Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 289 Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-11-29, 16:01
No i niestety u mnie też pojawił się ten problem - silnik odpala, wchodzą obroty standardowo ~2k, po zagrzaniu gaśnie, próba ponownego uruchomienia - odpala i po jakiejś sekundzie gaśnie. Po odczekaniu kilku minut można odpalić, ale po zagrzaniu znowu to samo. Objawy zarówno na benzynie, jak i na gazie. Raz na kilka odpaleń po zagrzaniu obroty spadają do tych 800 i działa stabilnie.
Check engine pokazuje 12, czyli brak błędów.
Pacjent to 1,3 na wtrysku, gaz jakieś BRC II generacji.
Jak dotąd nie było z nim żadnych większych problemów, poza lekkim wyciekiem płynu chłodniczego. Świec jeszcze nie zdążyłem sprawdzić.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 289 Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-11-29, 16:16
Filtr paliwa w stanie nieznanym, ale to odrzucam jako główną przyczynę, bo te same objawy są na gazie - a tam filtr wymieniany ze 3-4k km temu.
Luz na zaworach regulowany z 5k km temu.
Świece również w stanie nieznanym - dopiero jutro albo w czwartek będę miał możliwość wykręcić. Ale gdyby to była wina świec, to nie odpalałby w ogóle, albo nie palił na któryś cylinder - chyba, że źle myślę?
No i niestety u mnie też pojawił się ten problem - silnik odpala, wchodzą obroty standardowo ~2k, po zagrzaniu gaśnie, próba ponownego uruchomienia - odpala i po jakiejś sekundzie gaśnie. Po odczekaniu kilku minut można odpalić, ale po zagrzaniu znowu to samo. Objawy zarówno na benzynie, jak i na gazie. Raz na kilka odpaleń po zagrzaniu obroty spadają do tych 800 i działa stabilnie.
Check engine pokazuje 12, czyli brak błędów.
Pacjent to 1,3 na wtrysku, gaz jakieś BRC II generacji.
Jak dotąd nie było z nim żadnych większych problemów, poza lekkim wyciekiem płynu chłodniczego. Świec jeszcze nie zdążyłem sprawdzić.
Ma ktoś może jakiś pomysł, co mogło paść?
mam dosłownie to samo , z tym że u mnie po odpaleniu mogę przejechać nawet całe miasto , zgaszę pod blokiem i nie moge odpalić , dopiero za 3 razem , albo za drugim bez reguły ruszę 3 metry i gaśnie jakby z kluczyka wyłączony oczywiście kontroli się palą itd. wszystko zrobione ostatnio pełen serwis ze świecami filtrami rozrządem , też ma LPG system ;) na gazie i paliwie to samo.
_________________ USŁUGI GEODEZYJNE 669-704-760 (tylko w sprawach geodezyjnych)
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 782 Skąd: Gliwice
Wysłany: 2011-11-29, 18:53
Sprawcie cewke bo te objawy to o tym mowia :-Pbo jak cewka jest jeb....ta to jak jest zimna to bedzie wszystko chodzilo a jak sie nagrzeje to dupa ja to przerobilem juz w innych autach ja bym od tego zaczol cewka to taka kuu....
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 289 Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-11-29, 21:39
Ma ktoś może w takim razie pożyczyć taką cewkę na sprawdzenie z okolic Krakowa?
Ewentualnie do sprzedania jakąś 100% pewną, już niekoniecznie z Krakowa?
Nie chciałbym kupić od handlarza kolejnej niesprawnej i tym samym wykluczyć z kręgu podejrzanych elementów...
Idąc tropem zapłonu - może to być kwestia kopułki i palca rozdzielacza? Jeśli dobrze pamiętam, to również nie ruszałem ich od zakupu samochodu, więc może wymienię od razu.
Ma ktoś może w takim razie pożyczyć taką cewkę na sprawdzenie z okolic Krakowa?
Ewentualnie do sprzedania jakąś 100% pewną, już niekoniecznie z Krakowa?
Nie chciałbym kupić od handlarza kolejnej niesprawnej i tym samym wykluczyć z kręgu podejrzanych elementów...
Idąc tropem zapłonu - może to być kwestia kopułki i palca rozdzielacza? Jeśli dobrze pamiętam, to również nie ruszałem ich od zakupu samochodu, więc może wymienię od razu.
ja obstawiam 3 elementy : cewkę , moduł ten przy cewce lub czujnik halla ten w aparacie zapłonowym . Tylko jak sprawdzić który z nich ?
_________________ USŁUGI GEODEZYJNE 669-704-760 (tylko w sprawach geodezyjnych)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 289 Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-12-03, 15:36
Dzisiaj zdechł już całkowicie - nie odpala nawet, jak jest zimny
Profilaktycznie wymieniłem świece, bo nie były już najciekawsze, ale iskra była nawet na starych. Na kablach przebicia też chyba nie ma.
Błędów dalej nie ma.
Po którymś kolejnym nie-odpaleniu wykręciłem świece, wyraźnie czuć zapach benzyny, ale nie wygląda, żeby była zalana.
Ma ktoś może pomysł, co sprawdzać dalej?
Pomógł: 54 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 2449 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-12-03, 21:05
Jeżeli czuć paliwo ...Iskra może być,ale jak cewka pada to nieregularna .Radzę podmienić na próbę.Nie wykluczone też ,że aparat zapłonowy fiksuje.Może być czujnik Hala -silnik na wtrysku.
u mnie na razie się poprawiło , nie wiem czy to było to ale poprawiłem masę przy komputerze . mam go przeniesionego trochę wyżej i nie jest przykręcony do grodzi ... może to to bo dziś jeździłem cały dzień i wczoraj trochę i jest OK, ale jak to mówi mój kolega mechanik w takich sytuacjach ... " mojej babce przed śmiercią też się polepszyło" ;) , więc zobaczymy.
edit: dziś 15-12-2011 już zdechł całkowicie , nie zapala , sprawdziłem ... brak iskry :( ... zakupiłem od razu moduł i cewkę ... jak dojdzie z alledrogo i wymienię to dam znać .
edit2: no i klapa , moduł z cewką przyszedł w takim stanie jak mój ;( , nadal brak iskry ...
edit3: no i sukces ! wszystko było w porządku tylko mi się komputer wypiął ... mogłem sobie iskry szukać ;) . wszystko przez gościa który mi w lato montował snoorkel i przeniósł w inne miejsce komputer , nie dopiął dobrze wtyczki i się wypięła teraz , a ja zdążyłem już dwa komplety cewek i modułów kupić ....
_________________ USŁUGI GEODEZYJNE 669-704-760 (tylko w sprawach geodezyjnych)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum