoś przytrzymać, podeprzeć i podmienić osłony, ale nie będzie to banał chyba.

Powodzenia!

(jak ja nie lubie wyjmować zbiornika, a robiłem to 3x :/)
_________________
szym
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2017-07-04, 22:29   

może pasami i podkładką styropianową dookoła całej budy spiąć :)
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-07-05, 06:21   

Dzięki za info. Miałem właśnie podobne obawy:) Pompę warto od razu wymieniać skoro obecna jest ok? Jaką pompę polecacie bo oryginał pewnie dość drogi...
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-05, 14:14   

mrpaulo napisał/a:
Dzięki za info. Miałem właśnie podobne obawy:) Pompę warto od razu wymieniać skoro obecna jest ok? Jaką pompę polecacie bo oryginał pewnie dość drogi...


Pytanie 'czy warto wymienić' jest trudne. Ja miałem zbiornik na wierzchu, nie wymieniłem i za półtora roku miałęm znów wyjmowanie :)

kupiłem taką:
https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Pompa-paliwa-uniwersalna-Vitara-1.6-i-8v-Samurai-1.3/1641

jeździ :)
_________________
szym
 
     
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-07-05, 14:27   

OK:))) to chyba dobry pomysł:)) Będzie trochę roboty ale warto zrobić i mieć na jakiś czas spokój... :)
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.