Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Problem z grzaniem się silnika
wojtassj
stały bywalec
Samurai 1.6 TD



Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 180
Skąd: Dębno
Wysłany: 2011-06-21, 13:42   

Po to robi się SWAPA, żeby właśnie zastąpić to piłowanie silnika benzynowego w terenie na rzecz spokojnego klekotania ;-)
Tam gdzie benzynę trzeba było piłować tam dieselkiem prawie bez gazu przejedziesz :lol:

Poprzednio w tym terenie co jeździłem i musiałem piłować gaźnika, żeby przejechać to spalałem ok 20l benzyny, teraz w tym samym terenie spokojnie 5l oleju napędowego wystarcza :-P
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-06-21, 13:44   

joj a ty jezdzisz na placzacym benzyniaczku 1.3?
wojtass- 5l? :shock:
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-06-21, 15:13   

joj napisał/a:
ale do Swapa dajesz mocny silnik, a nie płaczącego diesielka o mocy takiej samej jak 1.3... 8-)


poczekaj smyku i poszukaj mocnych swapów na allegro z pouwalanymi półosiami
_________________
I've got nothing but time
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-06-21, 15:40   

ze ma tyle samo koni-to dobrze, wiadomoz, ze teoretycznie wszystko powinno chodzic bez obrywania czegokolwiek. Co z tego, ze wrzucisz wiecej konikow jak trzeba modyfikowac pozostałość. Skoro starcza silnik 1.3, tym bardziej z innym(lepszym :mrgreen: ) momentem obrotowym bedzie sprawdzal sie dieselek- i co wojtass pisal-spalanie to bajka :-P

ilio wie co mówi
smyku jeden :mrgreen:
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-06-21, 16:50   

albert napisał/a:
ze ma tyle samo koni-to dobrze, wiadomoz, ze teoretycznie wszystko powinno chodzic bez obrywania czegokolwiek. Co z tego, ze wrzucisz wiecej konikow jak trzeba modyfikowac pozostałość. Skoro starcza silnik 1.3, tym bardziej z innym(lepszym :mrgreen: ) momentem obrotowym bedzie sprawdzal sie dieselek- i co wojtass pisal-spalanie to bajka :-P

ilio wie co mówi
smyku jeden :mrgreen:



albert bracie wiesz co mówisz


patrząc na Sj i Samuraia historycznie to żaden seryjny silnik nie miał więcej niż 90 KM a silniki mocniejsze były hamowane .

Cała walka to ten samochodzik to jego masa, ma być lekki jak piórko

Wynika to z delikatniej konstrukcji Samuraja który nie potrzebuje dużej mocy do jazdy w terenie .
Brak mocy nadrabiany jest zmianą przełożeń w reduktorze i małymi kółeczkami 205/70R15.

Jesli to co napisałem wydaje się być bzdurą polecam montaż mocniej benzyny przynajmniej 136Km
np. Omega 2.0 16V ze skrzynią i założenie dużych kół np. 31"

ciekawe gdzie się --- podzieje moment obrotowy na odcinku koło zamachowe - sprzęgło - krzyżak wału -reduktor - krzyżak - gruszka mostu - półoś - przegub - koło ?

tyle wstępu
_________________
I've got nothing but time
Ostatnio zmieniony przez tytus 2011-06-22, 16:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
punix 
zapaleniec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 289
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-06-21, 17:17   

Tak z ciekawości - który silnik miał 90KM? :-)
Zawsze mi się wydawało, że najmocniejsze były wersje z końca produkcji z silnikiem z jimniego (80-80KM).
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-06-21, 17:38   

punix napisał/a:
Tak z ciekawości - który silnik miał 90KM? :-)
Zawsze mi się wydawało, że najmocniejsze były wersje z końca produkcji z silnikiem z jimniego (80-80KM).


W Samuraiu

1905cm TD - 63KM od PSA orginalnie 90 KM

i

1870cm D - 64KM od Renault
_________________
I've got nothing but time
 
     
wojtassj
stały bywalec
Samurai 1.6 TD



Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 180
Skąd: Dębno
Wysłany: 2011-06-21, 21:26   

Ludzie....

czy już każdy post na tym forum musi się kończyć nie dość że odbiegnięciem od tematu to jeszcze kłótnią???

temat "grzanie silnika" a koledzy piszą o włosach na klacie...żenada.
Szkoda ludzi którzy znają się na rzeczy ale niestety na tym forum nie ma dla nich miejsca...
Dobrze, że zakładają swoje fora..
Ostatnio zmieniony przez wojtassj 2011-06-21, 22:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-06-21, 23:41   

ilio daj na luz, wiadomo masa to zaleta, ale kto np w terenie jezdzi na wspomnianych przez ciebie oponach 205/70,chyba ze zobaczyc jak marchewka rosnie na ogródku
daj benzyniaka 136 i urywaj polosie po 2 wyjezdzie, no chyba ze wzmocnisz je ale to nastepna przeróbka
zeby nie mącic- kazdy ma swój rozum i zrobi jak uwaza. Zalozylem dieselka bo wiem co sami111 robi tym silniczkiem w terenie, gdzie seryjne autka zostaja w tyle. To moja ocena i nie zamierzam sie kłocic, Twoja opinia moze byc inna i oto chodzi. Byloby nudno zeby kazdy z kazdym sie zgadzal
5 l w terenie to rzeczywiscie malo ale spokojnie 8-max 9, wiecej nie wezmie

ilio pije browara za Twoje zdrowie :!: :mrgreen:
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
joj
[Usunięty]

Wysłany: 2011-06-22, 00:32   

albert napisał/a:
5 l w terenie to rzeczywiscie malo ale spokojnie 8-max 9, wiecej nie wezmie

a widzisz :-D , i o to mi chodziło... każdy czasami bajki tu powiada, a inni wtajemniczeni to powielają i legendy rosną w siłę.
Szczególnie popularnym staje się wkładanie słów w czyjeś usta, mówicie coś o benzyniakach rzędu 100KW, a czy ja użyłem takiego określenia? Więc po co ta dyskusja. Na 1.3 od Swifta 66KW daje radę i to wystarcza na spokojną jazdę po terenie, mocniejszy silnik? To nie znaczy, że ma to być V6, ale ze spokojnym kierowcą i to da radę.

ktoś rzucił denne pytanie, niesprecyzowane, a stado wygłodniałych na punkcie "niesienia pomocy" wilków rzuciło się do boju o to kto odgadnie przyczynę czegoś co co nie zostało nawet objaśnione. ;-)

Czy uważacie, że zgadywanki typu, tototo i jeszcze to, albo wszystko, pomogą? Takie licytacje możecie prowadzić przecież na offtopie. Mnie to bawi dlatego dałem wam podwaliny do zejścia z linii tematu. 8-)

A apropos tych chłodnic: ta z Poloneza ma średnicę kanalików prawie dwa razy mniejszą od oryginalnej montowanej w 1.9TD Samuraia, więc chłodnica C-15 o kanalikach pośrednich między obydwoma da radę i temperatura będzie optymalna, zważywszy, że powierzchnie wymiany są niemal jednakowe.

Dobra, idę uczesać włosy na klacie i luli. Buziaki dla pomagających inaczej :mrgreen:
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2011-06-22, 10:09   

dla was majstry to osobny temat trzeba stworzyć :mrgreen: nie oftopować bo nowy się przestraszył i boi się pisać :->
_________________
Santana 95r., 1.6 8v, 31" simex , spring, wspomaganie, blokada, Montana 12000
LR D2 2.5TD :)
PGR4X4.pl
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-06-22, 10:27   

chlodnice oryginalna z poloneza to raczej nie wlozysz do samca bez przeróbekz racji swoich gabarytow, ja wlozylem od peugota 1.9d i pasuje idealnie. W chwili obecnej poza niezbyt precyzyjnym wskaznikiem- wentylator nie włacza mi sie podczas jazdy na czarnym wogóle, tylko jak wjezdzam w teren, ale po pierwsze mam czujnik wentylatora w przedziale 77-82 stopnie, po drugie mam reczny wlacznik na 2 wentylator w razie W, po trzecie w terenie to musi sie właczyc. Polecam wiec tą chlodnice.

A my tu tak gadamy i gadamy a wlasciciela watku nie ma..

propozycja- nie piszemy nic , póki mistrz szpadli i patelni nie odpisze
bo to pewno kucharz i obiera ziemniaki caly dzień... :-D

tytus przynajmniej dbamy o twoje zdrowie i dostarczamy codzienne porcje zdrowego smiechu... :mrgreen:
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
joj
[Usunięty]

Wysłany: 2011-06-22, 14:32   

albert napisał/a:
chlodnice oryginalna z poloneza to raczej nie wlozysz do samca ... my tu tak gadamy i gadamy a wlasciciela watku nie ma..

propozycja- nie piszemy nic , póki ... nie odpisze ... :mrgreen:

miło mi, że po tak długiej dyskusji doszliśmy do wspólnego konsensusu, tylko dlaczego tak późno... :lol:

Tytus, jedna prośba: Skasuj to słowo: "---" napisane przez ilio, bo wyrażasz tym samym aprobatę niekulturalnego stylu pisania na forum... :evil:
Ostatnio zmieniony przez tytus 2011-06-22, 16:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2011-06-22, 16:31   

nie dopatrzyłem wcześniej 8-)
_________________
Santana 95r., 1.6 8v, 31" simex , spring, wspomaganie, blokada, Montana 12000
LR D2 2.5TD :)
PGR4X4.pl
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-06-22, 17:54   

no panowie do roboty


chłodnica z poloneza owszem pasuje ale trzeba wyciąć przedni pas

ale pasuje chłodnica z pierwszych polonezów i 125p

uroczyście ślubuje nie używać słów powszechnie uważanych za obelżywe a w szczególności z błędami rażąco ortograficznymi
_________________
I've got nothing but time
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-06-23, 12:11   

ilio ja na twoim miejscu bym nie slubowal, wszak jesteś wyrywny i moze cos sie wyrwie :mrgreen:
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-06-23, 15:39   

albert napisał/a:
ilio ja na twoim miejscu bym nie slubowal, wszak jesteś wyrywny i moze cos sie wyrwie :mrgreen:


się wie , grzeczny będę
_________________
I've got nothing but time
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.