Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Jak wymienić uszczelkę pod głowicą
jonny 
nowicjusz


Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 64
Wysłany: 2013-10-07, 20:02   Jak wymienić uszczelkę pod głowicą

Szykuje się do wymiany uszczelki głowicy,a że robię to pierwszy raz to mam pytania:
Jak ustawić wał żeby później wszystko pasowało względem rozrządu
Czy są miejsca na co trzeba uważać,ewentualnie gdzie przytrzymać,puknąć
Czy tłoki wyczyścić z nagaru
Jak ustawić pasek rozrządu
Trochę dużo tych pytań,ale jak komuś się chce napisać co i jak to wielkie dzięki
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-10-07, 20:16   

a masz manuala? tam wszystko pięknie opisane... Na pewno musisz pierwszy tłok ustawić w górnym martwym punkcie (po ang. TDC). Trudno będzie tutaj komukolwiek opisać Ci to krok po kroku.
Do tego musisz się zaopatrzyć w klucz dynanometryczny. Bo zdjęciu głowicy musisz dać ją do splanowania, inaczej może po niedługim czasie zacząć przepuszczać...
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Ostatnio zmieniony przez manias79 2013-10-07, 20:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
egon 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 503
Skąd: 4x4 wyspa wolin
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-10-07, 20:26   

Ustaw na znaki i ściągaj głowicę ,wyczyść tłoki z nagaru jak jest ,daj głowicę do planowania ,jak już będziesz miał splanowaną głowicę to załóż nową uszczelkę ,broń boże nie smaruj jej żadnym ustrojstwem ,załóż głowicę na szpilki ,dokręcaj kluczem dynamometrycznym zgodnie z ruchem wskazówek zegara tzn zaczynając od pierwszej idź spiralnie do ostatniej ,przy okazji sprawdź luz zaworowy ,załóż rozrząd sprawdź znaki i dla pewności pokręć wałem za pomocą klucza i sprawdź czy nic się nie blokuje ,pamiętaj o zaznaczeniu zapłonu coby po wyjęciu odpowiednio go włożyć. A teraz rada jak nigdy tego nie robiłeś to lepiej to zleć komuś lub poproś kogoś o pomoc
_________________
Its obvious why men lift there trucks... Fat chicks cant jump.
 
     
jonny 
nowicjusz


Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 64
Wysłany: 2013-10-07, 20:27   

Manuala nie mam,mówisz o tym znaczku na kole zamachowym co widać go w tym okienku na sprzęgle?
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-10-07, 20:34   

http://samurai.org.pl/viewtopic.php?p=36520#36520 tu masz jak ustawić pierwszy tłok i rozdzielacz prawidłowo

[ Dodano: 2013-10-07, 20:35 ]
jonny napisał/a:
Manuala nie mam,mówisz o tym znaczku na kole zamachowym co widać go w tym okienku na sprzęgle?

tak, ale dodatkowo palec rozdzielacza musi być na pierwszym cylindrze (numerację masz na kopułce)

Ale po tej operacji zablokowałbym koło zamachowe, żeby tłoki zostały w oryginalnym położeniu

http://www.acksfaq.com/fsm.htm tutaj masz manuala po angielsku, ale za to z dużą ilością zrozumiałych zdjęć
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-10-07, 22:15   

Tylko tłoków nie wyciągaj do tego czyszczenia ;)
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-10-08, 05:48   

tłoki zalej małą ilością benzyny, jeżeli na którymś z cylindrów paliwo zamiast stać, spłynie, to masz dowód na nieszczelność pierścieni tłokowych (przy tej operacji radzę zdjąć miskę olejową)
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
jonny 
nowicjusz


Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 64
Wysłany: 2013-10-08, 20:28   

Dzięki za podpowiedzi o to mi właśnie chodziło,chcę zrobić to sam bo w warsztacie zawołali za wymiane uszczelki i planowanie głowicy 1000 zł.Także trochę porażka
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-10-08, 23:43   

może Ci się przyda:

https://picasaweb.google.com/SLyczak/SilniczekSamuraiRemont?authuser=0&feat=directlink
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.