Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Porównanie najpopularniejszych SWAP'ów
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-01-15, 17:49   

Maror napisał/a:
No i trzeba nadmienić że ten 1.9TD to są dane XUD9T z Peugeot'a 306. Nie wiadomo czy Silnik XUD9 z pompą z 306'tki będzie miał dokładnie takie same osiągi, trzeba by go na hamowni sprawdzić :mrgreen:


Właśnie. Coś mi się zdaje, że tych Niutków jest za dużo. Ale... i tak kowadło rzonci :D
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
czesio6969 
pomocnik mechanika
ToMa off-road



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 430
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2014-01-15, 17:50   

Tak sie zastanawiam po co te wykresy dla kazdego z osobna toć to nic nie daje ja np tylko widze w tym charakterystyke silniki momęt wkręcenia się silnika na naajwyzsze nm srednio to się przeklada w terenie bo np silniki diesla super extra tylko co z tego jak kolaa sie wolno kręcą, dlatego wole benzin,
_________________
Samurai 95r. silnik 1,6 boleno, reduktor 4,16 - blokada tył, blokada przód ARB - silverstone MT117 Extreme 33.10,50.15,wyciągarka mechanik przód, wyciągarka tył escape evo9500, wzmacniane półosie przód-tył, spiek
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-01-15, 17:50   

kostuch napisał/a:
SamNaSamZSam napisał/a:

Ale ten moment jest wypadkową składowych elementów z listy powyżej, prawda? I samo naniesienie momentu przegubu na wykres momentów silników nie wiele powie? :roll:


Zgadza się.
Przy założeniu że wszczepia się te silniki do standardowego samuraia, znane są wartości przez które należy przemnożyć moment z silnika.
Np.
seria:
100Nm (z silnika) x 3,65 (pierwszy bieg) x 2,51 (reduktor) x 3,73 (most) = 3417 Nm
baleno 1,6 w serii:
130Nm x ........... = 4442 Nm

Więc jeżeli np. przegub jest w stanie przenieść 3600Nm, to cienka czerwona linia powinna każdemu walić po oczach...

[ Dodano: 2014-01-15, 16:17 ]
Maror napisał/a:
A jeśli policzysz ten moment dla przegubów to ja z chęcią zrobią tą kreskę :mrgreen:

Ja to się na matematykach nie znam.
Lowrange podaje, że seryjny wytrzymuje 2637 lb*ft (czyli 3576Nm)


a to nie jest tak, że to 3600nm występuje tylko w przypadku napędu przekazywanego na jedno koło? w końcu po drodze jest jeszcze skrzynia rozdzielcza która dzieli ten moment przez 2 na przednią i tylną oś oraz dyferencjały które też dzielą moment na dwa koła więc te 3600nm to jakaś szczytowa wartość którą teoretycznie da się obciążyć półoś z zapiętym 2H, zablokowanym dyfrem i przy podparciu tylko jednego koła ;)
Oczywiście zdarza się tak, ze samochód ciągnie się tylko jednym kołem ale tak jak napisałem muszą być blokady i reszta kół nie może mieć przyczepności.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-15, 17:54   

Właśnie sobie o tym przypomniałem Slavok :mrgreen: Więc jednak nie tak łatwo uwalić przegub aczkolwiek da się. Te 3600 Nm to w sytuacji jak mamy zapięte obie blokady i 3 koła w powietrzu :mrgreen:
@Kamilson - nie ma sprawy, tylko podaj mi dokładne osiągi Twojego 1.8 bo nie wiem czy mam spójne dane ;-)
Jeszcze jako ciekawostkę Trial Gear chwali się że ich półosie wytrzymują 6360 Nm.
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-01-15, 17:56   

Da się uwalić prościej jak walniesz w glebę rozpędzonym kołem przy skoku ;) oczywiście wtedy to tam będzie o wiele więcej niż te 3600nm generowane na którymś tam biegu ;)
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-15, 18:09   

slavok napisał/a:
Da się uwalić prościej jak walniesz w glebę rozpędzonym kołem przy skoku ;) oczywiście wtedy to tam będzie o wiele więcej niż te 3600nm generowane na którymś tam biegu ;)


A zgadza się :-> Jeszcze co do tych wykresów to lipa jest ponieważ tak żeby było w 100% poprawnie to trzeba by zrobić oddzielną skalę Nm dla silnik i dla kół, ponieważ przez to że moment przechodzi przez przełożenia to prędkość obrotowa tez będzie odpowiednio niższa...

@Kamilson - tutaj masz na 5.125

A tutaj jak by to wyglądało na 4.16 :->
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
Kamilson 
stały bywalec
TARNOBRZEG



Wiek: 31
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 234
Wysłany: 2014-01-15, 18:39   

No w przypadku 4.16 to ładny kozak :) Dziękuje :mrgreen:

nawet przy 5.125 , jak samurai na 4.16 sie konczy to bmw dopiero mocy dostaje

Ale jedej rzeczy nie rozumiem, skoro ,jest to maksymalny moment.. do dlaczego po nim jeszcze rosnie ... i to sporo ?
 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-01-15, 19:49   

Wydaje mi się, że nie ma możliwości przeniesienia całego momentu na jedno koło, ale może jestem w błędzie. Jest ktoś w stanie zaprzeczyć lub potwierdzić moją teorię?
_________________
Samurai ,89,1,6td, Lockright, Silverstone Extreme
31/10,5r15
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-01-15, 19:53   

Maror napisał/a:
Właśnie sobie o tym przypomniałem Slavok :mrgreen: Więc jednak nie tak łatwo uwalić przegub aczkolwiek da się. Te 3600 Nm to w sytuacji jak mamy zapięte obie blokady i 3 koła w powietrzu :mrgreen:

Trzeba też pamiętać że jeżeli ktoś podał takę liczbę jak 3600 to pewnie zainwestował w badanie niszczące przegubu na maszynie która zwiększa obciążenie statycznie (tak jak na sławnym filmiku pokazującym porównanie arb i china-arb). Podczas jazdy w terenie raczej rzadko występują takie laboratoryjne warunki.
A po drugie warto sobie uzmysłowić że przegub jest najmocniejszy przy jeździe na wprost. Przy skręcie kół wytrzymałość spada. Nie wiem wg jakiej funkcji, ale spada.

Znajdzie się ktoś, kto nigdy nie strzelił ze sprzęgła na skręconych kołach w błocie (Sam'a pytanie nie dotyczy :mrgreen: )?

[ Dodano: 2014-01-15, 19:58 ]
jeżu napisał/a:
Wydaje mi się, że nie ma możliwości przeniesienia całego momentu na jedno koło, ale może jestem w błędzie. Jest ktoś w stanie zaprzeczyć lub potwierdzić moją teorię?

Właśnie zjechałeś ze stromego podjazdu i wbiłeś się przodem w błoto, bo nie zdążyłeś wykręcić.
Zapinasz przednią blokadę bo masz wypas auto. Blokada międzyosiowa w gratisie od Suzuki corp :-)
Dajesz w palnik i praktycznie cały moment idzie na koło wbite w glebę. I chrup... :-/

[ Dodano: 2014-01-15, 20:02 ]
Maror napisał/a:
Jeszcze co do tych wykresów to lipa jest ponieważ tak żeby było w 100% poprawnie to trzeba by zrobić oddzielną skalę Nm dla silnik i dla kół, ponieważ przez to że moment przechodzi przez przełożenia to prędkość obrotowa tez będzie odpowiednio niższa...

A co za różnica jakie tryby są po drodze?
Prędkość obrotowa silnika to dziedzina funkcji...
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2014-01-15, 20:23   

kostuch napisał/a:

Właśnie zjechałeś ze stromego podjazdu i wbiłeś się przodem w błoto, bo nie zdążyłeś wykręcić.
Zapinasz przednią blokadę bo masz wypas auto. Blokada międzyosiowa w gratisie od Suzuki corp :-)
Dajesz w palnik i praktycznie cały moment idzie na koło wbite w glebę. I chrup... :-/


No to chyba jednak idzie na jedno koło, bo musi być po równo rozłożone na przednią i tylną oś, czyż nie?

[ Dodano: 2014-01-15, 20:24 ]
Kostuch, dasz filmik do tego porównania blokad?
PS Mi się nie zdarzyło walnąć ze sprzęgła na skręconych kołach. :mrgreen:
 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-01-15, 20:30   

kostuch napisał/a:

Właśnie zjechałeś ze stromego podjazdu i wbiłeś się przodem w błoto, bo nie zdążyłeś wykręcić.
Zapinasz przednią blokadę bo masz wypas auto. Blokada międzyosiowa w gratisie od Suzuki corp :-)
Dajesz w palnik i praktycznie cały moment idzie na koło wbite w glebę. I chrup... :-/


Jeżeli dodasz do tego skręcone koła na maksa, to prawdopodobieństwo urwania przegubu wzrasta kilka razy. Dzięki za wyjaśnienie, już wiem że moment dzielę przez dwa na przegubach bo blokady z przodu nie mam :)
_________________
Samurai ,89,1,6td, Lockright, Silverstone Extreme
31/10,5r15
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-01-15, 20:33   

sokratesb napisał/a:


No to chyba jednak idzie na jedno koło, bo musi być po równo rozłożone na przednią i tylną oś, czyż nie?

[ Dodano: 2014-01-15, 20:24 ]
Kostuch, dasz filmik do tego porównania blokad?
PS Mi się nie zdarzyło walnąć ze sprzęgła na skręconych kołach. :mrgreen:


http://www.youtube.com/watch?v=ewt7f-h8Wn4

Nie przekażesz momentu na tylne koła (a raczej z kół na glebę), bo są wtedy nieobciążone.
Stań pod ścianą na jednej nodze i oprzyj się o nią rękami. Która kończyna jest najbardziej obciążona?
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-15, 20:34   

kostuch napisał/a:
Maror napisał/a:
Właśnie sobie o tym przypomniałem Slavok :mrgreen: Więc jednak nie tak łatwo uwalić przegub aczkolwiek da się. Te 3600 Nm to w sytuacji jak mamy zapięte obie blokady i 3 koła w powietrzu :mrgreen:

Trzeba też pamiętać że jeżeli ktoś podał takę liczbę jak 3600 to pewnie zainwestował w badanie niszczące przegubu na maszynie która zwiększa obciążenie statycznie (tak jak na sławnym filmiku pokazującym porównanie arb i china-arb). Podczas jazdy w terenie raczej rzadko występują takie laboratoryjne warunki.
A po drugie warto sobie uzmysłowić że przegub jest najmocniejszy przy jeździe na wprost. Przy skręcie kół wytrzymałość spada. Nie wiem wg jakiej funkcji, ale spada.

Znajdzie się ktoś, kto nigdy nie strzelił ze sprzęgła na skręconych kołach w błocie (Sam'a pytanie nie dotyczy :mrgreen: )?


Zgadza się, trzeba pamiętać o tym że w terenie raczej warunków laboratoryjnych nie uświadczymy :-)

kostuch napisał/a:
A co za różnica jakie tryby są po drodze?
Prędkość obrotowa silnika to dziedzina funkcji...


Chodzi mi o to że przecież przy zastosowaniu jakiejkolwiek przekładni moment obrotowy rośnie ale ilość obrotów maleje. Np na wejściu w przekładni 2:1 mamy 4000 RPM i 200 Nm to na wyjściu będzie 2000 RPM i 400 Nm. Ja moment zwiększyłem ale obroty zostały te same. O to mi chodziło, może źle się wyraziłem ;-)
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-01-15, 20:37   

jeżu napisał/a:
już wiem że moment dzielę przez dwa na przegubach bo blokady z przodu nie mam :)

Dziel, dziel :-)
A kiedyś drugie kółko zaczepi o korzeń i blokada się "sama zrobi".

Ja tam wolę przygotować się na "worst case" niż liczyć na to, że będzie dobrze bo się "moment rozejdzie bez blokady" :lol:
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-15, 20:42   

Jeszcze można obejrzeć jak porównują ARB z Yukon'em:
http://www.youtube.com/watch?v=dyzyAVPTM8c
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-01-15, 20:57   

Na żadnym z filmów nie widać jaka jest siła niszcząca dla ARB. Na drugim filmie półoś urwała się szybciej, a siła zrywająca była bardzo bliska sile zrywającej chińską blokadę z pierwszego filmu.
_________________
Samurai ,89,1,6td, Lockright, Silverstone Extreme
31/10,5r15
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2014-01-15, 20:59   

kostuch napisał/a:
sokratesb napisał/a:


No to chyba jednak idzie na jedno koło, bo musi być po równo rozłożone na przednią i tylną oś, czyż nie?

[ Dodano: 2014-01-15, 20:24 ]
Kostuch, dasz filmik do tego porównania blokad?
PS Mi się nie zdarzyło walnąć ze sprzęgła na skręconych kołach. :mrgreen:


http://www.youtube.com/watch?v=ewt7f-h8Wn4

Nie przekażesz momentu na tylne koła (a raczej z kół na glebę), bo są wtedy nieobciążone.
Stań pod ścianą na jednej nodze i oprzyj się o nią rękami. Która kończyna jest najbardziej obciążona?


To co innego, nie mówiłeś, że tylna oś w powietrzu.
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-15, 21:03   

jeżu napisał/a:
Na żadnym z filmów nie widać jaka jest siła niszcząca dla ARB. Na drugim filmie półoś urwała się szybciej, a siła zrywająca była bardzo bliska sile zrywającej chińską blokadę z pierwszego filmu.


Jeżu, ale im na tych filmikach chyba chodziło o to że przy ARB blokada daje rade i to półoś jako "bezpiecznik" się poddaje. Wtedy niby wymiana półosi i można jechać dalej :-P A te inne blokady to że się rozpadają i kupa. Ale nie wiadomo czy to nie jest tylko propaganda...
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-01-15, 21:04   

sokratesb napisał/a:

To co innego, nie mówiłeś, że tylna oś w powietrzu.

Nie musi być w powietrzu. Po prostu niewiele obciążona w porównaniu z przednią.
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2014-01-15, 21:08   

No, ale jednak jak koła tylne stoją na ziemi, to raczej opór nie jest jednak na tyle mały, by móc go zupełnie pominąć, nie?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.