Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2013-09-26, 14:03
Santana - problem z hamulcami
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-12-09, 18:46   

Za przewodami przemawia, że raz jedno koło raz drugie. Ale trzymam kciuki za pompę.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
airgaston 
zapaleniec
1.9TD 2000



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 348
Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2013-12-09, 21:06   

Miałem podobne zjawisko w almerze i vw lt. Obydwa przypadki wystapiły po dluzszych postojach aut. Problem zniknął po rozebraniu zacisków nasmarowaniu tłoków i wymianie uszczelniaczy tloków. Podrdzewiały tłoczyska i nie cofają się do pierwotnego stanu co objawia sie hamowaniem mimo braku wciśniętego pedału hamulca. Puchnący przewód równa sie gumowaty pedał ;-)
_________________
Wódka z lodem szkodzi na nerki. Rum z lodem niszczy wątrobę. Whisky z lodem atakuje serce. Gin z lodem rozwala mózg. Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-12-10, 00:22   

Primo jak @airgaston pisze zajrzeć co się dzieje w samym zacisku.
Tak jak @moziembl też pomyślałem o tych przewodach (chyba sam'a) ale czemu oba na raz?
 
 
     
pacol 
rozgadany



Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 119
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2013-12-10, 00:32   

Dobrze, ale moje zaciski są nówiutkie trw założone w lutym tego roku.
 
     
airgaston 
zapaleniec
1.9TD 2000



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 348
Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2013-12-10, 07:00   

Tez tak myślałem w LTeku złozyłem zaciski a po dwóch miesiacach jade hamuje i ....masakra. Rozlożyłem a tu na samych końcach leciutki nalot rdzy i efekt taki ze hamuje potem puszczam pedal a autko do końca nie odbija i pohamowóje dowolnie. Trudno jednak co chwila zatrzymywać się i rozsuwać klocki by pusciły.
_________________
Wódka z lodem szkodzi na nerki. Rum z lodem niszczy wątrobę. Whisky z lodem atakuje serce. Gin z lodem rozwala mózg. Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-12-10, 07:48   

airgaston napisał/a:
Tez tak myślałem w LTeku złozyłem zaciski a po dwóch miesiacach jade hamuje i ....masakra. Rozlożyłem a tu na samych końcach leciutki nalot rdzy i efekt taki ze hamuje potem puszczam pedal a autko do końca nie odbija i pohamowóje dowolnie. Trudno jednak co chwila zatrzymywać się i rozsuwać klocki by pusciły.



Bez urazy jak zrobisz porządnie zaciski to po dwóch miesiącach stania nic się nie będzie działo. Jak wymienisz wszystkie gumki, nasmarujesz smarem tłoczki, to musi działać.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-12-10, 09:09   

Nawet przy nowych gumach i tulejach oraz zastosowaniu smaru molibdenowego, po topieniu należny to rozebrać i wyczyścić bo niestety syf i tak się dostaje.
Czy w Lukasach trochę lepiej wygląda sytuacja? Bo może by tak zamienić?
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
pacol 
rozgadany



Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 119
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2013-12-10, 10:43   

Dobra, ale mój samurai to samochód do jazdy na co dzień a nie topienia, jedyne co spotkał to kałuże poniżej linii sprzęgiełek.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-12-10, 11:48   

Jest jeszcze jedna opcja.
Przycina się popychacz między pedałem a pompą - sprężyna nie cofa tłoczka i dopiero wstrząs od "dupnięcia pedałem" pozwala się jej cofnąć.
Taka luźna teoria, ale bym popatrzył w tamtych okolicach. Kto smaruje, ten jedzie :-)
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-12-10, 21:12   

yahoo33 napisał/a:
Nawet przy nowych gumach i tulejach oraz zastosowaniu smaru molibdenowego, po topieniu należny to rozebrać i wyczyścić bo niestety syf i tak się dostaje.
Czy w Lukasach trochę lepiej wygląda sytuacja? Bo może by tak zamienić?


W tłoczkach nie wolno używać innych smarów niż do tego przeznaczonych, żadnych molibdenowych grafitowych i tym podobnych. To musi być smar który nie reaguje z płynem hamulcowym.
Do tłoczków stosuje smar ATE http://www.motointegrator...der-paste-180-g
A do prowadnic stosuje http://www.motointegrator...astilube-75-ml. i mimo brodzenia w błocie tłoczek można po roku wcisnąć rękami.

A tu ciekawy artykuł który znalazłem teraz jak szukałem linków do tych smarów ATE

http://www.hamulce.net/smary.pdf
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
pacol 
rozgadany



Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 119
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2013-12-15, 00:39   

Wszystko wysmarowane, nasmarowane, ale płyn dalej nie cofa, jedyne co poszło na plus to to, że da się hamować wszystkimi równo. W pon jade po miekkie przewody hamulcowe, bo tłoczki zacisków chodzą, jak ta lala . I teraz problem bo mam santane, a przewody od tico to problematyczne są, z tego co wiem. Bo są zakończone żeńsko, a nie męsko jak oryginały. I teraz się zastanawiam, czy u tokarza, nie zamówić przejściówki męsko-męskiej.
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-12-15, 05:26   

Nie wiem jak w PL ale tutaj takie nyple sa ogolno dostepne na ebaju, poszukaj w sklepach z hydraulika do maszyn albo u kogos kto weze hydrauliczne zazbraja.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-12-15, 07:03   

Tutaj coś dobierzesz

http://pwpnet.pl/index.ph...prod&co=ez&f=la
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-12-15, 10:35   

w jakimś GRENE czy AGROMIE zazwyczaj zakuwają takie węże z metra bez problemu
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-12-15, 15:53   

Hałas napisał/a:
w jakimś GRENE czy AGROMIE zazwyczaj zakuwają takie węże z metra bez problemu

Problem powstaje jak ktoś mieszka w dużym mieście.
Wtedy taka usługa jest świadczona z łaską przez jakieś autoryzowane salony-serwisy czegośtam i kosztuje jakby złotem zakuwali.
Wot cywilizacja wielkomiejska...
 
     
pacol 
rozgadany



Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 119
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2013-12-16, 16:52   

Dziś byłem w intercarsie i u sławka przejściówka ma numer WP L-113 męsko męska, i wtedy pasują zwykłe japońskie przewody, albo od tico/matiz.
 
     
Radek1977 
stały bywalec
semi green


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 159
Skąd: Czaniec
Wysłany: 2014-05-02, 06:41   

pacol napisał/a:
Wybaczcie, że tak odkopie temat, ale mam następujący problem w mojej Santanie, mniejsza z tym, że pompy nie idzie odpowietrzyć na cacy, ale problem dotyczy momentu po hamowaniu. Dzieje się ciekawe zjawisko, Hamuje ładnie i równo, ale jak puszcze hamulec to nie cofa się płyn do końca i samurai potrafi już mieć tempomat na 4 biegu i zero przyspieszania a nawet zwalnia(przez to zjawisko nie wytrzymał mi krzyżak na trasie toruńskiej). Co ciekawe, żeby wyeliminować ten problem wystarczy je**ąć w pedał hamulca, aby zahamował z piskiem opon i wtedy, choć nie zawsze potrafi puścić. Ale najciekawsze, jest to nie cofanie płyny, gdyż potrafi płyn nie wrócić z różnych kół, więc czasami nie ściąga i ledwo jedzie, czasami w lewo ściąga, czasami w prawo(totalny spontan). Wymieniam jutro, albo po jutrze pompę, bo muszę ją wylicytować, bo tę pompę co kupował Maverick za 85zł typek teraz ma za 180 zł. http://allegro.pl/pompa-h...3784055946.html


Czesc odgrzeje troche - Poldolotowa pompa ma 4ty wyjscia, ktore podpinales a ktore zaslepiales ?
_________________
1.3i blaszanka, 235/75 INSA TURBO Dakar, wyciagarka EVO 8000, 4.16 on board
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-05-02, 07:45   

Zdaje się, że i Maverick montował poldolotową pompkę, chyba częściej zagląda na forum niż Pacol więc może PW do Mavera i będzie szybciej odpowiedź.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-05-02, 08:53   

Hej. Mam podpięte oba wyjscia górne. Dolne zaslepione.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
Radek1977 
stały bywalec
semi green


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 159
Skąd: Czaniec
Wysłany: 2014-05-03, 17:26   

Maverick - a wiesz moze czy to ma znaczaenie kore wyjscia sie podepnie a ktore zaslepi bo ja ma zrobione na odwot a cos mam gumowaty pedal i slabe ham i szukam przyczyny
_________________
1.3i blaszanka, 235/75 INSA TURBO Dakar, wyciagarka EVO 8000, 4.16 on board
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.