Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Cieknie most - uszczelniacz ? Kilka pytań
Phantom 
rozgadany


Dołączył: 30 Paź 2016
Posty: 79
Skąd: Świętochłowice
  Wysłany: 2018-03-31, 10:12   Cieknie most - uszczelniacz ? Kilka pytań

Siema. Jak niżej widać- cieknie. Jako że kiedyś zajechałem skrzynię w Peugeocie od małego wycieku, jestem wrażliwy na takie coś. Po świętach zabieram się za to i tu pytania:
- mogę z tym jechać Ok 25km? Tam mam bazę serwisową (pracuję w firmie z maszynami budowlanymi więc dostęp do narzędzi tam jest spory). Czy lepiej zrobić pod domem ?
- nie jestem mechanikiem ale lubię pogrzebać i ponrudzić sobie łapy- wtedy jazda lepiej smakuje. Proszę o przewodnik- odkręcam wał (4 śruby), potem nakrętka centralna (standardowa czy to jakiś patent Suzuki i trzeba mieć specjalny klucz?)
Potem od razu mam dostęp do simmeringa czy coś jeszcze?
Od razu wymienię olej bo pewnie wyleci go trochę przy tej operacji.

Mam zamiar zrobić przy tym guide’a dla potomnych (jeśli się zakończy sukcesem)

Z gory dzięki

URL=https://wrzutnik.net/quattro/?pm=NVVL][/URL]
 
     
DUŻY 
stały bywalec
:)



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-03-31, 10:59   

żeby zrobić to dobrze trzeba wyciągnąć całą główkę - luz międzyzębny i napięcie łożysk stożkowych się posypie jak zrobisz to z zewnątrz.

Klucz tam jest standardowy :)
 
     
Phantom 
rozgadany


Dołączył: 30 Paź 2016
Posty: 79
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2018-03-31, 11:32   

A miało być tak pięknie ... :)
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2018-03-31, 12:02   

Ledwo zapocone. Przewrażliwiony jesteś. To nie peżot, tylko solidne auto :-D
 
     
Phantom 
rozgadany


Dołączył: 30 Paź 2016
Posty: 79
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2018-03-31, 12:26   

Niby tak ale wole to zrobić niż zapomnieć i zamiast 19zł za simmer, płacić za nowy albo regenerację całego dyfru :-) .
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2018-03-31, 15:58   

to zacznij od odkręcenia korka wlewowego na w miarę równym terenie i oceny poziomu oleju. Jak trochę brakuje to uzupełnij i dojedź na warsztat. Przy odrobinie szczęścia samo odkręcenie korka będzie na tyle upierdliwe że zdążysz się pobrudzić. W teorii pasuje uchwyt od grzechotki bodaj 3/8 cala a prawilnie to jest klucz z kwadratem 10/10.

Jak odkręcisz i oleju niet w ogóle to to zapocenie może być takie delikatne bo nie ma się czym pocić :D

Masz manual? Tam masz rozrysowane i rozpisane co trzeba rozebrać i najważniejsze jak to później złożyć.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-03-31, 16:32   

Si 3/8 grzechotka :)
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2018-03-31, 18:23   

Pfff, z takim mostem to ja jeżdżę parę lat :mrgreen:
Sprawdź luz na wałku ataku, simmer bardzo rzadko puszcza ot tak sobie, najczęściej zaczyna się pocić, jak pojawia się luz na łożyskach.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.