Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2012-08-21, 12:56
alternator jaki podpasować?
furman 
nowicjusz



Dołączył: 06 Lis 2013
Posty: 30
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2019-07-01, 20:46   

Cześć, odkopuję temat bo po przeczytaniu wszystkich postów nie znalazłem czego szukałem. Doradźcie proszę konkretnie co wsadzić w ori miejsce żeby starczyło prądu na windę a przy okazji żeby nie robić doktoratu ze ślusarki i elektryki ;) Może pojawiły się już jakieś mocowania jak te do vitary? https://radzikone.pl/mocowanie-alternatora-suzuki-vitara
 
     
alientm 
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 184
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2019-07-03, 08:00   

Ja mam wstawiony z Lanosa, nie jest jakoś spektakularnie mocny bo chyba 85. Wiem że nie wymagał przerabiania mocowania, jedynie jakieś podkładki doszły aby wyrównać pasek i zmiana koła na pasek. Od 4 lat jeżdżę na oryginalnym aku i tym altku, fakt że jedynie ambitna turystyka i wyciągarka zawsze przy tym zestawie dawała radę (również rajdy w klasie turystyk z windą)
_________________
Samurai 1.3 (1992r), Lovells +2 cale, XTR 12000 speed, simex 235/70 i coś tam jeszcze.
 
     
Phantom 
rozgadany


Dołączył: 30 Paź 2016
Posty: 79
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2019-07-29, 15:35   

sub napisał/a:
Obrazek


czyli gdzie podłaczyc kabelki z samuraja ???

przymierzam się do zmiany alternatora z lanosa



Ma ktoś podobny opis kostki w Samuraiu? Dziś przyszedł alternator z Lanosa ale niestety bez wtyczki.
Chcę sobie ukrócić robotę i nie szukać który kabel w Samuraiu za co odpowiada :)

Dzięki

EDIT


Dla potomnych :)
https://motoneo.pl/czesci-suzuki/suzuki-samurai-sj-758/Elektryka/Alternator/Alternator2/

[ Dodano: 2019-08-01, 13:13 ]
Cześć.
Przestudiowalem temat o alternatorze z lanosa. Alternator kupiony, dziś udało się na szrocie dorwać wtyczkę z lanosa. Powiedzcie mi proszę bo widzę nieścisłości. Tzn.
Wtyczka lanos ma 2 kable wystające ale chyba 3 piny- S(+) IG L (według oznaczeń znalezionych na www i na altku) W samuraiu kable są 2 i 2 piny. - IG i L.
Oczywiście w obu przypadkach B+ idzie na oczku do śruby.


Nie chce niczego poknocić wiec wole spytać.
Podpinać tak jak jest tzn IG w miejsce IG, L w miejsce L a ta S(+) olać czy jak?

[ Dodano: 2019-08-02, 17:00 ]
Przerosło mnie to chyba :( altek wsadzony. Podpięty. Sprawdzam napięcie na wolnych- 13,6V w porywach na 14V

Auto jakoś dziwnie zaczęło falować obrotami,silnik lekko zaczął się ruszać. A na końcu jak wyłączyłem kluczyk- silnik nadal chodził. Odpialem minus- dalej chodzi. Plus - dalej chodzi :cry: :shock:
 
     
furman 
nowicjusz



Dołączył: 06 Lis 2013
Posty: 30
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2019-09-04, 20:59   

W ramach ciekawostki, w odpowiedzi na pytania o opcję bez rzeźbienia, gotowy zestaw P&P z altkiem 105a prosto zza wielkiej wody :)
Jak ktoś ma za dużo pieniędzy, a nie chce się bawić to może skorzystać :)

http://stores.adventure-o...it-no-splicing/
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2020-02-28, 10:19   

Wpadły mi w rączki 2x alternatory z VW - pierwszy 021903026L 180A i drugi 045903023A 120A. Zastanawiam się którego wkladać do Samca i czy wogóle podejdą. Obydwa posiadając 2x piny -1 L (wzbudzenie) i 2 DFM - czyli sterowanie z CPU.

Idzie to jakoś obejść by nie altek nie był sterowany z komputera? Czy raczej sprzedawać dalej i szukać od omegi?
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2020-03-01, 20:12   

Jak maja L to powinno byc dobrze:)
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2020-03-03, 10:00   

Valkyr_87 napisał/a:
Wpadły mi w rączki 2x alternatory z VW - pierwszy 021903026L 180A i drugi 045903023A 120A. Zastanawiam się którego wkladać do Samca i czy wogóle podejdą. Obydwa posiadając 2x piny -1 L (wzbudzenie) i 2 DFM - czyli sterowanie z CPU.

Idzie to jakoś obejść by nie altek nie był sterowany z komputera? Czy raczej sprzedawać dalej i szukać od omegi?


To jest wyjście cyfrowe do komputera informujące o obciążeniu.
Powinno działać bez podłączenia.
https://www.gauss.com.br/...en/00000175.pdf

Wynalazek dla metroseksualnych samochodów naprawianych aktualizacją software :lol:
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2020-03-03, 10:23   

Dzięki Panowie :) uporam się z reduktorem i zacznę spawać mocowanie pod tego mniejszego :) Dam znać czy się udało
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.