Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Uszczelka przy kuli ? Panikować ?
alientm 
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 184
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2018-05-16, 19:45   Uszczelka przy kuli ? Panikować ?

Takie coś napotkałem dzisiaj podczas przeglądu auta, panikować ? Przestać jeździć ? Ewentualnie aby wymienić tą uszczelkę to dużo roboty ? Mam do wymiany łożysko z tej strony, z łożyskiem problemu raczej nie będzie ale nie mam wstępnie pojęcia jak dostać się do tej uszczelki, to moje pierwsze podejście do napraw w sztywnym moście przód...

_________________
Samurai 1.3 (1992r), Lovells +2 cale, XTR 12000 speed, simex 235/70 i coś tam jeszcze.
 
     
Arek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 185
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-05-16, 21:12   

Powodów do paniki nie widzę, ale aby to wymienić, trzeba całość rozebrać w drobny mak. Nie jest to trudna robota - maks. 2-3 godzinki z piwkiem w ręku, ale zaopatrz się w nowe uszczelki - filcową i gumową. Przyda się wymienić obie. U mnie lało się na potęgę co pół roku :(, a u Ciebie jeszcze całkiem sucho :)
_________________
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2018-05-16, 21:33   

Panikowac!!
Panika jest coool.
A poważnie, nowa uszczelka na tych kulach szybko skończy żywot w sposób podobny.
Znajdź temat o regeneracji kul i ogień.
Robota jest w miarę prosta i logiczną. Przy odrobinie zapału i samozaparcia można to zrobić bardzo dobrze we własnym zakresie.
Temat był szeroko opisywany.
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
alientm 
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 184
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2018-05-16, 21:49   

bulimierz napisał/a:
Panikowac!!
Panika jest coool.


Uszkodzenie tej uszczelki świadczy o tym że kula wymaga też regeneracji ? Czy bardziej chodzi o to że to jedna robota bo rozebrać trzeba całość ?
_________________
Samurai 1.3 (1992r), Lovells +2 cale, XTR 12000 speed, simex 235/70 i coś tam jeszcze.
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2018-05-16, 22:05   

Zazwyczaj tak, mało kiedy następuje zewnetrzne uszkodzenie tej gumy i filcu. Zresztą zdjęcie mówi samo za siebie. Korozją i wzery na powierzchni współpracującej z uszczelniaczem i zgarniaczem.
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2018-05-16, 22:37   

Na panikę dobre są ćwiczenia oddechowe. Jak już ogarniesz panikę, to na tę usterkę będzie dobra lektura tego tematu: http://samurai.org.pl/vie...BFyska+zwrotnic + manuala + pięknej instrukcji obrazkowej co i jak tutaj: http://blog.lowrangeoffro...Rebuild-Kit.pdf

Jak wszystko rozłożysz, to do sprawdzenia od razu tuleja ślizgowa przegubu w piaście i ja bym składał wszystko na nowych uszczelniaczach. No i zaopatrz się w tubę uszczelniacza typu Dirko/Reinzosil i smary do przegubów (kuli) i łożysk. Robota prosta, dobrze opisana tylko bywa brudna :/

Powodzenia. W razie ataku paniki w trakcie prac naszykuj sobie torebkę papierową i popracuj z oddechem przy jej pomocy. Będzie dobrze.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
alientm 
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 184
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2018-05-17, 09:28   

Dziękuję za odpowiedzi i pomocne linki.
Zamawiam części i na dniach zajmę się naprawą, w Vitarze kilka razy zmieniałem łożysko przód, widzę że jest pewna analogia w Samuraju, dam rade :
_________________
Samurai 1.3 (1992r), Lovells +2 cale, XTR 12000 speed, simex 235/70 i coś tam jeszcze.
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2018-05-17, 20:54   

Pamiętaj o woreczku z butaprenem, te ćwiczenia oddechowe znaczy :mrgreen:
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-05-17, 22:48   

dobrze że sam wspomniałeś o tych tulejach bo chłopina jak nie kupi od razu to za 3 miechy będzie panika na bank i żal, rozliczanie co źle zrobiłem, co mi za części wcisneli itd itp
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
alientm 
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 184
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2018-05-18, 07:31   

Starscream napisał/a:
dobrze że sam wspomniałeś o tych tulejach bo chłopina jak nie kupi od razu to za 3 miechy będzie panika na bank i żal, rozliczanie co źle zrobiłem, co mi za części wcisneli itd itp


Temat przerabiany w Vitarze, tuleja jest ta sama lub bynajmniej podobna, pamiętam że tam ze względu na jej cenę (no 3-4 lata temu), taniej było zastosować łożysko, wymagało to minimalnego przetoczenia piasty, samo łożysko to już kilka zł, zdawało egzamin.
_________________
Samurai 1.3 (1992r), Lovells +2 cale, XTR 12000 speed, simex 235/70 i coś tam jeszcze.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-05-19, 20:39   

z 70zł bo takie się trafiają szkoda roboty
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Joszi 
nowicjusz


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Sty 2018
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-05-19, 22:53   

Ja ostatnio to robiłem. Z własnego doświadczenia to bym wymienił jeszcze profilaktycznie łożyska zwrotnicy i ewentualnie uszczelniacz półosi. Groszowe sprawy, a jak rozebrane wszystko to warto wymienić za jedną robotą.
Warto też mieć przy robocie komplet łożysk i uszczelniaczy żeby potem po sklepach nie latać, a oddać do sklepu zawsze można

Tu masz link do cyklu filmików z składania przedniej zwrotnicy
https://youtu.be/TG9PeCmknEQ

Mi to dużo pomogło. Szczególnie patent ze szpilkami do zakładania tego filcu u gumy :)
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-05-20, 10:47   

LoeRangeOffRoad ma pdf z instrukcją jak to zrobić;)
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.