Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Wyciek ze skrzyni
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-02-24, 21:41   

W mojej santanie był czujnik 5 biegu.
W manualu jest napisane że faktycznie nie jest wtedy aktywowany egr.
Nawet kiedyś miałem pomysł, żeby po prostu zrobić tam zworkę żeby nie trzeba było zaślepiać egr...

Apropos jeszcze egr, to nie ma czegoś takiego że nie ma elektroniki sterującej - jest elektrozaworek puszczający podciśnienie na następny zawór. Można w sumie odpiąć wtyczkę z elektrozawarka albo zaślepić wężyk. Efekt będzie identyczny.
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2014-02-24, 22:22   

Kurde, 25 letnie auta, a mają już te EGR'y, katalizatory, czujniki - Strach pomyśleć co jest w dzisiejszych autach.
 
     
kulczaswrz
nowicjusz
Piotrek


Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 26
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2014-04-20, 11:06   

to ja się podepne z zapytaniem czy można dolać olej przekładniowy nie ściągając skrzyni biegów?
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-04-20, 12:16   

...w sensie bez wymontowywania skrzyni z samochodu? No pewnie, że się da. Na dole masz korek spustowy a nieco wyżej w okolicach wyjścia wału do reduktora masz korek do nalania oleju. Proponuję nie odkręcać tego odpływowego póki nie odkręcisz tego do nalewania ;)

http://imgur.com/VxDHH35

Być może da się również nalać olej od góry zupełnie po wyjęciu "wajchy" zmiany biegów.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2014-04-20, 12:19   

SamNaSamZSam napisał/a:
Być może da się również nalać olej od góry zupełnie po wyjęciu "wajchy" zmiany biegów.


Tak, można wlać przez otwór od drążka wybieraka.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
kulczaswrz
nowicjusz
Piotrek


Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 26
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2014-04-20, 15:14   

[quote="SamNaSamZSam"]...w sensie bez wymontowywania skrzyni z samochodu? No pewnie, że się da. Na dole masz korek spustowy a nieco wyżej w okolicach wyjścia wału do reduktora masz korek do nalania oleju. Proponuję nie odkręcać tego odpływowego póki nie odkręcisz tego do nalewania ;)


No dzięki, ale to brzmi tak jakbym miał najpierw odkręcić ten do nalewania a później ten spustowy :p z tego co patrzyłem to znalazłem takowe na klucz imbusowy, więc to pewnie te
 
 
     
majcher 
rozgadany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 80
Wysłany: 2014-04-20, 16:44   

Te korki nie są imbusowe, tylko na kwadrat 10 mm (w sumie to prawie imbus). Samowi chodziło o to, że jak nie odkręcisz korka do nalewania a spuścisz olej to masz problem ;-) A te korki czasami są oporne, warto wydać te xx zł na porządną nasadkę.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-04-20, 18:38   

O właśnie o to chodziło co napisał Majcher. Czasem trudno za pierwszym podejściem uporać się z korkiem, jak zlejesz to co masz bez możliwości nalania świeżyzny to stracisz mobilność - choćby po to by podjechać do jakiejś casto po odrdzewiacz, odpowiednią nasadkę albo palniczek żeby podgrzać upierdliwego korka.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-04-20, 19:23   

Pomaga uderzenie od dołu w korek spustowy-w przypadku mocno dokręconego korka.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-20, 20:28   

Tak swoją drogą to do okręcania korków polecam grzechotkę 3/8", pasuję prawie idealnie w kwadrat 10 mm ;-)
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
ssslavo 
nowicjusz



Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 59
Skąd: Libiąż-małopolska
Wysłany: 2014-04-20, 21:42   

Dokładnie jak Kolega wyżej prawi-grzechotka jest OK ;-) ;-)
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2014-04-21, 01:54   

Diabeł tkwi w szczegółach :-)
Chociaż sam wojuje 3/8 to jednak dedykowana nasadka pasuje lepiej-mniejsze ryzyku "omsknięcia" się.
 
 
     
majcher 
rozgadany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 80
Wysłany: 2014-04-21, 10:39   

3/8 pasuje prawie, do skrzyni i reduktora jest ok, korek w moście u mnie ktoś chyba w ten sposób nieźle zmasakrował, są nawet nasadki 10,5 mm, które nadają się do już objechanych korków, można je wtedy nabić.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.