Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
korektor siły hamowania
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-09-22, 18:56   

czyli jak rozumiem kupie byle jaki korektor nie regulowany na z jednym wejsciem i jednym wyjsciem i bedzie dzialac a ten od przednich zaslepie tak?
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2017-09-22, 22:14   

jak kupisz byle jaki to są szanse, że będzie hamować byle jak... regulowany ma tę zaletę, że jedziesz na stację i ustawiasz tak jak ma być (bezpiecznie i skutecznie).
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-09-22, 23:01   

Nie ważne jaki, byle bokiem leciało.
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-09-23, 20:02   

Siemka.

Siedzę i się zastanawiam jak to jest z tym układem hamulcowym w samcu.

Na poniższym obrazku zaznaczyłem jak idą płyny w układzie. Czerwony wychodzi bezpośrednio z pompy i idzie przez rozgałęźnik do samego korektora i dalej płynie do hamulców z tyłu.

Niebieski płynie z drugiego slota w pompce i płynie przez rozgałęźnik do przednich hamulców nie mieszając się z czerwonym. Dodatkowo płynie także do korektora tylko po co ??

[img] [/img]

Czy jak zaślepię ten niebieski na wyjściu z rozgałęźnika tak żeby płyn nie leciał do tyłu i wstawię korektor z dwoma tylko otworami tak żeby płynął tylko przewodem zaznaczonym na czerwono, to to będzie działać przy hamulcach tarczowych z tyłu ?

 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2017-09-23, 20:56   

tutaj więcej obrazków i instrukcji. Zachęcam do montażu regulowanego korektora: http://blog.lowrangeoffro...g-Valve-Kit.pdf

Generalnie koncepcja jest taka jak piszesz, demontujesz "buypas" między sześciotnikiem a korektorem, zaślepiasz miejsce w sześciotniku a na wyjściu na tył dajesz korektor.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-09-23, 21:00   

a po co mi regulowany. Skoro działa dobrze w innym aucie to w samim też będzie dobrze działał
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2017-09-23, 21:15   

hmm to chyba nie do końca działa tak binarnie, korektor chyba jest dobierany do konkretnego układu hamulcowego i osiągów/mas/rozstawów/wyposażenia samochodu. W moim koromyśle jest np. fabryczny korektor, który reaguje na obciążenie paki, inaczej hamuje tył jak lecę na pusto inaczej jak dowalę drewna. Trzymam kciuki żeby Ci się udało, ale podtrzymuję rekomendację o regulowanym, markowym korektorze. Hamulce to kluczowy układ w mojej ocenie, zwłaszcza jak przerabiasz na tarcze.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-09-23, 21:28   

od 2 miesięcy jeżdżę bez tylnych hamulców :) gorzej być już nie może. Na mokrym asfalcie jest tak jak zimą na śniegu lekko hamujesz a przód blokuje i się ślizgasz.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2017-09-23, 21:34   

obawiam się, że może. Nie życzę Ci tego weryfikować. Co miałem do napisania w uzasadnieniu rekomendacji napisałem. Dalej pozostaje mi tylko trzymać kciuki za powodzenie akcji.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-09-24, 16:19   

Ten korektor z ostatniego obrazka jest git. Oczywiście pod warunkiem ze go wysterujesz tak jak fabryka, znaczy lacznik do gruszki dyfra na szczyt i poprzez sprezyne z popychaczem do korektora. Wez lepiej i sprobuj zalozyc dlawik z opla, jak juz chcesz testowac. Korektor regulowany jest drogi, ponadto wymaga troche praktyki w użytkowaniu. Do codziennej jazdy lepiej cos normalnego, a oryginalne sa niedostępne? Ten oryginalny uklad nie jest glupi.
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-09-24, 22:31   

Są dostępne ale ciężko trafić w działający. Mówimy oczywiście o używce w tym przypadku. Dobra dwa zaciski zregenerowane. W czwartek chyba próba montażu będzie :)
 
     
zawada 
mechanik



Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 670
Skąd: przysucha
Wysłany: 2017-09-24, 22:48   

yenko ja odpusciłem na razie reduktor i dałem trujnik widziałes na zdieciu
_________________
suzuki samuraj sj 410 Q DELUXE cabrio, 1985r. Spring,

https://plus.google.com/u/0/

https://www.youtube.com/c...gUqeWYcMp6jVqPA
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-09-27, 06:09   

Kurde, to trzeba otworzyc i popatrzec co go boli. Bo cos mi sie wydaje ze te korektory dostaja przecieku wewnątrz. Yenko, jak juz wyjmiesz denata z suki, wez mi go podeslij. Zobaczymy czy da rade ogarnąć.
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-09-29, 22:37   

jak cos to wysle
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.