Wysłany: 2013-10-07, 20:02 Jak wymienić uszczelkę pod głowicą
Szykuje się do wymiany uszczelki głowicy,a że robię to pierwszy raz to mam pytania:
Jak ustawić wał żeby później wszystko pasowało względem rozrządu
Czy są miejsca na co trzeba uważać,ewentualnie gdzie przytrzymać,puknąć
Czy tłoki wyczyścić z nagaru
Jak ustawić pasek rozrządu
Trochę dużo tych pytań,ale jak komuś się chce napisać co i jak to wielkie dzięki
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-10-07, 20:16
a masz manuala? tam wszystko pięknie opisane... Na pewno musisz pierwszy tłok ustawić w górnym martwym punkcie (po ang. TDC). Trudno będzie tutaj komukolwiek opisać Ci to krok po kroku.
Do tego musisz się zaopatrzyć w klucz dynanometryczny. Bo zdjęciu głowicy musisz dać ją do splanowania, inaczej może po niedługim czasie zacząć przepuszczać...
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Ostatnio zmieniony przez manias79 2013-10-07, 20:27, w całości zmieniany 1 raz
Ustaw na znaki i ściągaj głowicę ,wyczyść tłoki z nagaru jak jest ,daj głowicę do planowania ,jak już będziesz miał splanowaną głowicę to załóż nową uszczelkę ,broń boże nie smaruj jej żadnym ustrojstwem ,załóż głowicę na szpilki ,dokręcaj kluczem dynamometrycznym zgodnie z ruchem wskazówek zegara tzn zaczynając od pierwszej idź spiralnie do ostatniej ,przy okazji sprawdź luz zaworowy ,załóż rozrząd sprawdź znaki i dla pewności pokręć wałem za pomocą klucza i sprawdź czy nic się nie blokuje ,pamiętaj o zaznaczeniu zapłonu coby po wyjęciu odpowiednio go włożyć. A teraz rada jak nigdy tego nie robiłeś to lepiej to zleć komuś lub poproś kogoś o pomoc
_________________ Its obvious why men lift there trucks... Fat chicks cant jump.
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-10-08, 05:48
tłoki zalej małą ilością benzyny, jeżeli na którymś z cylindrów paliwo zamiast stać, spłynie, to masz dowód na nieszczelność pierścieni tłokowych (przy tej operacji radzę zdjąć miskę olejową)
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Dzięki za podpowiedzi o to mi właśnie chodziło,chcę zrobić to sam bo w warsztacie zawołali za wymiane uszczelki i planowanie głowicy 1000 zł.Także trochę porażka
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum