Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2014-01-15, 17:49
Maror napisał/a:
No i trzeba nadmienić że ten 1.9TD to są dane XUD9T z Peugeot'a 306. Nie wiadomo czy Silnik XUD9 z pompą z 306'tki będzie miał dokładnie takie same osiągi, trzeba by go na hamowni sprawdzić
Właśnie. Coś mi się zdaje, że tych Niutków jest za dużo. Ale... i tak kowadło rzonci :D
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Tak sie zastanawiam po co te wykresy dla kazdego z osobna toć to nic nie daje ja np tylko widze w tym charakterystyke silniki momęt wkręcenia się silnika na naajwyzsze nm srednio to się przeklada w terenie bo np silniki diesla super extra tylko co z tego jak kolaa sie wolno kręcą, dlatego wole benzin,
Ale ten moment jest wypadkową składowych elementów z listy powyżej, prawda? I samo naniesienie momentu przegubu na wykres momentów silników nie wiele powie?
Zgadza się.
Przy założeniu że wszczepia się te silniki do standardowego samuraia, znane są wartości przez które należy przemnożyć moment z silnika.
Np.
seria:
100Nm (z silnika) x 3,65 (pierwszy bieg) x 2,51 (reduktor) x 3,73 (most) = 3417 Nm
baleno 1,6 w serii:
130Nm x ........... = 4442 Nm
Więc jeżeli np. przegub jest w stanie przenieść 3600Nm, to cienka czerwona linia powinna każdemu walić po oczach...
[ Dodano: 2014-01-15, 16:17 ]
Maror napisał/a:
A jeśli policzysz ten moment dla przegubów to ja z chęcią zrobią tą kreskę
Ja to się na matematykach nie znam.
Lowrange podaje, że seryjny wytrzymuje 2637 lb*ft (czyli 3576Nm)
a to nie jest tak, że to 3600nm występuje tylko w przypadku napędu przekazywanego na jedno koło? w końcu po drodze jest jeszcze skrzynia rozdzielcza która dzieli ten moment przez 2 na przednią i tylną oś oraz dyferencjały które też dzielą moment na dwa koła więc te 3600nm to jakaś szczytowa wartość którą teoretycznie da się obciążyć półoś z zapiętym 2H, zablokowanym dyfrem i przy podparciu tylko jednego koła ;)
Oczywiście zdarza się tak, ze samochód ciągnie się tylko jednym kołem ale tak jak napisałem muszą być blokady i reszta kół nie może mieć przyczepności.
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2012 Posty: 561 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-15, 17:54
Właśnie sobie o tym przypomniałem Slavok Więc jednak nie tak łatwo uwalić przegub aczkolwiek da się. Te 3600 Nm to w sytuacji jak mamy zapięte obie blokady i 3 koła w powietrzu
@Kamilson - nie ma sprawy, tylko podaj mi dokładne osiągi Twojego 1.8 bo nie wiem czy mam spójne dane
Jeszcze jako ciekawostkę Trial Gear chwali się że ich półosie wytrzymują 6360 Nm.
Da się uwalić prościej jak walniesz w glebę rozpędzonym kołem przy skoku ;) oczywiście wtedy to tam będzie o wiele więcej niż te 3600nm generowane na którymś tam biegu ;)
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2012 Posty: 561 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-15, 18:09
slavok napisał/a:
Da się uwalić prościej jak walniesz w glebę rozpędzonym kołem przy skoku ;) oczywiście wtedy to tam będzie o wiele więcej niż te 3600nm generowane na którymś tam biegu ;)
A zgadza się Jeszcze co do tych wykresów to lipa jest ponieważ tak żeby było w 100% poprawnie to trzeba by zrobić oddzielną skalę Nm dla silnik i dla kół, ponieważ przez to że moment przechodzi przez przełożenia to prędkość obrotowa tez będzie odpowiednio niższa...
@Kamilson - tutaj masz na 5.125
A tutaj jak by to wyglądało na 4.16
Wydaje mi się, że nie ma możliwości przeniesienia całego momentu na jedno koło, ale może jestem w błędzie. Jest ktoś w stanie zaprzeczyć lub potwierdzić moją teorię?
Właśnie sobie o tym przypomniałem Slavok Więc jednak nie tak łatwo uwalić przegub aczkolwiek da się. Te 3600 Nm to w sytuacji jak mamy zapięte obie blokady i 3 koła w powietrzu
Trzeba też pamiętać że jeżeli ktoś podał takę liczbę jak 3600 to pewnie zainwestował w badanie niszczące przegubu na maszynie która zwiększa obciążenie statycznie (tak jak na sławnym filmiku pokazującym porównanie arb i china-arb). Podczas jazdy w terenie raczej rzadko występują takie laboratoryjne warunki.
A po drugie warto sobie uzmysłowić że przegub jest najmocniejszy przy jeździe na wprost. Przy skręcie kół wytrzymałość spada. Nie wiem wg jakiej funkcji, ale spada.
Znajdzie się ktoś, kto nigdy nie strzelił ze sprzęgła na skręconych kołach w błocie (Sam'a pytanie nie dotyczy )?
[ Dodano: 2014-01-15, 19:58 ]
jeżu napisał/a:
Wydaje mi się, że nie ma możliwości przeniesienia całego momentu na jedno koło, ale może jestem w błędzie. Jest ktoś w stanie zaprzeczyć lub potwierdzić moją teorię?
Właśnie zjechałeś ze stromego podjazdu i wbiłeś się przodem w błoto, bo nie zdążyłeś wykręcić.
Zapinasz przednią blokadę bo masz wypas auto. Blokada międzyosiowa w gratisie od Suzuki corp
Dajesz w palnik i praktycznie cały moment idzie na koło wbite w glebę. I chrup...
[ Dodano: 2014-01-15, 20:02 ]
Maror napisał/a:
Jeszcze co do tych wykresów to lipa jest ponieważ tak żeby było w 100% poprawnie to trzeba by zrobić oddzielną skalę Nm dla silnik i dla kół, ponieważ przez to że moment przechodzi przez przełożenia to prędkość obrotowa tez będzie odpowiednio niższa...
A co za różnica jakie tryby są po drodze?
Prędkość obrotowa silnika to dziedzina funkcji...
Pomógł: 8 razy Wiek: 27 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 1497 Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2014-01-15, 20:23
kostuch napisał/a:
Właśnie zjechałeś ze stromego podjazdu i wbiłeś się przodem w błoto, bo nie zdążyłeś wykręcić.
Zapinasz przednią blokadę bo masz wypas auto. Blokada międzyosiowa w gratisie od Suzuki corp
Dajesz w palnik i praktycznie cały moment idzie na koło wbite w glebę. I chrup...
No to chyba jednak idzie na jedno koło, bo musi być po równo rozłożone na przednią i tylną oś, czyż nie?
[ Dodano: 2014-01-15, 20:24 ]
Kostuch, dasz filmik do tego porównania blokad?
PS Mi się nie zdarzyło walnąć ze sprzęgła na skręconych kołach.
Właśnie zjechałeś ze stromego podjazdu i wbiłeś się przodem w błoto, bo nie zdążyłeś wykręcić.
Zapinasz przednią blokadę bo masz wypas auto. Blokada międzyosiowa w gratisie od Suzuki corp
Dajesz w palnik i praktycznie cały moment idzie na koło wbite w glebę. I chrup...
Jeżeli dodasz do tego skręcone koła na maksa, to prawdopodobieństwo urwania przegubu wzrasta kilka razy. Dzięki za wyjaśnienie, już wiem że moment dzielę przez dwa na przegubach bo blokady z przodu nie mam :)
Nie przekażesz momentu na tylne koła (a raczej z kół na glebę), bo są wtedy nieobciążone.
Stań pod ścianą na jednej nodze i oprzyj się o nią rękami. Która kończyna jest najbardziej obciążona?
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2012 Posty: 561 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-15, 20:34
kostuch napisał/a:
Maror napisał/a:
Właśnie sobie o tym przypomniałem Slavok Więc jednak nie tak łatwo uwalić przegub aczkolwiek da się. Te 3600 Nm to w sytuacji jak mamy zapięte obie blokady i 3 koła w powietrzu
Trzeba też pamiętać że jeżeli ktoś podał takę liczbę jak 3600 to pewnie zainwestował w badanie niszczące przegubu na maszynie która zwiększa obciążenie statycznie (tak jak na sławnym filmiku pokazującym porównanie arb i china-arb). Podczas jazdy w terenie raczej rzadko występują takie laboratoryjne warunki.
A po drugie warto sobie uzmysłowić że przegub jest najmocniejszy przy jeździe na wprost. Przy skręcie kół wytrzymałość spada. Nie wiem wg jakiej funkcji, ale spada.
Znajdzie się ktoś, kto nigdy nie strzelił ze sprzęgła na skręconych kołach w błocie (Sam'a pytanie nie dotyczy )?
Zgadza się, trzeba pamiętać o tym że w terenie raczej warunków laboratoryjnych nie uświadczymy
kostuch napisał/a:
A co za różnica jakie tryby są po drodze?
Prędkość obrotowa silnika to dziedzina funkcji...
Chodzi mi o to że przecież przy zastosowaniu jakiejkolwiek przekładni moment obrotowy rośnie ale ilość obrotów maleje. Np na wejściu w przekładni 2:1 mamy 4000 RPM i 200 Nm to na wyjściu będzie 2000 RPM i 400 Nm. Ja moment zwiększyłem ale obroty zostały te same. O to mi chodziło, może źle się wyraziłem
Na żadnym z filmów nie widać jaka jest siła niszcząca dla ARB. Na drugim filmie półoś urwała się szybciej, a siła zrywająca była bardzo bliska sile zrywającej chińską blokadę z pierwszego filmu.
Nie przekażesz momentu na tylne koła (a raczej z kół na glebę), bo są wtedy nieobciążone.
Stań pod ścianą na jednej nodze i oprzyj się o nią rękami. Która kończyna jest najbardziej obciążona?
To co innego, nie mówiłeś, że tylna oś w powietrzu.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2012 Posty: 561 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-15, 21:03
jeżu napisał/a:
Na żadnym z filmów nie widać jaka jest siła niszcząca dla ARB. Na drugim filmie półoś urwała się szybciej, a siła zrywająca była bardzo bliska sile zrywającej chińską blokadę z pierwszego filmu.
Jeżu, ale im na tych filmikach chyba chodziło o to że przy ARB blokada daje rade i to półoś jako "bezpiecznik" się poddaje. Wtedy niby wymiana półosi i można jechać dalej A te inne blokady to że się rozpadają i kupa. Ale nie wiadomo czy to nie jest tylko propaganda...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum