Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Cieknie płyn chłodniczy z pod głowicy
jonny 
nowicjusz


Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 64
Wysłany: 2011-11-24, 20:02   Cieknie płyn chłodniczy z pod głowicy

Zobaczyłem dzisiaj że wycieka mi płyn z pod głowicy,myślałem że to olej ale widać po kolorze że to płyn.
Wycieka w miejscu pod kolektorem wydechowym bliżej sprzęgła.Czy to padła uszczelka pod głowicą czy coś bardziej poważnego?
Wyciek nie duży ale sączy się i spływa aż do miski olejowej.Ubytku płynu też jakoś zabardzo nie widać.
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-11-24, 21:02   

uszczelka bądź pęknięta głowica... tak czy inaczej czapkę trzeba zrzucić...
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
jonny 
nowicjusz


Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 64
Wysłany: 2011-11-24, 22:06   

A można jakoś sprawdzić czy to pęknięta głowica czy tylko uszczelka bez rozbierania?
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-11-24, 22:16   

nie da się, musisz zrzucić głowice by to stwierdzić co więcej, jeżeli na uszczelce nie będzie widać uszkodzeń to trzeba wysłać głowicę do sprawdzania szczelności... taki żywot, nic nie poradzisz, przed wymianą uszczelki i tak trzeba planować głowicę.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
jonny 
nowicjusz


Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 64
  Wysłany: 2011-11-24, 22:26   

O ja pitole,właśnie co dopiero zarejestrowałem auto a tu taki bobol.Teraz już wiem dlaczego niemiec się go pozbył.I ten brokat w zbiorniczku więc wszystko jasne. :evil:
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-11-24, 22:33   

blokadę sprzedałeś to prawie będziesz miał na reanimacje głowicy :D, może akurat to tylko uszczelka.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
jonny 
nowicjusz


Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 64
Wysłany: 2011-11-24, 22:38   

A blokady to ja nie sprzedawałem,wiem że kolega z forum ma podobny nic ja mam dwa n.A poza tym to w planie miałem resorki na przód,jestem tylko ciekaw co jeszcze padnie mi w tym autku bo powoli tracę cierpliwość
 
     
punix 
zapaleniec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 289
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-11-24, 22:38   

Ja tak jeżdżę już z rok, muszę tylko dolewać tak z 0,1 na 100km. Co śmieszniejsze, wyciek w tym samym miejscu :-P
Jak padnie całkowicie to pomyślę o jakimś swapie :-P
 
     
jonny 
nowicjusz


Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 64
Wysłany: 2011-11-24, 22:49   

No jakieś pocieszenie,że jednak można.Zobacze co będzie się działo narazie płynu to mi tak dużo nie ubywa.Właśnie jak narazie.Ale kurczę niespokojność już jest,że tam coś nie tak się dzieje.A co myślicie o tym brokacie do uszczelniania,dolać tego środka uszczelniającego czy nie?
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-11-24, 22:51   

nic nie dolewaj, środek uszczelniający to się dosypuje jak jest dziurka w chłodnicy a nie przeciek z pod uszczelki, sprawdź sobie też olej czy nie robi Ci się kisiel, rozumiem, że płyn chłodniczy czysty ?
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
jonny 
nowicjusz


Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 64
Wysłany: 2011-11-24, 22:58   

Tak,płyn czysty bo dzisiaj wymieniałem.I olej też czyściutki.W takim razie nic nie dolewam oprócz płynu jak ubędzie
 
     
Vergaser 
nowicjusz
Vergaser



Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 31
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2011-11-25, 00:23   

Spróbuj dociągnąć głowicę , często to pomaga w takich przypadkach jak w/w.
_________________
KTO SMARUJE TEN JEDZIE
 
     
jonny 
nowicjusz


Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 64
Wysłany: 2011-11-25, 00:51   

A wiesz może jakim momentem ją dociągnąć,bo też o tym myślałem.
 
     
Death1985 
stary wyjadacz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 782
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2011-11-25, 09:12   

NO ja tez bym sprobowal dociagnac glowice hehe tylko ostroznie :shock: zebys gwitu nie przekrcial a jak nie pomoze to zostaja dwie opcje albo uszczelka albo glowica do roboty :-/
 
 
     
Vergaser 
nowicjusz
Vergaser



Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 31
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2011-11-25, 09:35   

Klucz dynamometryczny jest Ci tu do niczego nie potrzebny. Przedłużka na klucz nasadowy ok.35cm i dociągasz z czuciem ( trzeba mieć trochę doświadczenia, albo go nabrać ;) ). Na pewno pójdą Ci śruby w tylnej części głowicy, jak zawsze w eksploatowanych benzyniakach.
_________________
KTO SMARUJE TEN JEDZIE
 
     
jonny 
nowicjusz


Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 64
Wysłany: 2011-11-25, 22:55   

A dlaczego pójdą?czy próba dokręcenia skończy się na zerwaniu śrub?
 
     
Vergaser 
nowicjusz
Vergaser



Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 31
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2011-11-25, 23:32   

Pójdą-w gwarze mechaników znaczy:ruszą,wykręcą,dokręcą itp. ale również :zerwie,pęknie,ukręci itp. Miałem na myśli: dokręcą. Żle się wyraziłem,przepraszam. Pamiętaj , że kadłub w G13AB jest aluminiowy. Tak więc ,z czuciem mości panowie...
_________________
KTO SMARUJE TEN JEDZIE
Ostatnio zmieniony przez Vergaser 2011-11-25, 23:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-11-25, 23:43   

na czuja bez doświadczenia to sobie można dokręcać śrubki w szafce a nie na głowicy...
moment 63-70 Nm, chociaż wątpię by coś dało takie dociąganie, ale spróbować zawsze można...
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-11-25, 23:49   

Jeżeli cieknie przez uszkodzoną uszczelkę to dokręcanie głowicy może najwyżej ją wygiąć.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Vergaser 
nowicjusz
Vergaser



Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 31
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2011-11-26, 00:36   

Dynamem to można dokręcać głowice w nowych silnikach lub w trakcie remontu kapitalnego.Ponadto śruby powinny być nowe i oryginalne. A nie stare śruby,z dziesięć razy wykręcane,dociągane,rozciągnięte na kształt kiełbasy,do tego przegrzana głowica bez płaszczyzny,oraz nadwyrężone gwinty w kadłubie,jeszcze aluminiowym. Jeżeli wyciek nie trwa zbyt długo,to dociągnięcie w większości przypadków pomaga (w starych benzyniakach)Wiem to z praktyki a nie z opowieści gawędziarzy. Myślę kolego Jonny, że powinieneś próbować.

[ Dodano: 2011-11-26, 01:08 ]
Zawias napisał/a:
Jeżeli cieknie przez uszkodzoną uszczelkę to dokręcanie głowicy może najwyżej ją wygiąć.


Myślisz ,że mogło ją wydmuchać na szerokim odcinku ? To w tej sytuacji chyba wyciek powinien być większy...Ja myślę ,że jednak się głow. zluzowała od wcześniejszego przegrzania...Prawdopodobnie już jest krzywa ,więc po zdjęciu i tak do planowania. Ja bym dociągał,jak się uda to pojeżdzi jakiś czas bez uderzania w koszty.
_________________
KTO SMARUJE TEN JEDZIE
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.