Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2013-09-26, 13:33
Poszukuje gotowego kitu do przerobienia hamulców
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2013-06-05, 22:34   

tak jak pisze Didymao mocowania sprężyn do poprawki i ja zastosował bym niższe sprężyny (po łaskim może ok,ale na trawersach tego nie widzę )
 
     
pacol 
rozgadany



Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 119
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2013-06-05, 22:35   

Dla Ciebie 50km od wawy dla mnie 100km od nowego miasta, Jak patrze w maps google
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-06-05, 22:36   

Zastanawiam się jak ten tył się krzyżuje skoro końcówka a-wahacza przy moście jest na takiej tulejce która ogranicza obrót mostu...
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2013-06-05, 22:41   

ja też początkowo planowałem zrobić podobnie, tylko na uniballu, tak jak jest w Gracie 2... ale w końcu zastosowałem sprawdzone rozwiązanie na końcówce drążka kierowniczego z ciężarówki
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
Pączek 
stały bywalec



Wiek: 49
Dołączył: 31 Maj 2013
Posty: 211
Skąd: Okolice Warszawy
Wysłany: 2013-06-05, 23:04   

Wykrzyż ma 1m i dopiero koła się unoszą z tego co widziałem i w terenie jest naprawdę ok gorzej na asfalcie . Most tylny ma zmieniony kat bo wał nie wyrabiał przedni zresztą też ale dojdziemy do ładu spokojnie będzie żyło zawsze z większego da się zrobić trochę mniej niż sztukować. z tym drganiami to popatrzyłem i wydaje mi się że padnięte jest łożysko na główce bo jest luz i krzyżaki tyłu przednie maja luz ale niewielki końcówki wymienię jutro bo dziś zdemontowałem panhard jest na unibolach
A tu jest foto fakt zawias zrypany ale go uratujemy .
























 
     
paw3ł 
stały bywalec
Super Bike Maniac



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 249
Skąd: LOP
Wysłany: 2013-06-05, 23:07   

Nie to żebym sie czepiał, ale spiepszone to zawieszenie trochę jest. Wały idą pod gigantycznym kątem, sprężyny dziwnie wygięte i pod ramą, sierżant na takiej tulei (ale chyba tak jest w dedykowanym zestawie z usa - trzeba sprawdzic). Sporo do poprawki niestety.
_________________
SAMURAI obrzynek - 1.9D - 33" - szeroki most - szpera 100% - wincz - sping - itd...
CBR 1000RR REPSOL - zapierdalacz.
 
     
Pączek 
stały bywalec



Wiek: 49
Dołączył: 31 Maj 2013
Posty: 211
Skąd: Okolice Warszawy
Wysłany: 2013-06-05, 23:10   

Puki co zajmę się buda i kompletowaniem mostów od Toyoty albo od landryny i zmodyfikowaniem nadwozia wedle mojego planów i potrzeb . Z mostami tymi co mam popatrzę posłucham waszych rad i będę myślał co dalej. W teren mam czym latać na rajdy też to ten spokojnie będzie się robił kabine lakirnicza i miejsca tez mam sporo na hali to się zmota kabinę zrobi zabudowę. A potem zawiasem się zajmiemy .Prawdopodobnie oddam do Pana Sławka bo od razu wiedział o co chodzi .
Co myślicie o włożeniu mostów od Range Rover albo co byście proponowali do tego silnika odpowiedniego 1.6 od Baleno

Zastanawiam się co zrobić z tymi wałami i mostami co by było ok aż taki lift mi niepotrzebny sprężyny też da się ogarnąć wahacze można zrobić regulowane.

Jak ktoś potrzebuje miejsca do naprawy lub polakierować auto to użyczę komory i miejsca migomaty gazy itp mam na hali(50 km od Wawy)
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2013-06-05, 23:20   

sprężyny wepchane pod ramę pewnie po to żeby był tak mocno podniesiony,jest tam sporo do poprawek a poprawki są najgorsze
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-06-05, 23:22   

nic nie zrobisz... by coś poprawić to musisz przerobić cały zawias... wrzucić krótsze springi to się zmienią kąty główek (które i tak są spaprane) no i nie dziwota, że padły łożyska na wałku ataku, przy tak zadartej główce te łożyska nie mają w ogóle smarowania... zmienisz to kolejne też padną w szybkim czasie, nie wiem co Ci poradzić ale rozumiem twój ból, też kupiłem zmote i poprawiałem po kimś.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2013-06-05, 23:23   

daj niższe sprężyny na tył,a przód mocowani do boku ramy będzie ok

[ Dodano: 2013-06-05, 23:26 ]
wahacze mocowane w jednym punkcie i trzeci wahacz z regulacją z tyłu sierżant
 
     
Pączek 
stały bywalec



Wiek: 49
Dołączył: 31 Maj 2013
Posty: 211
Skąd: Okolice Warszawy
Wysłany: 2013-06-05, 23:44   

Własnie tak myślałem żeby tył zostawić na krótszych a przednie dać na boki uchwyty mostów idzie dorobić i przespawać tym bardziej że zamiar jest założyć inne.
mosty.

Czy te łożysko na moście tylnym( główka ) jest wymienne i gdzie je kupić bo nie mogę nigdzie znaleść.
 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-06-06, 09:01   

Jak będziesz zalewał tylny most olejem to stań na górce przodem w dół i zalej trochę więcej, zawsze smarowanie będzie trochę lepsze.
_________________
Samurai ,89,1,6td, Lockright, Silverstone Extreme
31/10,5r15
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-06-06, 10:29   

Jakiś rzeźnik bez pojęcia to robił, cały zawias jest dramatycznie skopany :-?
Taki lift w samuraiu to nieporozumienie, poza bojowym wyglądem nic dobrego nie wnosi.
Ja bym poodcinał wszystkie mocowania sprężyn i zrobił to od nowa, ale ze sprężynami z boku ramy, ewentualnie w przypadku braku miejsca na tył sprężyny z paska b5 pod ramę.
Mosty od rr to taki sobie pomysł, jakieś mega wytrzymałe nie są, a mają bardzo szybkie przełożenia - 3,54:1, nawet z reduktorem 4,16 nie będzie rewelacji.
 
     
Pączek 
stały bywalec



Wiek: 49
Dołączył: 31 Maj 2013
Posty: 211
Skąd: Okolice Warszawy
Wysłany: 2013-06-08, 09:08   

Damy radę to ogarnąć tylko pytanko te sprężyny od B5 to pod ramę podejdą czy jak? . Albo te dotniemy co mam. Może mi ktoś podesłać foto mocowania sprężyn przodu i tyłu jak to normalnie wygląda po przerobieniu na oryginalnych mostach ( najlepiej pod rama i wąskich). Zawias jest oryginalny na pewno ale przez ten okres od założenia zapewne z braku elementów wymiennych ktoś wprowadzał zmiany i jest spaprane . Szukam jednej końcówki na drążek kierowniczy bo mam z jednej strony ori suzuka a z drugiej strony grubsza i nie wiadomo od czego a jest wywalona
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-06-08, 10:21   

Obejrzyj sobie furę Chomika, w prawdzie sprężyny ma tylko z tyłu, ale imho tak to powinno właśnie wyglądać.
Co do sprężyn pod ramą, to patent jest taki sobie, jeśli dasz krótkie sprężyny, to skok zawieszenia wyjdzie mizerny, bo sprężyny się szybko poskładają, jeśli dasz długie, to już wiesz, jak to będzie wyglądało.
Pewnym ratunkiem są właśnie tylne sprężyny z passata b5 i inne podobne - mają one kształt baryłki, a nie walca i dzięki temu przy max ugięciu zwoje nie opierają się o siebie, tylko składają jeden w drugi, to dobry kompromis między rozsądną wysokością i odpowiednim skokiem zawiasu.
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-06-08, 13:39   

współczucia kolego... dałeś się nieźle wkręcić z tym "profi" zawieszeniem ala" rock crawling" made by USA jednak Kamil miał rację to jest zwyczajny pomnik który wędruje z rąk do rąk i woła o pomstę do nieba. Wymiana łożysk na ataku w tylnej główce na niewiele się zda z powodu który opisał Slavok no chyba że do dalszej odsprzedaży aby było cicho. Patrząc na sprężyny i przedni drążek kierowniczy widzę tutaj w roli inżyniera Pana z pod monopolowego który jako jedyny w okolicy miał spawarkę... masakra , wszystko do rozbiórki.

P.S. na pewno niemiec do granicy gonioł bo si rozmyśloł ze sprzedaży, bez obrazy ale więcej będziesz miał roboty przy doprowadzeniu "tego" do stanu używalności niż jeśli byś kupił w miarę oryginalny samochód, jedyne co Cię usprawiedliwia przed nabyciem tego "monstera" to cena o której wspomniałeś a i silnik jeśli zdrowy ratuje sytuację.
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
Pączek 
stały bywalec



Wiek: 49
Dołączył: 31 Maj 2013
Posty: 211
Skąd: Okolice Warszawy
Wysłany: 2013-06-09, 11:08   

Słuchajcie w tej cenie niema co się spodziewać cudów winda nowiutka super winch 14000 i silnik jest ok . Co do zawieszenia to niestety wszystko się potwierdza to jest zawieszenie z USA ale niestety przez parę lat użytkowania i usterek zawsze ktoś coś zmieniał z braku części zamiennych ratował się jak mógł a każdy następny właściciel nie wiedząc skąd brać graty zamienne coś poprawiał psując przy okazji i doprowadził do stanu aktualnego. Rozmawiałem z człowiekiem który ma oryginalna instrukcje z zaleceniami montażu tego zawiasu i będziemy się starali coś ogarnąć. Auto przy okazji zmiany mostów na szerokie ori od samca będzie miało poprawione sprężyny nowe drążki i panhard bo te są już sfatygowane i nieraz dostały. Wiem że to auto będzie latało i wyglądało jak należy. Poza tym ten samochód ma latać w błocie i terenie a nie po płaskim wiec to że coś się urwie powygina to normalka.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-06-09, 11:54   

z ciekawości czysto poznawczej - zapodaj linka albo poskanuj tę instrukcję. Ciekaw jestem jak z takim liftem oryginalna instrukcja rozwiązuje problem choćby problem kątów pracy wałów i drążków.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-06-09, 12:25   

Pączek napisał/a:

...zawias jest dedykowany do jazdy po skałach...


Pączek napisał/a:

... ten samochód ma latać w błocie ...


Nie chcę cię martwić, ale te dwie rzeczy ciężko pogodzić ze sobą.
Jeżeli faktycznie to jest jakaś jankeska wydumka do rockcrawlingu, to w naszych warunkach będzie działać gorzej niż seryjne auto.
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-06-09, 13:52   

kostuch napisał/a:
jankeska wydumka do rockcrawlingu, to w naszych warunkach będzie działać gorzej niż seryjne auto.


nie zgodzę się z Tobą w tej kwestii, chcesz powiedzieć że ori Samurai na małych kołach bez prześwitu jest w stanie objechać nawet mocno spartolony, wyliftowany samochód na dobrym bucie??? czy chodziło Ci o trawersy konkretnie? bo w błocie nie widzę sensu takiego porównania...

A no i zapomniałem że nie da się wsadzić większego koła do oryginalnego Samuraia bo się nie zmieści więc trzeba albo ciąć albo dystansować i podnosić bude albo jedno i drugie a to już nie będzie oryginalny Samurai, w błocie prześwit choćby do budy daje już dużą przewagę i możliwość większego koła tak że sam wiesz jak jest.
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.