Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Porównanie najpopularniejszych SWAP'ów
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-01-15, 22:22   

sokratesb napisał/a:
No, ale jednak jak koła tylne stoją na ziemi, to raczej opór nie jest jednak na tyle mały, by móc go zupełnie pominąć, nie?

Powiedz to przegubom :-)
 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-01-16, 07:32   

Maror napisał/a:


Jeżu, ale im na tych filmikach chyba chodziło o to że przy ARB blokada daje rade i to półoś jako "bezpiecznik" się poddaje. Wtedy niby wymiana półosi i można jechać dalej :-P A te inne blokady to że się rozpadają i kupa. Ale nie wiadomo czy to nie jest tylko propaganda...


Rozumiem, co autor miał na myśli jednak półosie mają sporą tolerancję wytrzymałości, porównując siłę niszcząca w obu filmach, przy założeniu że użyli tych samych półosi. W pierwszym wytrzymała 6900 a w drugim 6500. Ciekawe co by było z wzmocnioną półosią, jak duży zapas wytrzymałości ma arb?
_________________
Samurai ,89,1,6td, Lockright, Silverstone Extreme
31/10,5r15
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-01-16, 10:21   

jeżu napisał/a:
jak duży zapas wytrzymałości ma arb?

Taki jak zapas mocy w RollsRoyce - wystarczający :-)
To są filmiki sponsorowane przez arb i należy je oglądać z rezerwą.
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2014-01-19, 01:39   

kostuch napisał/a:

To są filmiki sponsorowane przez arb i należy je oglądać z rezerwą.


I to jest kluczowe, jak bym robił reklamówkę zderzaka to po czołówce pokazał bym harmonię jaka zostaje z Samuraia a zderzak może z jedną rysą :mrgreen: o tak właśnie robi się ludziom wodę z mózgów, duże firmy w odpowiedzi na falę masowych podróbek z Chin bronią się jak mogą inna sprawa że pomału Chińczycy poprawiają produkty ze swoich jakkolwiek to zabrzmi "wyższych półek".
Słyszałem że te chińskie blokady wyrabiają całkiem, całkiem przyzwoicie.
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-19, 01:50   

kostuch napisał/a:
Taki jak zapas mocy w RollsRoyce - wystarczający :-)


takim? ;)

_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
czesio6969 
pomocnik mechanika
ToMa off-road



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 430
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2014-01-19, 10:56   

co do blokad gadałem z kilkoma osobami którzy mieli lub mają chińskie blokady i jeszcze nic nikomu sie z nimi nie stało, uszczelniacze tą te same co w ARB więc bez kłopotu dostęp do tego,
_________________
Samurai 95r. silnik 1,6 boleno, reduktor 4,16 - blokada tył, blokada przód ARB - silverstone MT117 Extreme 33.10,50.15,wyciągarka mechanik przód, wyciągarka tył escape evo9500, wzmacniane półosie przód-tył, spiek
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2014-01-19, 14:13   

Słuchajta, temat zacny nie róbmy śmietniska.

Wracając do przedmiotowego tematu, zaryzykuję stwierdzenie że:

silniki które szybciej "dochodzą" :mrgreen: do max momentu nadają się do seryjnych przełożeń ewentualnie reduktor 1.0 lub 4.16 natomiast jak jest kompilacja wolniejszy reduktor oraz 5.125 w mostach to dając do tego diesla będziemy mieć potworny moment ale niską prędkość maksymalną na 2H, chcąc podróżować na asfalcie w miarę komfortowo w tym wypadku należałoby wybrać silnik który osiąga moc na wyższych obrotach dając w efekcie większą prędkość max na szosie.

dobrze myślę?
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-01-19, 15:11   

KRZYKKU napisał/a:
potworny moment

Tak mi się skojarzyło...
http://www.youtube.com/wa...detailpage#t=34
:lol:
 
     
Kwadrat 
rozgadany



Wiek: 51
Dołączył: 04 Wrz 2013
Posty: 111
Skąd: Warka
Wysłany: 2014-01-19, 16:59   

kostuch napisał/a:
Fajnie, ale... to są wykresy momentu na wyjściu silnika a nie na kołach.
Dlatego najprawdopodobniej lepiej wypadnie seryjny 1,3 z reduktorem 4,16 niż baleno z seryjnym reduktorem.
To samo dotyczy kombinacji z przełożeniami w mostach.

A tak wogóle to na wykresie zrobiłbym taką poziomą czerwoną kreskę oznaczającą maksymalny moment przenoszony przez fabryczne przeguby samuraia 8-)


Jeszcze z TG :)


Co do przełożeń i jak auto sie będzie zachowywać w zależności od reszty komponentów . Od roku testujemy przełożenie do reduktora 6,5 i 4,6 w mostach. Wielu malkontentów mówiło ze za wolne . a na palcach jednej ręki można policzyć tych którzy mają takie przełożenie. :)
Nam pasuje.

Poza tym jest sporo kalkulatorów do przełożeń i można sobie dość dokładnie policzyć kiedy silnik skończy sie kręcić.

To jeden z lepszych kalkulatorów. Tylko dobrze trzeba zmierzyć srednicę koła . :)

http://www.grimmjeeper.com/gears.html
_________________
http://www.warka-team.pl
 
     
kodzin 
świeżak



Wiek: 43
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 9
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-01-23, 13:29   

Jak już temat o SWAPach to może dopytam. Kiedyś na YT spotkałem się z filmikiem gdzie w Samim siedział silnik SOHC z Hondy (jakaś d-seria).
Czy ma ktoś z Was jakieś informacje o tego typu przekładce?
_________________
Powoli ale zawsze do przodu ;]
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-01-23, 13:38   

Z Hondy? a silniki Hondy nie kręcą się przypadkiem w drugą stronę?
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
kodzin 
świeżak



Wiek: 43
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 9
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-01-23, 15:05   

Maverick, Tak zgadza się.
Mam dwa takie silniki i myślałe w przyszłości coś pokombinować.

Znalazłem ten filmik o którym mowa:
http://www.youtube.com/watch?v=cuZkX8CfQfk
_________________
Powoli ale zawsze do przodu ;]
 
     
Kokoru
nowicjusz


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sty 2013
Posty: 25
Wysłany: 2014-01-24, 23:14   Re: Porównanie najpopularniejszych SWAP'ów

Maror napisał/a:

Dane brałem ze stronki Daniels'a. Uznałem ją za najbardziej wiarygodne źródło.


Mogę prosić o link do tej stronki bo coś nie mogę ogarnąć przez wujka google... :/
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-25, 00:00   Re: Porównanie najpopularniejszych SWAP'ów

Kokoru napisał/a:
Maror napisał/a:

Dane brałem ze stronki Daniels'a. Uznałem ją za najbardziej wiarygodne źródło.


Mogę prosić o link do tej stronki bo coś nie mogę ogarnąć przez wujka google... :/


Oczywiście :-)
http://suzuki.run4x4fun.com/engine.htm
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
egon 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 503
Skąd: 4x4 wyspa wolin
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-01-25, 11:41   

gdzieś widziałem nawet fotki v teca w samcu bo dajże na zukikrawlers
_________________
Its obvious why men lift there trucks... Fat chicks cant jump.
 
     
kodzin 
świeżak



Wiek: 43
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 9
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-01-28, 14:54   

Ten SWAP hondy to gdzieś w Opolu śmiga...

A co do obrotów to może wystarczy obrócić mosty o 180st i powinien już jechać prawidłowo na wsteku do tyłu ;]
_________________
Powoli ale zawsze do przodu ;]
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2014-01-28, 22:59   

Czysto teoretycznie stawiał bym na skrzynię, z której wał się będzie dobrze kręcił (?)
 
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2014-01-28, 23:11   

Jakbyś obrócił o 180 stopnie, to albo byś miał gruchę nie po tej stronie, albo wał musiałby przychodzić od strony zderzaka. Ewentualnie mógłbyś zamienić mosty i mieć tylną skrętną oś. :D
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-01-29, 08:59   

Można przykręcić główki mostów "do góry nogami" i w zasadzie sprawa załatwiona.
Z resztą nie wszystkie silniki hondy kręcą się w złą stronę, lepiej poszukać takiego, co się kręci w prawo, niż później rzeźbić w gównie.
Konstruktorzy skrzyni z pewnością nie brali pod uwagę tego, że wałek sprzęgłowy i reszta bebechów może się w niej kręcić w odwrotną stronę, nie wiadomo, jak na dłuższą metę zniósłby to układ napędowy :roll:
 
     
egon 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 503
Skąd: 4x4 wyspa wolin
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-01-29, 09:29   

wystarczy założyć skrzynię od hrv i jest git ,tak robią w civicach jak robią 4wd
_________________
Its obvious why men lift there trucks... Fat chicks cant jump.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.