Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Optymalny zderzak pod wyciągarkę
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2015-01-03, 14:23   Optymalny zderzak pod wyciągarkę

Wielu z nas jeździ bez przedniego zderzaka lub z samą płytą pod wyciągarkę uzasadniając to, że jest on zbędnym balastem, nadmiernie wystaje albo jest zwyczajnie niepotrzebnym kosztem. Zgadzam się z tym bo w Samuraiu niezmiernie ważna jest masa znajdująca się przed przednim mostem, dążymy do tego aby była możliwie najniższa. Niestety ma to swoje minusy: na przeglądach okresowych często pada z ust diagnosty "brak zderzaka", do tego kombinacje z dowieszeniem kierunków i postojów, wypadało by też mieć pod co podstawić hi-lift w okolicach przednich narożników że nie wspomnę o pewnym mocowaniu pod szekle. Na domiar złego dochodzą względy estetyczne bo "dlaczego Ty nie masz zderzaka"... i takie tam w stylu "do Samuraia to wystarczy Ci ceownik, brecha" bo przecież Samurai brzydki...

Jak wiadomo od paru lat hobbystycznie zajmuję się dorabianiem różnych gratów do forumowych Suzuk i bardzo często pytacie mnie o możliwość wykonania: "jakiegoś wieszaka pod windę z rurką na światła i... co by był lekki i tani"

Wychodząc na przeciw potrzebie zwracam się do Was z prośbą, szczególnie do właścicieli bezzderzakowych Suzuk o ujawnienie swoich wizji idealnego zderzaka. Ja oczywiście mam swoją ale nie o mnie chodzi więc proponuję abyśmy w drodze dyskusji postarali się określić jak taka konstrukcja miała by wyglądać, co zawierać i najważniejsze w jakim budżecie się mieścić a z tego wyliczymy w jakiej masie powinienem się zmieścić.
Wracając do mojej koncepcji chciałbym aby podstawowa konstrukcja wraz z mocowaniami była gięta z jednego kawałka a wszelkie spawane elementy nie przenosiły bezpośrednio naprężeń od windy, najdroższym w produkcji jest połączenie spawane i szlifowane więc takie musimy pominąć całkowicie.

Proponuję przyjąć wizję rurowca, jako bazę do dyskusji przyjmijmy takie coś zapożyczone od większego brata:






_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
Uh Lala 
mechanik



Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 03 Mar 2014
Posty: 581
Skąd: WWA
Wysłany: 2015-01-03, 16:08   

Zrobię mały offtop: śliczny białas na zdjęciach ;-)
_________________
...Wilczyca...
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2015-01-03, 20:41   

Ja nie mogę się namyslic i mam narazie tylko spieta ramę ceownikien :-P
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-03, 22:29   

To co wkleiłeś do defa jestem za ;-)
Estetyczne, praktyczne, lekkie :-)
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2015-01-04, 18:49   

Jak dla mnie:
Przy chłodnicy przeniesionej na pakę oraz zastosowaniu przekładni kierowniczej z anglika na zewnątrz ramy:
* wyciągarką jest w obrysie auta czyli w miejscy gdzie kiedyś była chłodnica i oryginalna przekładnia kierownicza.
Tym samy mam wyciągarkę (tzn planuję ją tam wstawić) w obrysie auta, bliżej przedniego mostu.
Kąt natarcia bardzo dobry.
Można także dołożyć praktycznie samą estetyczną rurkę, w miejsce zderzaka fabrycznego, która pozwoli się podnieść hi liftem.

Taki jest mój ideał.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-01-04, 22:13   

Ja jestem blisko tego ideału :mrgreen:
Winda dosunięta do samej chłodnicy (chłodnicy na pace nie chcę), osobna płyta, zderzak z rury 42 mm - waży jakieś 5 kg ;-)
Z opancerzania samochodu już wyrosłem, jeżdżę ostrożniej i uważam na szybko przemieszczające się drzewa.
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2015-01-04, 22:20   

zgadzam się z Didymosem ,bo robiąc zderzak wzorcowałem się na Jego :-D
 
     
bart9018 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 208
Skąd: PAROLE
Wysłany: 2015-01-04, 23:04   

podpisuje sie pod Mverik Didymos i Zajxt :lol: innej koncepcji nie uwzgledniam :mrgreen: :mrgreen:
_________________
JUZ SAMURAI:):):)
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2015-01-05, 00:55   

Sorry ale zupełnie zapomniałem o tym napisać hehe nie wiem jak to się mogło stać :mrgreen: bowiem chodzi właśnie o to że wyciągarka ma być dosunięta pod samą chłodnicę a grill wycięty odpowiednio do kształtu wyciągarki razem z poziomym paskiem blachy nadwozia. W związku z tym dopiero wtedy będzie możliwe przyjęcie takiego kształtu jak na foto powyżej oraz zachowanie kąta natarcia jak przy oryginalnym zderzaku bez windy.

Zderzak taki nie będzie przeznaczony zatem do aut ściśle seryjnych bo bez wycinki się nie obejdzie ale nie ma wymagać przenosin ani przekładni ani chodnicy.
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-01-05, 10:36   

Pytanie tylko, czy winda wlezie bez przenoszenia przekładni?
Tak to wyglądało u mnie przed montażem zderzaka (przekładnia vitara anglik na zewnątrz ramy):
 
     
Cobra 
nowicjusz



Wiek: 39
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 36
Skąd: Nowy Wiśnicz
Wysłany: 2015-01-07, 18:24   

Czytając ten temat przypomniało mi się ze gdzieś już takie coś widziałem na samcu :) http://www.raptor4x4.it/E...en-uk/d153.html
 
     
sjbielsko 
rozgadany
sjbielsko



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2012
Posty: 147
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-01-08, 16:55   

Ja też jestem fanem lekkich , nie wystających ,rurkowych zderzaków:) sam zrobiłem zderzak z wygiętej rury ,blachy pod ślizg i dwóch blach które mocują go po bokach ramy ale moja opcja jest jedynie opcja dla kogoś kto ma chłodnice na pace albo jakoś ją cofnie wymaga usunięcia wszystkiego po bokach ramy i mocowania budy sa w zderzaku(widac na foto4) osobiście polecam takie opcje bo nie trzeba sie martwić ze zawiśniemy gdzieś na zderzaku ,mamy lekki przód i możemy fajnie ustawić płytę ślizgowa, wygląda elegancko a nie jak szyna kolejowa:)

foto1
foto2
foto3
foto4
_________________
budowa mojego SJ'ta:)

Projekt4x4-Suzuki Samurai
 
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2015-02-05, 15:41   

No fajnie Ci to wyszło, bardzo praktycznie ale rozumiesz... mi chodzi o to aby mogli go zamontować "zwykli śmiertelnicy". Rozwiązanie musi być jak najmniej inwazyjnie bez konieczności wycinania i przeróbek całego przodu. Jeśli ktoś buduje zmotę zazwyczaj plan zagospodarowania przestrzeni :mrgreen: jest mocno indywidualny - dzięki za foty.
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-02-06, 23:35   

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/10917332_10206308962188944_1278429155461106632_n.jpg?oh=c74c828d0890920ba1ed101695f2bb74&oe=554FD2B6&__gda__=1432156643_f16684382f2b01f58e690c696d435acd

taki zderzak wlasnie by mi pasowal
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2015-02-07, 00:02   

Coś koło końca lutego będę miał wstępnie jakiś prototypik :-D
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2015-02-07, 22:23   

Krzyś
Skoro projekt dla zwykłych śmiertelników to może udało by się wkleić w tym zderzaku tablicę rej.

Pozdrawiam
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-20, 10:26   

Krzyku,

jakieś postępy w projekcie?

Pozdrawiam,
_________________
szym
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2015-03-21, 01:09   

eee, no jeszcze chwilę mi potrzeba, dopiero pogoda nastrojowa się robi to ruszę z buta.
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-09, 14:42   

Hej, Krzykku,

Oglądałem fotki Twojego zderzaka przedniego i przyszły mi do głowy 2 sprawy w sprawie :) zderzaka budżetowego, dla zwykłych śmiertelników.
Otóż w porównaniu do tego heavy duty, high profi: Wg mnie powinien być szerszy - bardziej zbliżony do standardowego - wydaje mi się, że profi jest węższy.
Druga sprawa, która mnie zastanawia: Czy profi musi miec rurę osłaniającą potencjalną wyciągarkę - czy jest ona kluczowa dla sztywności całego zderzaka?

No i kiedy jakieś rysunki prototypu do podziwiania? :mrgreen:

Pozdrawiam,
_________________
szym
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2015-04-17, 23:58   

Krzysztof, a może byś zrobił jakiś fajny, dodatkowy projekt dla tych, co chcą poszaleć w terenie, a nie mają jeszcze rasowej zmoty?
Np.
Zderzak przedni z pałąkiem, który poprowadzi linę syntetyczną na bagażnik dachowy(wykonany w formule klatki b.) w którym są luki dla przejścia liny wraz z hakiem dla asekuracji bocznej, a nawet wyciągania do tyłu.
Zapewne ten kangur musi być wyprowadzony odpowiednio wysoko, by lina nie haczyła o maskę, a konstrukcja jego i mocowania do ramy, mocne.
A jak już będziesz zawijał w te sreberka, to może przy okazji machniesz ,,bagażnikoklatkę". :lol:

Pozdrawiam serdecznie
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.