Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
reduktor -meydey ;/
kaczmarr_ 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 180
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2011-01-11, 00:28   reduktor -meydey ;/

Mam problem.. Jak kupowalem suke nie zauwazylem tego problemu.. Otoz od3dni suka stoi w garazu i jest doprowadzana do stanu uzywalnosci..
Poprostu rozchodzi sie o reduktor.. 4L i N latwo na nim wrzucic ,jednak jak chce zalaczyc 4H to wogole nie chce wrzucic takowej pozycji -cos blokuje wajche

Wydaje mi sie ze juz gdzies czytalem o tym post ale nie moge znalezc..
Mogli byscie powiedziec co mu dolega? -albo wkleic odnosnik do odpowiedniego tematu..
 
 
     
lokoktentek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 165
Skąd: warszawka
Wysłany: 2011-01-11, 10:22   

http://samurai.org.pl/vie...&highlight=#987
_________________
SPOA, wieszaki 15cm, BMW powered - 160hp, 32"
 
     
Myszon 
niby że szefo


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 868
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2011-01-11, 10:24   

Może po prostu nie wiesz jak włączyć 4L. Jak kupiłem samuraia to tez mi nie chciało 4L wchodzi a dlaczego? a no bo pchałem wajchą na siłe do przodu a to trzeba w prawo i do przodu:) (najpierw oczywiście 4H trzeba do tyłu).

Sprawdź sobie. Jeśli jednak dobrze wszystko robisz to może dźwignia lewarka jakimś sposobem się wykrzywiła czy coś i blokuje ci np. o element karoserii.
Ostatecznie masz coś uszkodzone w reduktorze.
_________________
Suka 1.6 16V Kajman 31", 5,125, Springi, DW 10000lbs, sprzęgło FSO Dron Kielce
 
     
kaczmarr_ 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 180
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2011-01-11, 15:24   

Heh.. umiem zalczyc 2H 4H i 4L ;) -to ze ma msamuraika od paru dni to nei znaczy ze nigdy nim nie jezdzilem ;)

Czasami dziala normalnie plynnie reduktor ,a czasami wlasnie zakleszczy sie i przelaczyc mozna tylko miedzy 4H i N :/

lokoktentek napisał/a:
jesli dźwignia w reduktorze staneła Ci tak że nie można jej ruszyć to na 99% przeskoczyła Ci dźwignia pomiędzy wodzikami. Można to naprawić na upartego nawet w środku pola. Chodzi o to że dźwignia siedzi w reduktorze w takim kulistym łożu. jeśli ta podkładka z tworzywa jest zużyta albo uszkodzona to wtedy dźwignia nie wybacza niedokładnego wrzucenia biegu. Jeśli się zablokuje to trzeba się dostać od góry zdejmując mieszek, potem z same dźwigni okrągłą gumkę która ma taki sprężynujący zacisk na reduktorze a potem od góry widać taką okrągłą blaszkę. Można ją złapać szczypcami albo śrubokrętem jednym albo dwoma, wcisnąć i przekręcic w kierunku lewym (tak jak byś wyciągał żaróweczkę w tylnej lampie) to Ci wyjdzie razem ze sprężyną dużą i wtedy wyjdzie dźwignia i zobaczysz wodziki. trzeba ustawić je śrubokrętem tak żeby dziurki w nich się pokrywały i wtedy wsadzić dzwignię i zablokować tą blaszką ze spręzyną.
Jeśli raz Ci się tak stało to pewnie stanie się znowu i jedyne o czym musisz pamiętać to żeby nie szarpać się z dźwignią tylko delikatnie i dokladnie wrzucać przełożenia.


o to mi chodzilo ,podziewkowal ladnie! ;-)

[ Dodano: 2011-01-13, 08:57 ]
Dziwna sprawa..

Wczoraj chcialem "ustawic" wodziki w reduktorze sposobem podanym przez lokoktentek'a ale przed sama operacja raz jeszcze sprobowalem przerzucic napedy.. I mila niespodzianka -wajcha chodzi juz normalnie..
Moziliwe zeby to pomogla sama wymiana oleju w reduktorze (z godz wczesniej oleje we wszystkie zmienailem -tego z reduktora jak by brakowalo i byl juz grafitowy)

Czuc tak jak by miedzy roznymi "biegami" o cos w srodku chaczyla (z leciutenkim oporem przerzuca napedy) dodatkowo zauwazylem ze podczas zmiany napedu lewarkiem ,wal miedzy reduktorem ,a skrzynia czasami robi maly obrot

Czy to by wskazywalo na ostatnia prosta zycia redukotra??? :cry:
 
 
     
Tomkoski 
rozgadany


Wiek: 46
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 99
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2011-04-30, 15:15   

Witam

Walczę z tym tematem dzisiaj.


Zdjąłem pokrywę od lewarka reduktora i przejechałem się po okolicy.

Zdziwiło mnie to, że zarówno na 2L i 4L kręci się wał napędzający przednią oś.
Tak chyba nie powinno być.
Nie mam manualnych sprzęgiełek z przodu tylko zabieraki.

Czy to znaczy, że mam cały czas włączony napęd na 4 koła. ( chociaż czuję,że lewarek od reduktora wskakuje na 2L i gaśnie lampka 4L na desce) ?

I drugi problem:
Rozkręciłem już wszystko ale nie mogę wyciągnąć lewarka od reduktora.
Coś trzeba gdzieś wcisnąć - czy jak?
_________________
Pozdrawiam
Tomkoski

tel. alarmowy 508-200-488
www.picasaweb.google.com/Tomkoski78
SUZUKI SAMURAI 1994R. ciężarówka - 2 osobowy
 
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-04-30, 15:37   

trzeba wcisnąć i przekręcić tą blaszkę co jest pod gumą... nie ma czegoś takiego jak 2L, to normalne, że przedni wał się kręci cały czas jak nie masz sprzęgiełek tylko zabieraki.
Napędy mają się przerzucać z lekkim oporem to też jest normalne. :roll:
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Tomkoski 
rozgadany


Wiek: 46
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 99
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2011-04-30, 16:33   

slavok napisał/a:
trzeba wcisnąć i przekręcić tą blaszkę co jest pod gumą... nie ma czegoś takiego jak 2L, to normalne, że przedni wał się kręci cały czas jak nie masz sprzęgiełek tylko zabieraki.
Napędy mają się przerzucać z lekkim oporem to też jest normalne. :roll:


OK sam dopiero zrozumiałem, że piszę głupoty. Oczywiście że się kręci ;-)


Pod autem tego nie zrobię.
Reduktor zrzucony na dół.
Jak odpiąć linkę, która wchodzi do reduktora ??
_________________
Pozdrawiam
Tomkoski

tel. alarmowy 508-200-488
www.picasaweb.google.com/Tomkoski78
SUZUKI SAMURAI 1994R. ciężarówka - 2 osobowy
 
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-04-30, 17:10   

wykręcić śrubkę która jest w obudowie zaraz pod linką i wyciągnąć.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Tomkoski 
rozgadany


Wiek: 46
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 99
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2011-04-30, 17:15   

Tak myślałem, że ta śrubka blokuje.
Wykręciłem ją i nic.

Poleje WD40 i poczekam.

Klucz 8 za mały, a 9 za duży, żeby wykręcić linkę.
Wogóle się pancerz nie obraca.
_________________
Pozdrawiam
Tomkoski

tel. alarmowy 508-200-488
www.picasaweb.google.com/Tomkoski78
SUZUKI SAMURAI 1994R. ciężarówka - 2 osobowy
 
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-04-30, 17:35   

powinna bez problemu linka wyjść... a po co ten reduktor rozkręcasz ?
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Tomkoski 
rozgadany


Wiek: 46
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 99
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2011-04-30, 18:18   

Załącz mi tylko 2H i 4H.
Nie wchodzi 4L.

W poniedziałek jade na rajd i myślę, że 4L się przyda.

P.S. Nie wiem, czy to prawidłowe, ale lewarek mi się obraca wokół własnej osi o 180 stopni.
_________________
Pozdrawiam
Tomkoski

tel. alarmowy 508-200-488
www.picasaweb.google.com/Tomkoski78
SUZUKI SAMURAI 1994R. ciężarówka - 2 osobowy
 
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-04-30, 18:24   

nieprawidłowe ;) nie brakuje ci czasem takiej podkładki pod lewarkiem ? no i powinieneś mieć w obudowie reduktora z 2ch stron bolce.
http://youtu.be/cph5q1pY6Fc obczaj ten filmik.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Tomkoski 
rozgadany


Wiek: 46
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 99
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2011-04-30, 19:25   

Nie mogę wyciągnąc lewarka, więc nie wiem co jest po nim.

Daję spokój na dzisiaj.

Skręcam wszystko spowrotem.

Dzięki za pomoc.

Za 2 tygodnie się tym zajmę.
_________________
Pozdrawiam
Tomkoski

tel. alarmowy 508-200-488
www.picasaweb.google.com/Tomkoski78
SUZUKI SAMURAI 1994R. ciężarówka - 2 osobowy
 
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-04-30, 19:27   

wciskasz tą tulejkę i przekręcasz, ja to robię z reduktorem w samochodzie przez tą szczelinę w nadwoziu albo ktoś to u ciebie zespawał albo coś robisz źle bo to nie możliwe by tego nie wytargać.
Jak wy te samochody kupujecie by takich podstawowych rzeczy nie sprawdzić przed zakupem.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Prokus 
nowicjusz
Jan Palony



Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 61
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2011-05-09, 19:13   

dzis własnei złorzyłme swój reduktor bo wymieniałem wszystkie łozyska. tam gdzie wchodzi wajcha są takie dwa bolce po bokach które zapobiegaja obracaniu sie wajchy do okoła.a pod tym taka tulejka po ktróej chodzi główka od drążka. być moze ta tulejka cie sie zużyła i drążek wpadł za głęboko i sie obrócił. skoro twiedzisz ze drążek obraca ci sie o 180 stopni to zjemij ta blaczke która trzyma drazek przez obrócenie jej. tam bedzie spręzynka i zobacz czy te dwa bolce wewnątrz po obu stonach są w wycięciach od główki drążka. jak nie to spróbuj lekko cignąć wache do góry obracajać ją. możliwe że te dwa bolce plokują drązek przed wyjściem bo jest w złej pozycji, lekko obrócony.
 
 
     
Tomkoski 
rozgadany


Wiek: 46
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 99
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2011-05-09, 23:09   

Prokus napisał/a:
być moze ta tulejka cie sie zużyła i drążek wpadł za głęboko i sie obrócił.


tak włąśnie myślę.

Już odstawiłem auto do mechanika. Niech on się męczy.

Za dużo rzeczy się popsuło (reduktor, sprzęgło, rozrusznik, głowica-olej leci), żeby robić pod chmurą bez kanału.
_________________
Pozdrawiam
Tomkoski

tel. alarmowy 508-200-488
www.picasaweb.google.com/Tomkoski78
SUZUKI SAMURAI 1994R. ciężarówka - 2 osobowy
 
 
     
Prokus 
nowicjusz
Jan Palony



Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 61
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2011-05-10, 22:22   

jak niemasz warunków to pewnie.
ja dziś załozyłem swój i jestem lekko zawiedziony. niewymieniłem wszystkich łozysk dwa wydawały sie okej i je zostawiłem i teraz gwiżdże mi reduktor.
chciałem zaoszczędzic i wyszła dupa. bede musiał go zwalić i wymienic jeszcze te dwa.
 
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2011-05-10, 22:24   

Tak to jest jak próbuje się zaoszczędzić a potem nakłada się roboty i kasy .. wiem coś o tym :-D
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-05-11, 11:20   

gwizdać mogą też igiełkowe i z tym już nic nie zrobisz, łożyska kulowe natomiast warto wymienić wszystkie bo zaoszczędzisz 40zł na dwóch a później okazuje się, że pod obciążeniem wyją i trzeba zrzucać wszytko jeszcze raz.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Prokus 
nowicjusz
Jan Palony



Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 61
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2011-05-27, 00:04   

wyć nie wyje. zadnych wibracji na drązku. biegi wchodzą pięknie. tylko gwizda sobie. w zakrsie prędkości od 40 do 70.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.