Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Wymiana łożyska koła i uszczelniacza pół osi w tylnym moscie
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2020-12-31, 14:34   

Coś mi tu nie pasuje, jeśli łożysko jest dobrze dobrane i osadzone, to tarcza kotwiczna musi się dać normalnie przykręcić bez żadnego cięcia, dorabiania blaszek i ch** wie jakich guseł.
Po to jest to przetłoczenie w blasze tarczy, żeby tam wlazła bieżnia zewnętrzna łożyska, a tarcza dała się przydusić do mostu bez luzu, blokując jednocześnie bieżnię zewn. łożyska.
Te tłoczone blaszki na cztery śrubki są do innej konstrukcji tarczy (występowały np. w sj410), z resztą to imho lepszy wynalazek, ale nie panaceum na dziwne przypadki.
Dystansik, który wrzucił Sam, zakłada się w przypadku użycia łożyska z bieżnią wewnętrzną o takiej samej szerokości jak zewn.

@Wojtek - jeśli możesz wyjąć półoś bez zdejmowania tarczy kotwicznej, to albo miałeś tak oryginalnie, albo ktoś wyciapał tarczę, ale bez tej blachy na 4 śruby nic nie będzie trzymało łożyska.
Jak mniemam, @markoni ma akrurat to częściej spotykane rozwiązanie, gdzie tarcza kotwiczna trzyma łożysko i trzeba ją ściągać razem z półosią.
 
     
markoni7 
świeżak


Dołączył: 31 Gru 2020
Posty: 8
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2020-12-31, 16:41   

Dokładnie tak, żeby zdjąć blachę kotwiczą trzeba wyjąć półoś i zbić łożysko ponieważ otwór w blasze ma mniejsza średnicę niż średnica zewnętrzna łożyska. Co do wystawania to podfrezowanie na łożysko w pochwie ma niecałe 14mm szerokość łożyska 17mm stąd musi wystawać. Wydaje mi się, że w przypadku łożyska z bieżnią wewnętrzną szerszą niż zewnętrzną to ta wewnętrzna ma 17mm a zewnętrzna musi być ok 14mm żeby po wbiciu licowała z krawędzią pochwy lub delikatnie wystawała.
Cała ta sytuacja też mnie trochę zdziwiła ale myślę, że i tak muszę kupić łożysko z bieżnia wewn szerszą bo blaszki dystansowej nie dostanę, nie za bardzo rozumiem tylko zestawów z dodatkowym pierścieniem skoro mi wystaje na prawie 4mm to jak będzie jeszcze pierścień dystansowy to tarcza kotwicza będzie jeszcze dalej oddalona od pochwy, chyba że w tym zestawie łożysko jest węższe niż 17mm a sprzedający podają błedną informację.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2020-12-31, 20:28   

Bieżnia zewnętrzna ma mieć właśnie 17 mm.
Ja dalej nie rozumiem z czym dokładnie masz problem?
Próbowałeś to w ogóle poskręcać, czy jak zobaczyłeś, że bieżnia wystaje, to odpuściłeś?
Otóż wystaje, bo ma wystawać, a tarcza kotwiczna ma ją docisnąć i unieruchomić.
Łożysko z szerszą bieżnią wewn. ma szerokość owej bieżni bodaj 22 mm, zewn. zaś powinna mieć 17 mm.
Jeśli zamiast takiego łożyska chciałbyś założyć łożysko 6207, które ma obie bieżnie o szerokości 17 mm, to musisz dać pod łożysko wspomniany pierścień dystansowy.
W niektórych zestawach tylnej piasty faktycznie trafia się łożysko z szeroką wewn. bieżnią i pierścień dystansowy, mimo, że nie jest on w tym zestawie do niczego potrzebny. Najpewniej niektórzy producenci nie do końca rozumieją w czym rzecz.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-12-31, 21:07   

i ten dodatkowy pierścień może się później przydać.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
markoni7 
świeżak


Dołączył: 31 Gru 2020
Posty: 8
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2021-01-01, 10:54   

Problem polega na tym, że tarcza kotwicza z trudem dochodzi do pochwy (po dokręceniu 4 śrub) a wtedy łożysko się przestaje obracać(nie można kręcić półosią). W dalszym ciągu nie rozumiem co ma dawać pierścień dystansowy?
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2021-01-01, 11:28   

Napisałem wyżej - pierścienia używa się tylko przy montażu łożyska 6207 (z równymi bieżniami), do łożyska z szerszą bieżnią wewn. nie ma zastosowania.
A Ty to łożysko założyłeś właściwą stroną na półoś, bo może tu leży problem?
Trochę trudno mi wyobrazić sobie sytuację, że wymieniłeś zużyte łożysko na takie samo nowe i nagle nie da się tego poskładać.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2021-01-01, 13:13   

I czy aby pierścień zaciskowy dobrze siadł i dobity do samego końca?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
markoni7 
świeżak


Dołączył: 31 Gru 2020
Posty: 8
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2021-01-01, 13:52   

Usystematyzujmy bo pojawił się chaos.
Łożysko mam z równymi bieżniami, pierścień zabezpieczający dobity tak jak powinno być, ale on nie wpływa na osadzenie półosi bo tylko uszczelniacz na nim chodzi. Skoro podfrezowanie w pochwie jest 3mm węższe niż bieżnia łożyska to musi wystawać. Blacha kotwiczna jak się ją rękami dociśnie do łożyska to jeszcze brakuje jakieś 1,5mm śrubkami mogę ją dokręcić i praktycznie dochodzi do pochwy ale wtedy nie można obrócić półosi więc wychodzi na to że blacha kotwiczna przytrzymuje wewnętrzną bieżnię łożyska.

Nie zastosowałem pierścienia dystansowego bo go w zestawie nie miałem, ale zastanawiam się co on ma zmienić bo rozumiem, że powinien być nabity na półoś najpierw przed łożyskiem.[/b]
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-01-01, 14:17   

Jeżeli nie było tego cienkiego pierścienia ,to wcześniej trzeba było wymienić zestaw cały na taki z innym łożyskiem,albo na taki z pierścieniem.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2021-01-01, 16:37   

No to tak trzeba było od razu...
Łożysko 6207 bez dystansu nie będzie robiło, półoś wchodzi za głęboko i zapiera się o sworzeń satelitów, a jak dociągasz łożysko, to wszystko się kleszczy.
Właściwa kolejność w takiej sytuacji, to dystans → łożysko → pierścień zaciskowy.
 
     
markoni7 
świeżak


Dołączył: 31 Gru 2020
Posty: 8
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2021-01-01, 18:17   

Dzięki za informację, w końcu się dowiedziałem o co chodzi z pierścieniem i dlaczego półoś mi się blokuje.
Niestety do zdjęcia łożysko z tuleją i nabicie nowego zestawu.
A tak poza tym dla wszystkich Najlepszego w Nowym Roku
 
     
Wojteksk 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 140
Skąd: Klimkowo
Wysłany: 2021-01-02, 09:37   

Didymos napisał/a:

@Wojtek - jeśli możesz wyjąć półoś bez zdejmowania tarczy kotwicznej, to albo miałeś tak oryginalnie, albo ktoś wyciapał tarczę, ale bez tej blachy na 4 śruby nic nie będzie trzymało łożyska.
Jak mniemam, @markoni ma akrurat to częściej spotykane rozwiązanie, gdzie tarcza kotwiczna trzyma łożysko i trzeba ją ściągać razem z półosią.


U mnie tarcza kotwiczna przechodzi przez łożysko, na to przychodzi ta blacha z 4 śrubami i trzyma łożysko w pochwie (tak jak na rysunku który zamieściłem wcześniej)
 
     
Maciej G. 
świeżak
Początkujący



Wiek: 46
Dołączył: 02 Lis 2020
Posty: 16
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2021-09-18, 08:13   

Witam,

Mam dwa pytania może trywialne ale kto pyta nie błądzi:
1. Czy aby wyjąć pół oś tylną wystarczy odkręcić cztery śruby przy kole i cała wyjeżdża, czy są jakieś dodatkowe zabezpieczenia ?
2. Czy aby wyjąć pół oś trzeba spuścić olej z mostu ?

Z góry dzięki za odpowiedzi :-)
_________________
SUZUKI SAMURAI 1.9 TDI
 
     
Wojteksk 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 140
Skąd: Klimkowo
Wysłany: 2021-09-18, 10:21   

ad 1. Te co trzymają tarcze kotwiczną i powinno wyjść (element 10): https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Suzuki&ssd=%24%2AKwGIvK3Jy_PpxNKN-4yQoNDE5OP9jIOOj52EnNvc2dTe-42K1djAjMXL1Ij7jYrW1cAAAAAA9x3WRQ%24&vid=10&cid=1421&uid=68520&q=

ad2. Nie trzeba i tak jak podlewarujesz to przeleje się na drugą stronę, ale warto zobaczyć czy to jeszcze olej jest :P
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-09-19, 11:13   

Jak łożysko poleciało to opiłki mogły dostać się do oleju, więc nie oszczędzam i wlewam nowy.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.