Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Problem z rozrządem - nie samuraj
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2020-01-29, 19:44   Problem z rozrządem - nie samuraj

Mam problem i szczerze go nie potrafię zrozumieć gdyż nigdy jeszcze mi się coś takiego nie przytrafiło... Nie chodzi co prawda o samuraja ale wierzę w Wasza mądrość i doświadczenie.

Po remoncie głowicy nie mogę ogarnąć paska rozrządu w silniku citroena xsary 1.6 16v 109km to konstrukcja która lądowała w peugeotach i citroenach. Mianowicie po ustawieniu kół walków rozrządu i zablokowaniu oraz zablokowaniu wału zakładam pasek. Zgodnie z kierunkiem obrotów silnika. Pasek posiada znaki które idealnie zbiegają się ze znakami na kołach rozrządu oraz kole wału. Ustawiam napinacz (posiada strzałkę która musi zostać wycentrowana względem znaków). I teraz dzieje się magia... Po dwóch obrotach wału znaki względem paska przestawiają się o 2 żeby. Po 4 obrotach wału o 4 żeby i tak dalej i dalej... Auta nie odpalam bo tak nie powinno być... Pasek jest identyczny że starym tj. Ta sama długość i ilość zębów...
Nigdy czegoś takiego nie miałem i nie wiem co może byc źle. Dodam że sam pasek ledwo wchodzi na zluzowanym napinacz tj. Nie da się go założyć swobodnie trzeba użyć trochę siły.

Macie jakieś sugestie?
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
fakir 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Gru 2018
Posty: 122
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-01-29, 21:11   

ustaw wał korbowy i wałki rozrządu na znakach które powinny być na bloku silnika,
jeśli ich nie ma to zrób np. markerem, jeśli co drugi obrót wału znaki wał korbowy - blok oraz wałki rozrządu - blok schodzą się to wszystko ok. możesz odpalać
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2020-01-30, 08:10   

Dzięki :) sprawdzę dzisiaj po powrocie :)

[ Dodano: 2020-01-30, 19:33 ]
Auto żyje! Dzięki wielkie za pomoc!

[ Dodano: 2020-02-01, 18:47 ]
Ech... Jednak nie da mi to auto spać po nocach... Teraz gówno gasnie na biegu jałowym. Jedzie normalnie ale nie trzyma obrotów na jałowym. Przepustnica wyczysaczona, czujnik położenia wału też., map sensor też... Cewka podmieniona i dalej w kropce jestem... No co za ustrojstwo!!! Kończą mi się pomysły.. No poza wymiana przepustnicy która w stanie 0 tj. Spoczynku nie jest szczelna. Światło tego listka który obraca się w skutek dodania gazu w zamknięciu nie jest szczelne widać około 0,7 mm luzu na górze i na dole... Nic innego nie wymyśliłem. Komputer nie zwaraca żadnego błędu...
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.