Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
reduktor z bębnem
beny 
rozgadany



Wiek: 42
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 90
Skąd: Pewel Mała
Wysłany: 2012-05-30, 02:26   reduktor z bębnem

witam czy były reduktory 1,3 z hamulcem ręcznym
_________________
1992r. 1.3wtrysk, x-shock Dakar,reduktor 4.16, malatesta kajman 31", DW Maverick 12000
 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2012-05-30, 08:49   

Tak, SJ413 ma taki hamulec. Dopiero w Samuraiu z niego zrezygnowano. Bęben jednak pasuje do każdego reduktora i można go założyć zamiast flanszy wału.
_________________
Samurai ,89,1,6td, Lockright, Silverstone Extreme
31/10,5r15
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2012-05-30, 08:50   

podobno cały wał inny
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2012-05-30, 09:31   

Podobno, to bęben jest do wałów na śruby M8 i, co zrozumiałe, do wałów na śruby M10 ot tak nie pasuje, na tym kończy się inność, ale co za problem przerobić :roll:
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2012-05-30, 10:55   

Wymienić cały wał nie jest duży problem (ale nie jest też plug&play)
co nadal nie zmienia faktu, że trzeba mieć inny wał
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2012-05-30, 11:13   

Hałas napisał/a:
Wymienić cały wał nie jest duży problem (ale nie jest też plug&play)
co nadal nie zmienia faktu, że trzeba mieć inny wał

Mylisz się. Nie trzeba wymieniać wału.
Można zmienić śruby w bębnie na 10 (jak ktoś ma wał na 10). Wał na śruby 8 jest plug&play.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2012-05-30, 12:30   

a wał z hamulcem nie jest krótszy czasem?
 
 
     
gruszek 
nowicjusz
Michał



Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 25
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2012-05-30, 12:56   

Wszystko pasuje.
Plug& Play.
Generalnie flansze reduktora zastępujemy bębnem i defakto wychodzi chyba nawet ta sama długość.
Wiem, bo jestem po takiej konwersji.
Nie zmieniałem wałów.
Wały na 10'tki.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2012-05-30, 13:16   

skoro tak to przepraszam za wprowadzenie w błąd.
Czyli wychodzi na to, że wystarczy zamienić flanszę na reduktorze bębnem i pociągnąć linkę od ręcznego?
 
 
     
gruszek 
nowicjusz
Michał



Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 25
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2012-05-30, 15:12   

Trzeba powiększyć tylko otwór na linkę w rączce, bo jest za mała średnica.
Ale to duperela.
Wszystko pasuje...
Ważne żeby dorbać śruby na bębnie do wału
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2012-05-30, 17:10   

Hałas napisał/a:
a wał z hamulcem nie jest krótszy czasem?

Nie. Tylna flansza reduktora jest dłuższa.

Acha, przypomniało mi się.
Do bębna jest inna linka ręcznego niż do ręcznego w kołach, ale to też nie jest problem.
 
     
gruszek 
nowicjusz
Michał



Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 25
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2012-05-30, 22:44   

kostuch napisał/a:
Hałas napisał/a:
a wał z hamulcem nie jest krótszy czasem?

Nie. Tylna flansza reduktora jest dłuższa.

Acha, przypomniało mi się.
Do bębna jest inna linka ręcznego niż do ręcznego w kołach, ale to też nie jest problem.

i o mocowanie tej linki mi chodziło, mało wyraźnie napisałem.
Trzeba przerabiać uchwyt przy rączce uchwycie linki do dźwigni.
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2012-05-30, 22:48   

Jaką to ma wyższość nad ręcznym w tylnych kołach?
 
     
punix 
zapaleniec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 289
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-05-30, 22:51   

Przy wymianie na tarcze z tyłu nie musisz martwić się o ręczny. A przy wymianie linki cena 2 razy niższa :-P
 
     
gruszek 
nowicjusz
Michał



Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 25
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2012-05-30, 22:52   

Ręczny w kołach, przy częstym babraniu w błocie, traci swoją skuteczność.
Na wale robisz raz a dobrze i masz na dłuższy czas problem z głowy.
A i przy tarczach z tylu nie musisz mkombinowac z dodatkowymi zaciskami/ zaciskami z linkami...
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2012-05-30, 23:17   

gruszek napisał/a:
kostuch napisał/a:
Hałas napisał/a:
a wał z hamulcem nie jest krótszy czasem?

Nie. Tylna flansza reduktora jest dłuższa.

Acha, przypomniało mi się.
Do bębna jest inna linka ręcznego niż do ręcznego w kołach, ale to też nie jest problem.

i o mocowanie tej linki mi chodziło, mało wyraźnie napisałem.
Trzeba przerabiać uchwyt przy rączce uchwycie linki do dźwigni.

W santanie nie trzeba przerabiać uchwytu :-)
 
     
beny 
rozgadany



Wiek: 42
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 90
Skąd: Pewel Mała
Wysłany: 2012-05-31, 00:24   

moje pytanie było spowodowane tym że kolega powiedział że tylko 410 miały bęben przy reduktorze a na alledrogo jest reduktor z bębnem za pare groszy w stosunku do litrówek i mówił żebym kupił bo gość nie wie co sprzedaje
_________________
1992r. 1.3wtrysk, x-shock Dakar,reduktor 4.16, malatesta kajman 31", DW Maverick 12000
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2012-05-31, 05:32   

napisz do niego, żeby Ci policzył obroty... może się uda ;-) a takie rzeczy jak flansze zbyt łatwo wymienić, żeby wierzyć w pochodzenie na ich podstawie :mrgreen: (nawet jeśli występowały by tylko w 410)
 
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2012-05-31, 13:10   

beny napisał/a:
moje pytanie było spowodowane tym że kolega powiedział że tylko 410 miały bęben przy reduktorze a na alledrogo jest reduktor z bębnem za pare groszy w stosunku do litrówek i mówił żebym kupił bo gość nie wie co sprzedaje


hehe to niech kolega kupi ten reduktor i jak obroty będą z 410 to mu kase oddasz :mrgreen:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.