Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Ligier Optima
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2015-01-15, 10:45   Ligier Optima

Ma może ktoś taki mały samochodzik ?? Bo nie mogę znaleźć informacji dotyczących jaka mieszankę robić ...
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-01-19, 15:36   

Silnik jak w motocyklu .Z tego co pamiętam 1:35 1:40 Zależy jaki przebieg i typ silnika.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
DUŻY 
stały bywalec
:)



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-20, 17:03   

Z lepszym olejem 1:33 łożyska będą wdzięczne ;). Polecam castrol racing lub z tanich Micro . Jeździłem wszystkimi swoimi 2t na castrolu (wtedy był castrol racing r2), żadnego nie zatarłem.
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2015-01-20, 21:27   

DUŻY napisał/a:
Z lepszym olejem 1:33 łożyska będą wdzięczne ;). Polecam castrol racing lub z tanich Micro . Jeździłem wszystkimi swoimi 2t na castrolu (wtedy był castrol racing r2), żadnego nie zatarłem.

pamiętaj o tym że tym więcej oleju w mieszance tym szybciej się pierścienie zapieką.
 
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-01-20, 21:29   

Duży 1:33 to na dotarciu chyba.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2015-01-21, 11:29   

tylko powiedz mi 1 lit na 40 litrów benzyny .. ?

[ Dodano: 2015-01-21, 11:30 ]
A da się tam włożyć jakiś mocniejszy silnik ??

[ Dodano: 2015-01-21, 11:31 ]
p.s dziękuje za odpowiedzi :)
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-01-21, 11:40   

Litr oleju 40 paliwa.Jaki olej to dopytaj na stacji paliwowej. Doradzą Ci.Jeżeli chodzi o włożenie innego silnika,to zabawa niebezpieczna i nieopłacalna.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2015-01-22, 20:37   

Może nie o włożenie innego tylko żeby zwiększyć moc oryginalnego , bo niestety nie wyjedzie pod większa górkę,
 
     
sjbielsko 
rozgadany
sjbielsko



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2012
Posty: 147
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-01-23, 11:18   

ja kiedyś ze skuterka 50 zrobiłem skuterek 70 z gaźnikiem 21 ,wałem sportowym itp.co jechał do 140kmh:) także to coś pewnie tez da się jakoś stuningowac
_________________
budowa mojego SJ'ta:)

Projekt4x4-Suzuki Samurai
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-01-23, 12:16   

Moim zdaniem rozpędzić coś to żadna sztuka. Klasa to kontrolowanie to poprowadzić, a na końcu bezpiecznie zatrzymać. Szczególnie dotyczy to wszelkich jednośladów.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-01-23, 12:29   

U nas do dwutaku zawsze sie lalo Shell Advance SX 2T.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2015-01-23, 12:40   

podkręcić taki silniczek to co to za problem dremel w rękę i porting kanałów... co do oleju polecam pełne syntetyki do 2t
 
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-01-23, 12:42   

Najlepiej dowiedziec sie co to za silnik i poszukac jego specyfikacji zamiast dobierac olej na czuja albo co kto poleca (:
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2015-01-23, 12:43   

Lexx w 2t nie ma specyfikacji olejów jak w samochodach czy motocyklach :D

[ Dodano: 2015-01-23, 12:43 ]
Lexx w 2t nie ma specyfikacji olejów jak w samochodach czy motocyklach 4t :D
 
 
     
DUŻY 
stały bywalec
:)



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-23, 18:17   

maciek111 napisał/a:

pamiętaj o tym że tym więcej oleju w mieszance tym szybciej się pierścienie zapieką.


No chyba na mixolu...

Miałem trochę dwusieków: derbi senda, dt125, yz125, rm250, uważam że 1:33 to najlepsze optimum. Przy dobrym oleju nie ma problemów spalania mieszanki (nagar nie powstaje), mocy czy temperatury.

W czym i na jakiej mieszance i jakim oleju zapiekłeś pierścienie? Zapiekanie pierścieni to głownie problem temperaturowy - dobór mieszanki paliwowo powietrznej, przegrzanie, za mało, a nie za dużo oleju.

Dawniej ludzie na jakimś gównianym oleju, który musieli mieszać mechanicznie i na kosmicznych dawkach 1:20 nic nie zapiekali (zgoda, konstrukcje nie były wysilone, a nagar się tworzył rysując gładzie), ale w dzisiejszych czasach na pełnym syntetyku... nie słyszałem o takich przypadkach.

Dawka 1:50 to czysto ekologiczna dawka, wątpię że istnieją wysilone dwusuwowe silniki, które wytrzymają naprawdę mocne pałowanie na takiej dawce. Widziałem już 3 zatarte sprzęty bo ich właściciele lali 1:50 ( 2x ktm exc i 1x yz).
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2015-01-24, 18:05   

Już padło lądowanie :roll: Na silniku pisze sasch :) Coś muszę pomyśleć
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2015-01-25, 19:48   

DUŻY napisał/a:
maciek111 napisał/a:

pamiętaj o tym że tym więcej oleju w mieszance tym szybciej się pierścienie zapieką.


No chyba na mixolu...

Miałem trochę dwusieków: derbi senda, dt125, yz125, rm250, uważam że 1:33 to najlepsze optimum. Przy dobrym oleju nie ma problemów spalania mieszanki (nagar nie powstaje), mocy czy temperatury.

W czym i na jakiej mieszance i jakim oleju zapiekłeś pierścienie? Zapiekanie pierścieni to głownie problem temperaturowy - dobór mieszanki paliwowo powietrznej, przegrzanie, za mało, a nie za dużo oleju.

Dawniej ludzie na jakimś gównianym oleju, który musieli mieszać mechanicznie i na kosmicznych dawkach 1:20 nic nie zapiekali (zgoda, konstrukcje nie były wysilone, a nagar się tworzył rysując gładzie), ale w dzisiejszych czasach na pełnym syntetyku... nie słyszałem o takich przypadkach.

Dawka 1:50 to czysto ekologiczna dawka, wątpię że istnieją wysilone dwusuwowe silniki, które wytrzymają naprawdę mocne pałowanie na takiej dawce. Widziałem już 3 zatarte sprzęty bo ich właściciele lali 1:50 ( 2x ktm exc i 1x yz).

nie obraź się, nie podważam Twojej wiedzy na temat silników 2t, lecz na co dzień zajmujemy się remontami silników motocyklowych i nie tylko :) ( Firma CNC-Racibórz )
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.