Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2013-09-26, 14:07
jaka jest róznica w cylinderkach hamulcowych
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-11-09, 12:36   jaka jest róznica w cylinderkach hamulcowych

wygląda to tak ostatnio robiłem ręczny bo mnie szlag trafił z tą padliną. rozebrałem wszystko wyczysciłem i poskaładałem jest ok.
Jak kupiłem samca z 3 lata temu to gość poinformował mnie że ma wyjęty korektor siły hamowania wszystko działa idealnie,przeglądy przechodzi i tak było.
problem pojawił się wczoraj kiedy przyszło mi odpowietrzyć układ bo prawy cylinderek nie ma odpowietrznika :shock: wykombinowałem że ten odpowietrznik jest na korektorze który jest u nie wyjęty. Więc figę odpowietrzyłem :mrgreen: i teraz moje pytanie czy cylinderek prawego koła nie ma odpowietrznika fabrycznie?
oglądałem je na aledrogo i wychodzi na moją dedukcję.
Jesli tak to muszę zrobić jakąś motaninę np wstawić trójnik lub dwójnik z odpowietrznikiem z czegoś na wlocie tego cylinderka
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-11-09, 12:42   

albo ktoś coś pomieszał albo masz system z jednym odpowietrznikiem (takie też były) odpowietrznik tylko w jednym cylinderku...
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2012-11-09, 12:44   

Masz na moście trójnik czy przewód przechodzi z jednego bebna do drugiego?
Jeśli opcja 2 całość odpowietrza sie na koncu linii czyli drugim bebnie.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2012-11-09, 13:59   

U mnie idzie przez korektor z odpowietrznikiem do prawego cylinderka.
W cylinderku przez dolny przewód wchodzi płyn od strony konektora, zamiast odpowietrzenia wkręcony jest drugi przewód, prowadzący do lewego cylinderka.
W lewym cylinderku już jest odpowietrznik.

Po wymianie prawego cylinderka układ odpowietrzałem tylko odpowietrznikiem lewego, korektora nie ruszałem.
Problemów z odpowietrzeniem nie stwierdziłem
 
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-11-09, 18:40   

u mnie jest tak: to co miało iść do korektora wchodzi do prawego cylinderka bez odpowietrznika i z tego cylinderka idzie dalej po moście do lewego i tyle. Odpowietrzałem lewy cylinderek i przód ale nic to nie dało. dziwi mnie troche ta idea bo jak jest bańka w cylinderku i nie poszła do układu to nie za bardzo można odpowietrzyć lewym cylinderkiem prawy.
Z resztą ja czasem w innych autach robiłem tak że francuzem ściskałem giętki przewód rozbierałem cylinderek czy zacisk potem składałem i odpowietrzałem tylko to koło i zawsze było git nawet przy ABS-ie. A można kupić taki cylinderek zeby miał dodatkowo swój odpowietrznik ??? wtedy bym to zmienił i ok.
Chyba że macie jakiś pewny patent na odpowietrzanie takiego układu.
Bo ja dziś z tym walczyłem i guzik to dało.
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2012-11-09, 18:55   

normalnie odpowietrzasz kolo lewe( najdalsze w układzie) ..tak to działa chyba ze masz coś źle poskładane w prawym .... a na upartego wstawiasz trójnik na most ciągniesz dwa osobne przewody zmieniasz cylinderki na dwa lewe i cieszysz się dwoma odpowietrznikami
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2012-11-09, 19:36   

U mnie z eSJocie neden odpowietrznik załatwił sprawę wszystko wzorowo działa.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-11-09, 20:27   

jeszcze spróbuje jutro dłużej odpowietrzać koło lewe bo może zbyt krótko to robiłem (ze 4 razy popuszczałem odpowietrznik baniek specjalnie nie było ) więc dałem spokój. Teraz tak kombinuje że może nie zdążyły zejść. Ale tak czy inaczej idea jest godna anty nobla :-D
Jak to nie poskutkuje to będę kombinował z trójnikiem i drugim takim cylinderkiem.
Poskładane jest dobrze bo nie rozbierałem cylinderka tylko szczęki i resztą szmelcu. Cylinderek ciężko chodził więc go rozruszałem i gdzieś musiał załapac powietrza ale nie leje więc jest ok. Z tego co wiem to samoregulator i sprężynki nie mają wpływu na tzw "rosnący pedał hamulca"
 
     
PPP 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 113
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2012-11-09, 21:13   

a możesz mi opisać krok po kroku jak odpowietrzasz chamulce ???

tak tylko pytam może robisz jakiś błąd

pozdro z BB
_________________
Nie masz czasu ? kup samiego :P
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-11-09, 21:27   

no wiec tak : dzwigam auto ustawiam na podpórkach zdejmuje koła otwieram wyrównawczy potem luzuje sobie odpowietrzniki tak zeby mozna je łatwo odkręcić.
Akurat odpowietrzałem na zapalonym silniku
jedna osoba pompuje potem trzyma ja popuszczam odpowietrznik pedał wpada dokręcam odpowietrznik i tak kilka razy dla koła zaczynam od najdalszego koła od pompy czyli tu pasowało by prawe koło ale nie ma odpowietrznika, więc lewy tył potem prawy przód potem lewy przód
i tak by to wyglądało. Oczywiście dolewam płyn
 
     
Kris 
nowicjusz



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 50
Skąd: Kotlina Kłodzka
Wysłany: 2012-11-09, 22:38   

Jeżeli chodzi o odpowietrzenie ja stosuję metodę w pojedynkę. Podobno lepsza i mechanicy jak mają "czas" to tak robią, bo lepiej. A mianowicie:
1. Odkręcamy wyrównawczy.
2. Na odpowietrznik zakładamy wężyk.
3. Pod wężyk przezroczysta butelczyna, odkręcamy odpowietrznik i niech się leje.
4. Do wyrównawczego dolewamy 1-2 razy do maxa.
5. Czekam z 15-20 min i niech spływa.
Podobno tą metodą wychodzą wszelkie ukryte bąble powietrza, których nie da się usunąć metodą, jak kolega ciśnie pedałem.
U mnie sie sprawdza, ale mam odpowietrzniki na obydwu cylinderkach z tyłu. Więc lece każdy po kolei. Jak ta metoda nie zadziała to radziłbym oglądnąć regulatory w bębnie, czy po puszczeniu hamulca łagodnie pracują.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2012-11-10, 18:42   

@kris zwyczajnie przepuszczasz więcej płynu :-)

Cytat:

dziwi mnie troche ta idea bo jak jest bańka w cylinderku i nie poszła do układu to nie za bardzo można odpowietrzyć lewym cylinderkiem prawy.

Układ jest prosty, wężyk do drugiego cylinderka jest wkręcony w miejsce odpowietrznika więc nie ma prawa zostać żaden bąbel w cylinderku, kwestia tylko przepchnięcia jego przez dalszy wężyk i drugi cylinderek.
 
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-11-10, 21:11   

No więc zrobiłem :-D Ale tradycyjnym systemem nie dało rady choć pompowaliśmy dobre 10 min lewe koło.
Dopiero patent Krisa dał efekt i bańka poszła.
Dzięki
 
     
PPP 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 113
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2012-11-11, 15:56   

spoko jak też tak robiłem na warsztacie bez 2 osoby (czasami jej brakuje)
pozdro bb
_________________
Nie masz czasu ? kup samiego :P
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.